Onneksi en tunne kasvissyöjiä
Ei tarvi yksiinkään juhliin tehdä ällöjä ja haisevia kasvisruokia
Kommentit (24)
Et taida olla kovin hyvä kokki, jos ruoista tulee ällöjä ja haisevia?
Tuu meille niin opetan sua laittamaan ruokaa. Kyllä täällä lihaakin syödään, mutta usein kasvisruokaa, koska minun vatsani ei kestä kovin raskaita ateriota. Jos kasvisruoka on pahaa ja haisevaa, niiin vika on kyllä kokissa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:58"]Heh heh. Ei sinulla juhlijoita sitten paljon ole :)
[/quote]
Kyllähän niitä on. Tosin kukaan ei ole paskantärkeä ituhippi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 03:02"]Et taida olla kovin hyvä kokki, jos ruoista tulee ällöjä ja haisevia?
[/quote]
Olen hyvä kokki. Kasvisruoat vain ovat oksettavia ja haisevat pahalle. Ei väliä kuka ne tekee. :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 03:23"]Tuu meille niin opetan sua laittamaan ruokaa. Kyllä täällä lihaakin syödään, mutta usein kasvisruokaa, koska minun vatsani ei kestä kovin raskaita ateriota. Jos kasvisruoka on pahaa ja haisevaa, niiin vika on kyllä kokissa.
[/quote]
Eli joka ikisessä maailman kokissa? Koska kasvisruoka haisee aina.
taidokkaasti tehty kasvisruoka voittaa liharuoat 100-0 lihan maku tulee mausteista joten jos maustaa hyvin kasvikset niin ei lihaa tarvita mihinkään.
hetero lihansyöjämies
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:23"]taidokkaasti tehty kasvisruoka voittaa liharuoat 100-0 lihan maku tulee mausteista joten jos maustaa hyvin kasvikset niin ei lihaa tarvita mihinkään.
hetero lihansyöjämies
[/quote]
Kasvikset ovat pilalla siinä vaiheessa, kun ne paistaa, höyryttää, keittää, grillaa, gratinoi tai jotain muuta.
Eli keitetyt uudet perunat voilla ovat paskaa, salaatti on paskaa, kaikki paitsi liha on paskaa ja jouluna tarjotaan perinteisesti kinkun kanssa pääasiassa eri sortteja paskaa? Joo, ihan hyvä ettei me tunneta toisiamme...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:38"]Eli keitetyt uudet perunat voilla ovat paskaa, salaatti on paskaa, kaikki paitsi liha on paskaa ja jouluna tarjotaan perinteisesti kinkun kanssa pääasiassa eri sortteja paskaa? Joo, ihan hyvä ettei me tunneta toisiamme...
[/quote]
Perunat ovat pastan kaltainen lisuke ja salaatti on lisuke. Kasvisruoalla tarkoitan kasviksia, jotka on pilattu paistamalla, keittämällä yms.
Mikäs kiukkupussilihansyöjä se täällä angstailee? ='D
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:01"]Mikäs kiukkupussilihansyöjä se täällä angstailee? ='D
[/quote]
Enemmän taitaa kasvissyöjiä vituttaa, kun kaikki ei tykkää niiden haisevista kasvismössöistä.
Mistä tietää että juhlissa on vegaani? Se tulee kertomaan sen sinulle!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:01"]Mikäs kiukkupussilihansyöjä se täällä angstailee? ='D [/quote] Enemmän taitaa kasvissyöjiä vituttaa, kun kaikki ei tykkää niiden haisevista kasvismössöistä.
[/quote]
Jaa, tuskin vaan. Valtaosa ihmisistä tykkää kasviksista tehdystä ruoasta liharuokien ohessa, se tässä onkin niin koomista kun sinä ap suhtaudut tuommoisella suorastaan lapsellisella raivolla kasvisruokiin. :) Tulee ihan mieleen oma 5-vuotiaani, joka voisi kyllä jankuttaa samaa ei-suosikki-ruokiensa kohdalla, "haisevaa mössöä yök en syö"... Vaikka hänen lempiruokaansa ovatkin jännä kyllä kasvisruoat (kasvissosekeitto ja linssikastike). :D
Mä olen lakto-ovovege ja yleensä lihansyöjillekin on maistunut mainiosti ruokani. En harrasta mitään pahanmakuisia hyvin kevyitä terveysruokia vaan käytän rasvaa ja juustoja paljon.
Kerran tapasin tyypin jolla oli pelko että koska olen vege, meillä ruoka olisi tyyliin jotain raakasalaattia ja siemenleipää tai hapankaalia jonkun papupadan ja täysjyväriisin kanssa. Yllättyi se vähän kun tarjolla oli kasvispizzaa ja toisella kerralla juustoista munakoiso-mozzarellavuokaa.
Onneksi en tunne sinua. Minun tekemät kasvisruoat kyllä tuoksuvat oikein maukkailta. Haistapa itse joskus jotain jauhelihaköntsää tai maksapalaa, ei mahda tuoksua kovin hyvältä. Mausteethan vaikuttaa aika oleellisesti lopputulokseen.
Ei minua kasvisruuat mitenkään ällötä, mutta tekeehän se lisätyötä mökillä esim. aina miettiä mitä yksi voi syödä, kun muut grillaa kalaa tai lihaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 03:02"]Et taida olla kovin hyvä kokki, jos ruoista tulee ällöjä ja haisevia? [/quote] Olen hyvä kokki. Kasvisruoat vain ovat oksettavia ja haisevat pahalle. Ei väliä kuka ne tekee. :)
[/quote]Fetasienipiirakka, purjoperunasosekeitto, valkosipuliperunat, uudet perunat ja salaatti, itsetehdyt pinaatti-ja porkkanalätyt, kanttarellimuhennos jne. ovat meidän perheen normaaleja kasvisruokia. Syömme myös lihaa mutta kalaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:01"]Mä olen lakto-ovovege ja yleensä lihansyöjillekin on maistunut mainiosti ruokani. En harrasta mitään pahanmakuisia hyvin kevyitä terveysruokia vaan käytän rasvaa ja juustoja paljon.
Kerran tapasin tyypin jolla oli pelko että koska olen vege, meillä ruoka olisi tyyliin jotain raakasalaattia ja siemenleipää tai hapankaalia jonkun papupadan ja täysjyväriisin kanssa. Yllättyi se vähän kun tarjolla oli kasvispizzaa ja toisella kerralla juustoista munakoiso-mozzarellavuokaa.
[/quote]
Olen itsekin lakto-ovo, mutta hyi noi juustoruoat! Siis en kestäisi todellakaan jokaiseen ruokaan juustoja ja maitotuotteita tunkea.. minusta kasvisruoka voi olla maukasta ilman sitä juustokasaakin. Kokeile joskus vaikka tehdä "ricotta" täytettä tofusta, chiliä, wokkeja...
Heh heh. Ei sinulla juhlijoita sitten paljon ole :)