Lapsi haluaa korvakorut.
Meidän lapsemme ( 6v) on nyt jonkun aikaa hinkunut korviksia. Mietimme yhdessä mieheni kanssa kannattaako laittaa 6 vuotiaalle korvakoruja. Sanoin lapselleni että voit ehkä saada ne 7v synttäri lahjaksi jos haluat. Hän sanoi että kyllä hän haluaa. Onko se sopiva ikä? Jos on niin sitten korvikset laitetaan silloin jos hän tahtoo. Jos ei niin harkitsemme sitä. Kertokaa teidän mielipiteet. (Hän on tyttö)
Kommentit (10)
Itse halusin joskus 10v korvikset, mutten uskaltanut kun pelkäsin että sattuu. Ne olisi laitettu kultasepän liikkeessä sillä hygieenisellä pyssyllä. Vasta 20v kävin ammattitaitoisella lävistäjällä ottamassa ja ehkä ihan hyvä niin.
Halusin 7 vuotiaana. Äiti jankutti, että vasta sitten, kun olet 15 v. Sitten paras kaveri sai ja äiti taipui, kun olin 8v. Tuon jälkeen on korvikset aina olleet korvissa yötä päivää. Olen 43 v nyt.
Itse sain korvikset joskus 10 vuotiaana ja taisi olla aika monella muullakin korvikset ala-asteella. Onhan 6 v aika nuori mutta en nyt tiedä olisiko niistä korviksista mitään haittaakaan, kyllähän ne reiät myös umpeutuu jos ei korviksia käytä. Ehkä voitte aluksi kokeilla sellaisia klipsukorviksia mihin ei tarvita reikiä?
Minä olen luvannut että kun kouluun lähtee niin saa sitten korvikset. Esikoinen halusi heti koulun alettua hakea korvikset, nuorempi on kohta 11v eikä ole korvisten perään kysellyt.
Jos lapsi ne kovasti haluaa, niin vajaa 7 vuotiaan antaisin ottaa.
Antaisin :) Korvikset ovat söpöt. Ei ole mitenkään erityinen lävistys, joten en näe mitään syytä miksei kuusi vuotiaalle voisi korviksia antaa, kun kerran haluaa. Monella tytöllä on ja itsekään en ole koskaan katunut, että korvikset otin joskus ala-asteella
Mä taisin saada joskus 7-8 -vuotiaana ja pari vuotta myöhemmim toiset. Yläasteen jälkeen en ole koruja niissä käyttänyt, mutta eipä ne reiät tuossa mitään haittaa. Edelleen meni vuosien käyttämättömyyden jälkeen koru niistä kuitenkin läpi.
Mä sain ekat korvikset 10 vanhana. Ja nykyään niitä on 8 neljä molemmis korvis.
Niitä lävistyksiä pitää myös alkuun hoitaa, ettei tulehdu. Onko lapsesi valmis / tarpeeksi kypsä ottaakseen vastuuta tästä? Jos on, niin mikäs siinä. Jos ei, niin kannattaa lykätä tuonnemmaksi.
Meillä tyttö sai korvakorut 5-vuotislahjaksi. Oikein hyvin pärjäsi niitten kanssa, tosin kerran hävisi yksi korvakoru tarhapäivän aikana.
Mä oon jo 70v. Eniten mitä kadun,on se,että otin rippilahjaksi reijät korviini. Mua on inhottaneet ne jo liki 40v!
Kaduttaa ihan järkysti.
älä laita. Lupaa että saa päättää myöhemmin,ei vielä! 18v ta jotain.