Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi ruokailun jälkeiseen makeanhimoon?

Vierailija
11.03.2022 |

Ongelmaksi on muodostunut erityisesti suklaahimo. Alan olla vaihdevuosien kynnyksellä, joten nyt olisi tärkeää pyrkiä estämään liiallista painonnousua. Olisiko jollain jakaa vinkkejä millä pääsisi makeanhimosta eroon tai millä saisi edes korvattua suklaan jollain terveellisemmällä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ota yksi pala suklaata

Ja niin tummaa suklaata kuin suu kestää, esim 70%sta, se riitää ja siinä on aika vähän kuitenkin kaloreita.

Vierailija
22/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut seuraavia tapoja ja ne toimivat.

Makeaa hedelmää palanen, esim tuoretta ananasta tms 

Suklaata pala

Tummaa suklaata pala

Pepsi Maxia puoli lasillista (tiedän että monet ovat keinomakeutusta vastaan)

Kiitos vinkeistä. Tuo Pepsi maxi voisi oikeastikin toimia. Juon sitä muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se PIENI jälkiruoka, esim pieni makeinen, pienen pieni peukalonpään kokoinen leivos, tai esim halvaa, taateli, viikuna tms. supermakeaa mutta PIENI pala, loppuu makeanhimo siihen.

Ongelma aika usealla lienee se makean määrän rajoittaminen. 

Vierailija
24/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuohon vaivaan auttaa hedelmän syönti. Koska on ihan pakko saada jotain makeaa ruuan jälkeen, olen vaihtanut suklaat, pullat jne tuohon hedelmään. Jännä kyllä maleanhimoa ei tule välipalan jälkeen, vaikka välipalassa ei olisi mitään makeaa. Makeanhimo iskee nimenomaan aina ruuan jälkeen.

Vierailija
25/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa xylitolpastilli (en tykkää purkasta) heti otettuna ja sitten puolen tunnin päästä hampaiden pesu. Ei tee mieli makeaa enää hammastahnan maun päälle. 

Vierailija
26/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuohon vaivaan auttaa hedelmän syönti. Koska on ihan pakko saada jotain makeaa ruuan jälkeen, olen vaihtanut suklaat, pullat jne tuohon hedelmään. Jännä kyllä maleanhimoa ei tule välipalan jälkeen, vaikka välipalassa ei olisi mitään makeaa. Makeanhimo iskee nimenomaan aina ruuan jälkeen.

Se on se pasta, riisi tai peruna.

Ateria rytmi?

Vierailija
27/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se PIENI jälkiruoka, esim pieni makeinen, pienen pieni peukalonpään kokoinen leivos, tai esim halvaa, taateli, viikuna tms. supermakeaa mutta PIENI pala, loppuu makeanhimo siihen.

Tästä minulla lähti makeanhimo, ensin 1 pala sitten 2, nyt tarvitsen jo koko rivin. Siis makeanhimo vaan yltyy koko ajan. AP

Vierailija
28/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 taatelia, ovat todella makeita (ja terveellisiä), joten vie kyllä makeanhimon. Koita löytää medjools -taateleita, ne ovat parhaita.

Extraherkku: leikka veitsellä puoliksi auki, kivi pois, sisään noin puoli tl crunchy maapähkinävoitaa ja pienen pieni ripaus hyvää, karkearakeista suolaa. Tehtaile näitä sopiva määrä ja lautanen noin 30 min pakastimeen. Ihan kuin Snickers, superhyviä!

Vierailija
29/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä minulla lähti makeanhimo, ensin 1 pala sitten 2, nyt tarvitsen jo koko rivin. Siis makeanhimo vaan yltyy koko ajan. AP

Siis alkoi, ei lähti

Vierailija
30/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa saattaa olla terveellisempää kuin ruoka, jota syöt. Korvaa ruokaa suklaalla tai lisää liikunnan määrää, jotta saat tarpeesi tyydytettyä lihomatta.

Vierailija
31/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se pasta, riisi tai peruna.

Ateria rytmi?

AP ainakin syö 4-5 ateriaa päivässä, sisältäen 2 lämmintä ruokaa. Ja ihan sama mitä ruokaa syön.

Vierailija
32/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö niin paljon suklaata, että himosi tyydyttyy - älä kuitenkaan tee sitä rankaisumuotoa, vaan ajattele, että himosi saa aina tyydyttyä; erotat sen itsetuhoisuudesta.

Vierailija
33/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt suklaata niin paljon, kuin TODELLA nautit siitä. Ei mitään kieltoja, ne ovat addikteille. Vähennä ruuan määrää tai madalla sen energiatiheyttä, ellet halua lisätä energiankulutustasi.

Vierailija
34/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö suolakurkkua ja metvurstia majoneesilla. Yllätyt!

Vierailija
35/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70% tummaa suklaata. Ei voi ahmia niin kun vaaleaa. On terveellistäkin.

Voi ahmia. Voin ahmia sitä 85% tummaa suklaatakin kerralla koko levyn…

Vierailija
36/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitosuklaasta saat kalsiumia -> jos juot maitoa, korvaa se vedellä

Vierailija
37/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vetänyt yleensä suklaanhimoon Maraboun suklaalevyn. Helpottaa kummasti.

Vierailija
38/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä auttaa parhaiten Toblerone tai Maraboyn appelsiinkrokantti.

Vierailija
39/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn hoikkana, koska etusijalla on tarpeideni (himojeni) tyydytys, sekä hyvä olo. Jos syös suklaalevyn päivässä, en enää nauti siitä. Siksi en koe tarvetta syödä sitä niin paljon, että se olisi ongelma. Voisin korvata aamiaisen suklaalla, en pidä sitä huonona ravintona.

Vierailija
40/57 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt valmisruokia missä sokeria ja GLUGOOSEJA ne lisää ruokahalua syö itse tehtyä sokeritonta normi ruokaa. Salaattikastikkeissa on sokereita glugoosi siirappeja jätä ne pois.