Veri pakkautuu sormiin?
Onko teillä sellasta kellään kun käytte kävelylenkillä ja kädet ja eritoten sormet on alaspäin niin tuntuu niinku veri pakkautuu niihin? Sitte sormenpäitä sillei pistelee tai kihelmöi?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:29"]Nostelen
[/quote]
Mikset googleta itse? Vai kuka tätä nostelee?
niskajumit ainakin osasyynä, heiluttele ja pyörittele käsiä ja hartioita lenkin aikana ja koita käydä hierojalla, jos alkaa kovasti vaivaamaan niin ottaisin yhteyttä lääkäriin
Juu, ottaisin samantien yhteyttä lääkäriin mikäli ottaisi rinnasta tai fyysinen kunto laskisi tai ei jaksaisi urheilla.. :)
Se johtuu elimistön kuivumisesta. Koittakaapa juoda pari lasillista vettä / pitää lenkillä mukana vesipulloa. Ei turvo sormet enää.
Ei veri pakkaudu sormiin eikä mihinkään muuhunkaan koska verenpaine.
Mulla ei turpoakaan sormet. Mulla vaan tulee kämmenet kovin punaisek kirjaviksi ja sormenpäitä pistelee/kihelmöi.
-Ap
Kovin monella muullakin näyttää oireita olevan. Kyllä se veri vaan niihi sormiin pakkautuu ku niitä roikottaa alhaalla eikä liikuta. Eri asia jos niitä liikuttaa ni sitä tunnetta ei ole..
Ei nyt koske ihan tuota ap juttua mutta näin tietokoneella paljon istuneena voin sanoa että n. 3v kun sitä tekee eikä liiku niin alkaa tulla mahdollisesti isompia ongelmia pikkuhiljaa huomaamatta. Kaverin ratkaisu on olla jotenkin ihmeellisesti käsien varassa sängyllä istumisen sijaan - ei varmaan ihan ongelmaton pidemmässä juoksussa sekään.
Vakuutusyhtiöt haluaa alkaa tuputtamaan aktiivisuus rannekkeita juuri siksi että voivat etä-varmistaa että asiakkaalla on ollut "riittävästi" sykettä lähes joka päivä .. joku tutkimus sanoi että pitäisi 15 min pitää joku korkea (~300m hiljaista juoksua riittää itsellä nostamaan sykkeen ainakin 15min ajaksi) syke päivässä vähintää että pysyy sydän kunnossa..
Muita syitä voi olla juuri joku niskaseudun jumi, jos saa käden vietyä selän taakse ja hierottua sieltä, auttaa ainakin sen verran että itsellä huomaan.
neuroottisuus/ahdistus, sisäilma ongelmat, tunteja istuminen ... nämä ainakin itsellä pistää verenkierron ihan seis. sisäilma ongelma ei ole selvinnyt vielä, huoltomies arveli että pieneläin raato rakenteissa.. haju kävi semmoiseksi että piti eristää ilmatiiviiksi kun ei taloyhtiö halunnut isommin tutkimaan mistä haju tulee. huomasin vain että verenkierto ja olo parantunut kun ei tuota hajua tule hengiteltyä.
Olipa mielenkiintontoinen ja hyvä kommentti. Kiitos siitä! Joo itse tullut viimeisen 5 vuoden ajan istuttua suurimman osan päivästä. Ja ryhti on huono. Levossa on havaittavissa lievää ahistusta mutta rasituksessa se häviää pois.. Voiko ahdistus ja neuroottisuus vaikuttaa verenkiertoon? Ja kaikki kommentit enemmän kuin tervetulleita vaikka vaan vähä liippaa aihetta..
-Ap
Nyt vilkas keskustelu aiheesta tälle palstalle
Mulla on nyt viimesen parin viikon ajan tehnyt sitä.. Toisaalta nyt ollu lämpimät ilmat. Juostessa tai rullahiihtäessä sitä ei tietenkää ole havaittavissa kun kädet on ylempänä ja saa enemmän liikettä :)
Nostelen