Nelikymppisenä äidiksi
Täällä kahden lapsen äiti, jonka lapset jo koululaisia. Nyt haaveillaan vielä kolmannesta lapsesta. Ikää on pari vuotta vaille neljäkymmentä. Saa nähdä, vieläkö lapsi saadaan, mutta kokeillaan. Onko kellään kokemuksia tai mielipiteitä? :)
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:06"]
Odotan esikosita, olen 39v.
[/quote]
niin minäkin , olen 36. Ja toinen laitetaan alulle pian esikon saatuamme , niin saa poikani sisaruksen ja siinä onkin minun lapsilukuni täynnä :)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:33"]
Miksi 40 vuotiaat tekee lapsia? Olette melkein eläkeiässä kun lapset täysi-ikisiä. Sairasta ja luonnonvastaista.
[/quote]
Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko eläkeiässä vai ei kun lapsi on täysi-ikäinen?
[/quote]
Niin, ja varsinkin, kun tän päivän nelikymppiset pääsee luultavasti eläkkeelle aikaisintaan 70-vuotiaina, jos koko eläkejärjestelmää on siinä vaiheessa olemassa. Yövalvomisia miettisin, että jaksaako samalla tavalla valvoa kuin 20-30 vuoden kieppeillä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:33"]
Miksi 40 vuotiaat tekee lapsia? Olette melkein eläkeiässä kun lapset täysi-ikisiä. Sairasta ja luonnonvastaista.
[/quote]
Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko eläkeiässä vai ei kun lapsi on täysi-ikäinen?
[/quote]
No on sillä. Ette kerkee olla lastenlapsienkaan ja pysty hoitamaan niitä enää niin vanhana.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:33"] Miksi 40 vuotiaat tekee lapsia? Olette melkein eläkeiässä kun lapset täysi-ikisiä. Sairasta ja luonnonvastaista. [/quote] Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko eläkeiässä vai ei kun lapsi on täysi-ikäinen? [/quote] No on sillä. Ette kerkee olla lastenlapsienkaan ja pysty hoitamaan niitä enää niin vanhana.
[/quote]
Eiköhän niitä lastenlapsiakin ehdi hoitaa, esikoinen on muutaman vuoden päästä täysi-ikäinen ja pienin lapsemme on vauva.
Ei kiitos meille enää. Ihanaa kun lapset jo isoja koululaisia ja itse vielä alle 40v. Mua myös pelottaisi lapsen mahdollinen vammaisuus, sekoittaisi täysin kaikkien elämän (vrt. jos vammainen syntyisi kun muut lapset pieniä ja kasvaisivat siihen tilanteeseen. Ja ennenkuin kukaan mainitsee, niin tiedän kyllä että joku terve perheenjäsen voi vammautua vakavasti, mutta tässä olisi mielestäni tietoinen riski suurempi).
Seuraava vauva mun sylissä tulee olemaan lapsenlapsi.
Oma äitini synnytti minut 38v., joten siitä vaan minun mielestäni. Onnea yritykseen!
T: n 23v.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:33"] Miksi 40 vuotiaat tekee lapsia? Olette melkein eläkeiässä kun lapset täysi-ikisiä. Sairasta ja luonnonvastaista. [/quote] Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko eläkeiässä vai ei kun lapsi on täysi-ikäinen? [/quote] No on sillä. Ette kerkee olla lastenlapsienkaan ja pysty hoitamaan niitä enää niin vanhana.
[/quote]
teitkö sinä lapset sillä ajatuksella, että on isovanhempien velvollisuus hoitaa lapsenlapsia? Kovin outo ajatus, että sen vuoksi pitäisi tehdä lapset nuorena, että ehtii hoitaa lapsenlapsia. Eiköhän jokaisen vanhemman kuulu juolehtia lapsistaan ihan itse.
Omatkin vanhempani olivat lähempänä neljääkymppiä kun synnyin, enkä siis ole mikään iltatähti, enkä ole ikinä ajatellut, että he olisivat jotenkin vanhoja. Olen syntynyt 1987 ja luin Hesarista, että -87 syntyneet naiset elävät näiltä näkymin 91-92 -vuotiaiksi. Eläkkeellekin me pääsemme varmaan seitsemänkymppisinä, joten eiköhän niitä lapsenlapsia ehdi hoitaa ennen kuin heittää pyyhkeen kehään.
Maailma muuttuu: nelkyt on uusi kolkyt siinä missä kuuskyt on uusi viiskyt. Siitä kannattaa ottaa ilo irti.
Olen 42 ja minulla on vauva ja toinen tilauksessa. Ei aikaisempia lapsia kummallakaan vanhemmalla. Vauva on terve, iloinen ja helppo. Ei ole ollut jaksamisvaikeuksia. Niin ja lapsi on luomu, joten luonnonvastainen se ei voi olla.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:28"]
Hyvin onnistui, ja iltatähti on koko perheen lemmikki.
Onnea yritykseen!
[/quote]huh huh. Vai lemmikki. Olisitte ottaneet kissan mieluummin. Lapsiparkaa, mikä kohtalo
Olen 39 ja joka päivä haaveilen että ehtisin vielä saada lapsen. Ennestään ei ole yhtään. Ystäväpiirissä kohtalotovereita. Kaikki ei löydä vakaata parisuhdetta nuorena. Olisi kai pitänyt asioida spermapankissa vuosikymmen sitten.
Äiti synnytti siskoni 41v, minut 43v. Olen onnellinen, että hän päätti olla rohkea ja tehdä meidät. Yövalvomiset voi sinnitellä, kun elämäntilannekin nelikymppisenä jo muuten vakaa luultavasti. En ole koskaan mieltänyt häntä vanhaksi. Mielestäni äidin kropan iällä ei lapsen onnrllisuuden kannalta ole suurta merkitystä. Vammaisuuden riski toki kasvaa, ,
Itsellä lapset jo aikuisia, olen nyt 46v. Ei jotenkin nappaisi, jos nyt olisi alta kouluikäinen tässä pyörimässä. En oikeastaan jaksaisi. Aika aikaansa kutakin ja hommatkaa te niitä lapsia, jos vielä jaksatte. Jokainen aikanaan.
Oon 38 ja tällä hetkellä työtä vailla. Lapsi on 6-vuotias ja melkein tekis mieli hankkia nyt toinen, kun ei oo mitään työesteitä ainakaan. Mutta sitten vois työllistyminen taas olla vaikeampaa.... En tiedä, mies ei ehkä halua toista, joten suotta näitä mietin.