Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyviä on verotettava enemmän

Vierailija
12.08.2015 |

Suomalaisilla työässäkäyvillä on varaa ajella katumaastureilla, lomailla etelässä, asua omakotitalossa. Lapsillekin varaa ostaa helvetin kalliit iphonet ja mopoautot. Samalla suomesta tulee luokkayhteiskunta ja tuloerot kasvaa. Sosiaaliturva romanian tasolla vaikka täällä ties kuinka paljon rikkaita työssäkäyviä. Miksei heitä voida verottaa enemmän? Mitään leikkauksia ei tarvittaisi sitten ja leikkaukset pitäisi kohdistaa työssäkäyvien tukiin. Yksikään työssäkäyvä ei tarvitse lapsilisää ensinnäkään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät on ahneita paskoja. Pummin yhdeltä tupakkaa ja ei antanut. Minä köyhänäkin tarjoan aina tupakkaa jos joku kysyy silloin kun sattuu olemaan röökiä.

Vierailija
22/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:18"]Väsynyt provo. Työssäkäyvä on ainut joka kustantaa yhteiskunnan ei työssäkäyville. Vituttaa taas kun käteen jää 1600 e/kk lähihoitajana ja pitää elättää kotona notkujat.
[/quote]
Sama. Lisäksi työ on epäkiitollista, työajat kuluttavia ja jos yrität siirtyä osa-aikaiseksi säästääksesi itseäsi niin HUPS! Saat saman verran palkkaa kuin kotona lusivat. Kyllä sylettää. Kyllä muakin v*tuttaa nää "uusköyhät" eli rikkaat jotka ottaa niin paljon velkaa että saattavatkin pyörähtää vastoinkäymisen eteen tullessa köyhiksi! Mutta en minä sosiaaliturvaan niitä varoja kaataisi - se on TURHA ja loputon suo. Sitten kun kaikki tuet on vastikkeellisia niin voisi harkita niiden parannuksia. Amerikan malliin kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun mielestä työttömänä saada sama raha kuin työtä tekemällä?
Mun palkkani on tuo 3000 e, josta jää käteen rapiat yli 2000. Olen sairaanhoitaja, teen vastuullista työtä, lisäksi kolmivuoro-sellaista.
Mielestäni olen joka sentin ansainnut, eipä paljon tuota pienemmällä palkalla enää tällaista työtä kannattaisi tehdä

Vierailija
24/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:31"]Pitäisikö sun mielestä työttömänä saada sama raha kuin työtä tekemällä?
Mun palkkani on tuo 3000 e, josta jää käteen rapiat yli 2000. Olen sairaanhoitaja, teen vastuullista työtä, lisäksi kolmivuoro-sellaista.
Mielestäni olen joka sentin ansainnut, eipä paljon tuota pienemmällä palkalla enää tällaista työtä kannattaisi tehdä
[/quote]
Ei. Mutta tukia on nostettava sen suuruiseksi että pystyy elää inhimillistä elämää. Tällä hetkellä niin ei ole. Sossu myös leikkailee tukia maks 40% jos ei suostu ilmaiseksi töihin tai saahan siitä sen 9e/päivä. Olette helvetin onnekkaassa asemassa verrattuna työttömiin.
ap

Vierailija
25/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka maksaa likaa, siinä se ongelma on. Jos kaikilla olisi vara ostaa mitä vaan ruokaa niin se toisi lisää työpaikkoja ja prempaa ilmapiiriä ympäri suomen. Terveempiä ja onnellisempia ihmisiä. Siksi ALV. pitää poistaa elintarvikkeista kokonaan.

Vierailija
26/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohditte robottiveron. Se tyyppi se vasta töissä käykin.

Vierailija
27/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi nyt mukava tietää paljonko siellä Romaniassa työttömät saa rahaa. Itse ajattelen, että Suomessa aika hyvin tulee rahaa. Juurikin nuo asumistuet, lapsilisät, työttömyystuki ja lisäksi toimeentulotuki,jos muuten jää rahat vähäisiksi.

Vierailija
28/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:31"]Pitäisikö sun mielestä työttömänä saada sama raha kuin työtä tekemällä? Mun palkkani on tuo 3000 e, josta jää käteen rapiat yli 2000. Olen sairaanhoitaja, teen vastuullista työtä, lisäksi kolmivuoro-sellaista. Mielestäni olen joka sentin ansainnut, eipä paljon tuota pienemmällä palkalla enää tällaista työtä kannattaisi tehdä [/quote] Ei. Mutta tukia on nostettava sen suuruiseksi että pystyy elää inhimillistä elämää. Tällä hetkellä niin ei ole. Sossu myös leikkailee tukia maks 40% jos ei suostu ilmaiseksi töihin tai saahan siitä sen 9e/päivä. Olette helvetin onnekkaassa asemassa verrattuna työttömiin. ap

[/quote]

Mikäs kiire sulla on muka ettet ehdi kuntouttavaan työtoimintaan? Kuule kun jos veroja korotetaan hyvätuloisilta, jotka usein on kouluttautuneita, ne vie osaamisensa sellaisiin maihin, missä niille jää itselleenkin jotain. Ketäs sä sitten kuppaat?

Vierailija
29/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomessa saa hyvin rahaa verrattuna muuhun maailmaan, mutta täällä maksaakin kaikki enemmän.

Vierailija
30/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:19"]Suomen sosiaaliturva ei ole Romanian tasolla. Ollaan työssä käyviä. Jos verotus kiristyy työntekijöillä, jotta työttömillä olisi paremmin, niin pitää alkaa miettiä kannattaako työnteko. Velkarahalla niitä katumaastureita ostellaan. Ei tileillä ole rahaa niin paljoa. [/quote] On se romanian tasolla. Leipäjonosta ruuat itsekin haen.

[/quote]

Olen itsekin joskus elänyt tt-tuella mutta en todellakaan joututnut hakemaan leipäjonosta yhtään mitään. Kyllä hyvällä suunnittelulla sen rahan saa riittämään koko kuukaudeksi.

Vierailija
31/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma on asumistuki, joka kannustaa ottamaan mahdollisimman kalliin asunnon annetun ylärajan puitteissa. Jos otat halvemman, niin häviät vain: huonompi kämppä, mutta euroakaan et saa enempää rahaa.

Pitäisi olla niin, että koko asumistuki pois, ja sama summa koko maassa käteen jokaiselle työttömälle. Se kannustaisi muuttamaan halvemmille alueille, jolloin ruuhkasuomen asuntokupla hellittäisi, työssäkäyvät pääsisivät lähemmäs työpaikkoja ja työttömille jäisi oman valinnan ansiosta enemmän rahaa muuhun.

Toki omistusasujat ja sijoittajat pahastuisivat, kun hinnat laskisivat ja nämä piinkovat sijoittajakapitalistit eivät saisikaan 100 % yhteiskunnan maksamaa tuottoa sijoitukselleen.

Vierailija
32/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteikunnasta loppuu keskiluokka, eli juuri n 3000 tienaavat veronmaksajamassat, romahtaa talous. No Suomessa ollaan hyvää vauhtia menossa sitä kohti. Sitten jäljellä on enää ökyrikkaita ja tosiköyhiä, siis köyhiä ilman minkäänlaista yhteiskunnan tukea, jonka joukon jatkeena on köyhtynyt keskiluokkakin. Eli huono idea.

Vierailija
33/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:02"]

Isoin ongelma on asumistuki, joka kannustaa ottamaan mahdollisimman kalliin asunnon annetun ylärajan puitteissa. Jos otat halvemman, niin häviät vain: huonompi kämppä, mutta euroakaan et saa enempää rahaa.

Pitäisi olla niin, että koko asumistuki pois, ja sama summa koko maassa käteen jokaiselle työttömälle. Se kannustaisi muuttamaan halvemmille alueille, jolloin ruuhkasuomen asuntokupla hellittäisi, työssäkäyvät pääsisivät lähemmäs työpaikkoja ja työttömille jäisi oman valinnan ansiosta enemmän rahaa muuhun.

Toki omistusasujat ja sijoittajat pahastuisivat, kun hinnat laskisivat ja nämä piinkovat sijoittajakapitalistit eivät saisikaan 100 % yhteiskunnan maksamaa tuottoa sijoitukselleen.

[/quote]

En mä ottais sijoitusasuntooni sossun asiakasta. Aika harva muukaan itsenäinen vuokraisäntä niin tekee. Ehkä jossain pikkukaupungeissa on pakko. 

Vierailija
34/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:02"]

[/quote]

En mä ottais sijoitusasuntooni sossun asiakasta. Aika harva muukaan itsenäinen vuokraisäntä niin tekee. Ehkä jossain pikkukaupungeissa on pakko. 

[/quote]

Esitätkö tyhmää, vai etkö tosiaan ymmärrä, miten asumistuki vaikuttaa vuokratasoon? :facepalm:

Vierailija
35/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä, oletko yhtään ottanut selvää, kuinka paljon verotus on hyvätuloisilla? Että lisää heiltä pois, ettei työnteko millään tavoin enää kannata ja motivoi. Eikö tarkoitus ole saada enemmän porukkaa töihin sen sijaan että tehdään loisiminen mahdolliseksi JA kannattavaksi? Et taida olla mikään ruudinkeksijä?

Siksi kai jotkut niitä töitä niin jumalattomasti painavat ja tekevät töitä yletäkseen, että saadaan niitä etelänmatkoja jne. Oletko ajatellut, että se töihin käytetty aika on perheeltä pois? Omasta vapaa-ajasta ja harrastuksista pois?

Vierailija
36/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb juuri lupasi, että yli 50000€ tienaavia verotetaan lisää ja alapuolelta kevennetään, eli luokkaerohan kapenee.
Työttömiltä eli edelleenkään lähde mitään, koska he ovat muutenkin saamapuolella aina.

Vierailija
37/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät todellisuudessa maksavat kaiken, myös saamansa tuet, jos nyt jotakin saavat ja muut elävät siivellä, olisi kysymys työttömästä tai eläkeläisestä.

t. työtön

Vierailija
38/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:18"]Väsynyt provo. Työssäkäyvä on ainut joka kustantaa yhteiskunnan ei työssäkäyville. Vituttaa taas kun käteen jää 1600 e/kk lähihoitajana ja pitää elättää kotona notkujat.
[/quote]
Et paljoa eroa työttömästä, sillä et lähihoitajana tee mitään tuottavaa.

Vierailija
39/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:18"]Väsynyt provo. Työssäkäyvä on ainut joka kustantaa yhteiskunnan ei työssäkäyville. Vituttaa taas kun käteen jää 1600 e/kk lähihoitajana ja pitää elättää kotona notkujat. [/quote] Et paljoa eroa työttömästä, sillä et lähihoitajana tee mitään tuottavaa.

[/quote]

Nimenomaan! Voisit jakaa työsi ja palkkasi työttömän lähihoitajan kanssa, jaksaisitte töissä paremmin eikä tarvitsisi kiukutella täällä. Teille selvästi maksetaan liikaa, kun olette alkaneet ajatella pitävänne koko maata pystyssä ja ruokkivanne satoja tuhansia, joilta on varastettu työt, omaisuudet ja tulevaisuus. Jotta sinulle voitaisiin maksaa. Olet epälojaali, koppava ja yksinkertainen.

Vierailija
40/50 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vaa. Meillä 2 työssäkäyvää ja yhteensä nettona alle 3000 euroa käytössä. Kaikki töissä ansaittua. Ei käydä lomilla, vanha auto, ei hienoja vaatteita jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän