Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on teille edullisista ruokamenoista ilkkuville!

Vierailija
13.08.2015 |

Ei hyvän ruoan tarvitse olla aina kallista. Minä olen pariin kertaan erehtynyt täällä kertomaan, että osaan tehdä edullista ja ravitsevaa ruokaa (sesonkijuureksista yms.). Aina olen saanut hirveän nettiraivon päälleni, kun olen kertonut että 4-henkisen perheemme ruokamenot kuukaudessa ovat n. 200 euroa. Välillä on jopa vaadittu kuitteja todisteeksi ja haukuttu huijariksi. Olen työssäkäyvä perheenäiti, eikä minulla ole aikaa provoilla netissä. Asioista on kyllä mukava täällä keskustella, paitsi silloin kun tulee näitä provosyytöksiä.

No, tästä linkistä voi kaikki epäuskoiset tulostaa ruokalistan viikoksi 4 hengelle, alle 30 eurolla, jos tulee rahasta tiukkaa tai muuten haluaa välillä syödä edullisemmin. Mukavaa päivänjatkoa ja nauttikaa hyvästä ruoasta!

http://www.k-ruoka.fi/helpompiarki?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=helpompiarki_ruuanlaittajat&utm_campaign=helpompiarki2015

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppa menoihin meillä kuuluu myös hygieniatuotteet, veskipapru yms. Se osa lohkasee kuussa jo viitisen kymppiä.
Noissa näin syöt edullisesti jutuissa yleensä oteta huomioon, että samaa sapuskaa voi syödä useana päivä.

Vierailija
22/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€/5=6€
Tämä kertaa 7=42€ ja tässä siis ainoastaan 1 ateria päivässä viikon ajan. Tähän vieläpäivän muut ateriat niin kyllä se satanen hujahtaa hetkessä.

Kuulisin kernaasti mitä ap:n perheessä syödään jos ruokaan menee 50€/hlö/kk.
Reilulla eurolla per päivä on aika vaikea saada ihminen ruokittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään 200€/3henkeä. Sisältää kaikki ruuat (minä olen äitiyslomalla ja mies ottaa eväät töihin), vauvan soseet, vessapaperin, siivousaineet yms, yövaipat. Syödään terveellisesti eikä eineksiä.

Vierailija
24/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:32"]Me syödään 200€/3henkeä. Sisältää kaikki ruuat (minä olen äitiyslomalla ja mies ottaa eväät töihin), vauvan soseet, vessapaperin, siivousaineet yms, yövaipat. Syödään terveellisesti eikä eineksiä.
[/quote]
Vielä sujuu noin, odotas kun lapsi on koululainen.....
Ne rahat mikä sitten vaipoissa säästyy kun niitä ei tarvii enää ei riitä ruuan lisäkuluihin....

Vierailija
25/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:59"]Eikös viikossa ole 7 päivää? tuo lista on vain 5:lle päivälle ja VAIN 1 ateria/päivä! Missä aamu- ja iltapala, välipalat?
[/quote] sämpylät leivotaan itse 2 kilon jauhopussi ei maksa kovin paljoo

Vierailija
26/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä nyt selitetään että pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain? Ei ihme että Suomessa on ylipaino-ongelma. Ihminen pärjää paremmin kuin hyvin yhdellä lämpimällä pääaterialla vuorokaudessa. Kokeilkaa joskus ihan huvikseen.

Vierailija
27/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:01"]

No mutta tuostahan tulee vasta 120e/kk. Sen lisäksi jää 80e aamiaisen, välipaloihin ja iltapalaan. 20e/vko. Riittää varmasti jos syö puuroja aamiaisella, leipoo leivät itse ja ostaa edullisia leivänpäällisiä ja nimenomaan sesonki/tarjoustuotteita, ei niitä 5e/kg maksavia kotimaisia tomaatteja talvella jne. Lounas pitää kyllä tuolla budjetilla syödä muualla tai tehdä jotain vielä noita reseptejäkin edullisempaa.

[/quote]No aika nihkeää on. Urheileville lapsille pitää laittaa treeneihin mukaan hedelmiä ja hiilareita monta kertaa viikossa esim.

Vierailija
28/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisi joka päivä:

300g makaroonia (0,14€)

300g jauhelihaa (1,5€)

10g ruokaöljyä (0,02€)

600g porkkanoita (0,7€)

Tuosta tulisi 1900kcal, eli naiselle päivän energiantarve, jos ei ihan hirveästi harrasta liikuntaa ja kiloklubin mukaan ravintoainesuhteet ok, eli pallerot vihreinä.

Eli makakoorinjauhelihasotkua ja porkkanoita, ei mitään muuta. Hinta 2,36€/pvä (73€/kk,  840€ vuodessa) Prismasta halvinta valikoiden. Talvella voi varmaan porkkanan hinta vähän nousta, mutta vastaavasti välillä voi ostaa alelaputettua jauhelihaa.

Tuon halvemmalla ja tylsemmin tuskin kukaan voi syödä lähellekkään terveellisesti. Neljältä hengeltä 292€/kk, joten eiköhän nyt unohdeta ne alle 200€/kk nelihenkiselle perheelle jorinat.

Pelkkää makaroonia syömässä kulut olsi toki vain 29 senttiä päivässä, mutta sitä ei voi kyllä kovin pitkään jatkaa ilman että alkaa terveys temppuilla.

Vierailija
29/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:51"]

Mitä täällä nyt selitetään että pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain? Ei ihme että Suomessa on ylipaino-ongelma. Ihminen pärjää paremmin kuin hyvin yhdellä lämpimällä pääaterialla vuorokaudessa. Kokeilkaa joskus ihan huvikseen.

[/quote]

Haistappa pitkä pasta. Oma energinakulutukseni on noin 2500kcal vuorokaudessa ja se on kyllä aika tiukka vetää yhdellä aterialla, aika kova nakki kahdellakin, kyllä se kannattaa jakaa vähintään neljään ateriaan, mielellään pari kolme lämmintä.

Vierailija
30/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:59"]Eikös viikossa ole 7 päivää? tuo lista on vain 5:lle päivälle ja VAIN 1 ateria/päivä! Missä aamu- ja iltapala, välipalat?
[/quote]

Että PELKKÄÄ sämpylää aamut ja illat??!!! Laske mukaan myös hiiva. Sitä paitsi 2kgn jauhopussista tulee litran taikina eli n. 50 sämpylää, ei kovin pitkälle riitä 4:lle jos aamuin illoin syö

Vierailija
31/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tuolla ruokalistalla tulisi ruoka kalliiksi. Mistäs ne maitoallergisen urheilevan teinin proteiinit otettaisiin? Leikkeleistä? Teen kaikki ruuat itse ja ostan tarjouksia. Leivon ja säilön . Kasvatan ja kerään metsästä. Osaan sentinvenytyksen, mutta laitan mielelläni ruokaan enemmän kuin 200 kuussa. Vaikka liha jätetään pois niin 200 ei riitä edes kuukauden kasviksiin. Tiedän. että meillä syödään paljon, mutta eipä meillä lihaviakaan asu, eli kulutukseen menee.

Vierailija
32/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu syödä pienemmälläkin rahalla. Meillä meni kesälomalla alle 500e/kk ja syöjiä kaksi aikuista ja 5-6 lasta. Näin arkikuukausina menee nelisen sataa eli satanen viikossa, sitä on helppo seurata kun käymme vain kerran viikossa kaupassa. Teen itse kaiken ruuan, paitsi leipää ostan silloin tällöin jos tulee hyvä -30% kohdalle. Perheemme on ihan normaalipainoisia ja lapset koululaisia jotka syövät paljon, liikuntaakin jaksamme harrastaa. Syömme neljä kertaa päivässä: aamupala, yksi lämmin ruoka, piirakkatyyppinen toinen ruoka ja iltapala. Välipaloille ei ole tarvetta, kun ruoka on terveellistä eikä kenelläkään ole nälkä aterioiden välillä. Herkkuja emme osta ja juomana on pääasiassa vesi. Eniten rahaa menee juustoon ja lihaan, ostamme lihaa minimimäärän ja käytämme paljon palkokasveja. Kauppalaskua saa helposti pienennettyä, kun ensin kerää kärryyn kasviksia yli puolet ja sitten vasta muita tuotteita, esim. ostamme usein maustamatonta jugurttia ja muita maitotuotteita, luomujauhelihaa, pari rasvatonta maitoa, jauhoja, hiutaleita, pähkinöitä, paputuotteita, mausteita, öljyjä, joskus säilykkeitä ym. Marjat ja sienet keräämme itse. Leipää ei ole mikään pakko syödä joka aterialla ja aamu alkaa hyvin puurolla. Ainoa "huono" puoli tässä on se, että keittiössä kuluu aikaa yhteensä muutama tunti joka päivä kasviksia pilkkoen, leipoen jne.

Vierailija
33/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:09"]

[/quote]

Haistappa pitkä pasta. Oma energinakulutukseni on noin 2500kcal vuorokaudessa ja se on kyllä aika tiukka vetää yhdellä aterialla, aika kova nakki kahdellakin, kyllä se kannattaa jakaa vähintään neljään ateriaan, mielellään pari kolme lämmintä.

[/quote]

Oletko miettinyt laihduttamista? On selvä että ylipainoisella energiankulutus tuppaa olemaan isompi kuin sopusuhtaisella. Nykypäivänä kukaan ei tee sellaisia töitä, poislukien metsurit, että energiaa tarvitsisi tuhansia kilokaloreita vuorokaudessa. Ei vaikka pumppaisi salilla rautaa aamusta iltaan.

Vierailija
34/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lapsille ruokaa niin paljon kuin kuluttavat, maksoi mitä maksoi. Olen aika monessa maassa tehnyt ruokaa. Suomessa a. ruuan raaka-aineet ovat kalliita, b. ruuan raaka-aineet ovat huonolaatuisia.  Siitä ei pääse mihinkään. Olen tehnyt ruokaa Tanskassa ja Norjassakin. Hinta samaa tasoa, mutta raaka-aineet parempilaatuisia. 

Vierailija
35/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä sanonutkaan, että kaikkien pitäisi pärjätä 200 eurolla/kk. Jokainen saa syödä minun puolestani kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ei minulla ole mitään sitä vastaan että te syötte myös viikonloppuisin. Saatte kaikin mokomin syödä myös tuoreita vihanneksia ja välipaloja. :-) Näin mekin teemme.

Pointtini oli se, että aterioiden ei aina tarvitse olla kalliita. Edullisestikin voi valmistaa aterian, kun käyttää mielikuvitusta. Jokainen syö sitten sen verran, kuin tarvitsee ja ruokalasku koostuu sen mukaan.

Meillä menee vähän rahaa ruokaan sen vuoksi, että koululaiset saavat kuitenkin lämpimän ruoan koulussa. Eivät he enää illalla tarvitse kahta lämmintä ateriaa, yksi riittää. :-) Suosimme ruoanvalmistuksessa sesonkituotteita. Esimerkiksi kesäisin syömme paljon kotimaisia tomaatteja, talvella ulkomaisia mandariineja. (Selvennykseksi, että tämä oli esimerkki, syömme paljon muutakin).

AP

Vierailija
36/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:32"]Me syödään 200€/3henkeä. Sisältää kaikki ruuat (minä olen äitiyslomalla ja mies ottaa eväät töihin), vauvan soseet, vessapaperin, siivousaineet yms, yövaipat. Syödään terveellisesti eikä eineksiä.
[/quote]
Ne rahat mikä sitten vaipoissa säästyy kun niitä ei tarvii enää ei riitä ruuan lisäkuluihin....
[/quote]

No tietenkin koululainen syö enemmän kuin soseita mussuttava vauva. Mielestäni kuitenkin 50€/viikko tälle poppoolle on edullista ja vähemmän kuin useimmilla.

Vierailija
37/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sano se noille nälkäsille teineille. 3 ruokaa ja aamu-,iltapala. Perhana.

Vierailija
38/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai edullisesti saa hyvää ruokaa, kun katsoo mitä ostaa ja laittaa itse ja suosii juurikin juureksia tai halpaa jauhelihaa.

Vertailuihin siitä, paljon viikossa tai kuukaudessa menee rahaa ruokaa, vaikuttaa hirveästi se, mitä ihmiset laskee summaan mukaan. Sisältääkö se esim. työpaikka ruokailut vai ainoastaan kotona syödyt ruoat?

Noissa ap:n linkittämissä resepteissä on ilmeisesti hintaan laskettu vain reseptin ainekset. Esim. broilerpyöryköiden kanssa tarjottavan salaatin hintaa ei ole laskettu mukaan ja se voi nostaa annoshintaa yllättävän paljon.

Itselläni kauppakassin hintaa nostaa merkittävästi se, että on ostettava gluteenitonta ja laktoositonta. Gluteenittoman lasagnen hinta on ihan toinen kuin tavallisen.

Vierailija
39/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:59"]Eikös viikossa ole 7 päivää? tuo lista on vain 5:lle päivälle ja VAIN 1 ateria/päivä! Missä aamu- ja iltapala, välipalat?
[/quote]

Niin että aamupala, toinen lämmin ateria ja iltapala koostuu sämpylöistä? (Jotka on valmistettu pelkästä jauhosta) Ja nuo loput 2 päivää myös syödään pelkkää sämpylää, koska tuo ruokalista on edelleenkin vain viidelle päivälle.

Vierailija
40/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:32"]Me syödään 200€/3henkeä. Sisältää kaikki ruuat (minä olen äitiyslomalla ja mies ottaa eväät töihin), vauvan soseet, vessapaperin, siivousaineet yms, yövaipat. Syödään terveellisesti eikä eineksiä.
[/quote]
[/quote]

No tietenkin koululainen syö enemmän kuin soseita mussuttava vauva. Mielestäni kuitenkin 50€/viikko tälle poppoolle on edullista ja vähemmän kuin useimmilla.
[/quote]

"Syödään terveellisesti eikä eineksiä". Ne vauvansoseet on einestä, kultapienim

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme