Inflaation myötä lopetin jo kurkun ostamisen ja vähensin kahvinjuontia 66%
Oletteko muut lopettaneet/vähentäneet päivittäisin käyttämienne tuotteiden käyttöä?
Kommentit (75)
Ennen söin makkaraperunat nyt pelkät perunat foliohattu päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousee, joo.
Onko yhtään mennyt tuottajalle saakka?
Hassua että bensakin nousee heti mutta kun pitäisi laskea joutuu maksamaan korkeampaa hintaa koska tankeissa on kalliimpaa , miksi ei toimi toisinpäin vaan korostus astuu vaikka tankeissa halvempaa .
Olen lopettanut kurkun ja tomaatin ostamisen lisäksi taksilla ajon, parturissa ja ravintoloissa käynnin.
Lopetin kahvin juomisen noin kaksi viikkoa sitten, kun kahvi loppui ja näin kaupoissa kaupoissa, paljonko käyttämieni edullisten pikakahvien hinta oli noussut muutamassa viikossa. Ja tämä kahvin hinnan nousu on ennusteiden mukaan vasta alkua... Olen nyt juonut mustaa teetä, jonka hinta ei ole ainakaan vielä noussut. Täytyy kuitenkin myöntää, että kaipaan kahvia joka päivä enkä ole varma, pystynkö luopumaan lopullisesti sen ostamisesta kotiin... Olen huomannut, että sen jälkeen, kun aloitin kahvilakon, olen alkanut nukkua paremmin ja fyysiset ahdistusoireet ovat vähentyneet.
En ikinä syö talvisin kurkkua. Aivan järjetöntä ostaa.
Juon ainoastaan kapselikahvia 30/ 10e. Noin yksi paketti kuluu viikossa. Kahvi on niitä pieniä arjen nautintoja, josta en suostu luopumaan! makso mitä makso
Vierailija kirjoitti:
Kahvin jätin pois verenpaineen takia en inflaation. Nyt ihmettelen, miten sitä litkua on tullutkin juotuakin.
Kahvista saa kaikista eniten antioksidantteja.
Eiköhän ole terveyden kannalta hyvä ettå kurkku vaihtuu esim porkkanaan.
Vierailija kirjoitti:
HeVi-osastolla olen pitkään seurannut hintoja ja valikoinut ostamani tuotteet hinnan mukaan. Kun talvella esim. kotimainen kurkku yleensäkin hintavaa, niin vuosia olen sen jättänyt ostamatta talvisin.
Kahvin osalta olen nyt valinnut halvempia merkkejä ja karsinut, että kahden mukin sijaan juonkin vain yhden mukin aamuisin jättäen lounaan jälkeisen mukin tekemättä. Laskin, että minulla aiemmin mennyt paketti noin 10 päivässä eli vuodessa noin 36 pakettia. Puolittamalla menekin säästän vuodessa noin reilun satasen. Ei sinänsä iso lukema, mutta ei se toinen mukikaan ole kuin opittu tapa.
Tämän takia kannattaa hedelmät, vihannekset ja muut kasvikset ostaa aina satokauden mukaan ja jättää ostamatta satokauden ulkopuolella. Tätä varten myydään satokausikalentereja että tietää koska kannattaa ostaa porkkanaa, koska kurkkua, koska tomaattia ja koska perunaa.
Jos juo liian vähän kahvia, se nostaa verenpainetta. Kun juomvåh kolme kuppia päivässä se LASKEE sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HeVi-osastolla olen pitkään seurannut hintoja ja valikoinut ostamani tuotteet hinnan mukaan. Kun talvella esim. kotimainen kurkku yleensäkin hintavaa, niin vuosia olen sen jättänyt ostamatta talvisin.
Kahvin osalta olen nyt valinnut halvempia merkkejä ja karsinut, että kahden mukin sijaan juonkin vain yhden mukin aamuisin jättäen lounaan jälkeisen mukin tekemättä. Laskin, että minulla aiemmin mennyt paketti noin 10 päivässä eli vuodessa noin 36 pakettia. Puolittamalla menekin säästän vuodessa noin reilun satasen. Ei sinänsä iso lukema, mutta ei se toinen mukikaan ole kuin opittu tapa.
Tämän takia kannattaa hedelmät, vihannekset ja muut kasvikset ostaa aina satokauden mukaan ja jättää ostamatta satokauden ulkopuolella. Tätä varten myydään satokausikalentereja että tietää koska kannattaa ostaa porkkanaa, koska kurkkua, koska tomaattia ja koska perunaa.
Naiset tarvitsee oikein satokausikalenterin kun eivät tiedä että lumessa ei kasva mikään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mä vähennän proteiinipäästä ennenkuin kasvisten päästä. Ehdoton raja lihan kilohinnalle on 12€ kilo, pyrin ostamaan 10€:n kilohintaan. Ei tuo kurkun poisjättäminen merkittävästi vähennä ruokalaskua. Ihmiset useinkin väärästä päästä yrittää säästää.
Eläinproteiinien syömisen lopetin jo vuonna 2017. Mutta nyt kuluneen talven aikana tuli myös jätettyä pois kasvisproteiinitkin, siis soijarouheet, pavut, nyhtökaura ja muut mistä saa kasvisproteiinia, sillä noissa tuotteissa hinnankorotukset ovat olleet yhtä suuria kuin kahvissa ja bensassa. Nyt alkaa sitten kokeilu että pärjääkö ihminen ilman protskua.
500 euroa tulot kuukaudessa, eli työttömyydestä korvaus sen 500 euroa. Olen jo vähentänyt kaikesta, eli lopettanut kokonaan kuluttamisen tai ainakin todella minimissä. Vaatteet kirpparilta, viinaa en juo ollenkaan. Kaiken ruuan teen itse, en osta eineksiä eli roskaruokaa. Koska töitä nyt ei vaan saa niin olen valmistautunut valtion toimenpiteisiin kuten orjatöihin pakottamisiin ja sen 500 euronkin lakkauttamiseen valmistautumalla jättämään suomen, kotimaani.
Meillä oli lähikaupassa suomalaisen kurkun hinta jo yli 6€, nyt on vähän päälle 5€. Onko tämä sitten joku Helsinki-lisä, en tiedä.
Rainbowta ja Pirkkaa kannattaa välttää, jos suinkin on varaa, niistä tuottaja saa huonomman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
500 euroa tulot kuukaudessa, eli työttömyydestä korvaus sen 500 euroa. Olen jo vähentänyt kaikesta, eli lopettanut kokonaan kuluttamisen tai ainakin todella minimissä. Vaatteet kirpparilta, viinaa en juo ollenkaan. Kaiken ruuan teen itse, en osta eineksiä eli roskaruokaa. Koska töitä nyt ei vaan saa niin olen valmistautunut valtion toimenpiteisiin kuten orjatöihin pakottamisiin ja sen 500 euronkin lakkauttamiseen valmistautumalla jättämään suomen, kotimaani.
Aina voi kuule tehdä vähän enemmän. Esim vaihtaa julkisen liikenteen käyttö kävelyyn mikä tulee halvemmaksi kuin bussilippu, ottaa vastaan ilmaisia lahjoitusvaatteita sen sijaan että koluaa kalliita ja trendikkäitä kirpputoreja, harventaa ateriavälejä eli syö harvemmin sekä siten että käy hakemassa ruoan ilmaiseksi leipäjinosta ja jättää kaupasta ostaminen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousee, joo.
Tuskinpa. Heidät pakotetaan lopettamaan kurkun kasvatus polttoainetta ja energiaa riistoverottamalla. Ap
No jospa keksivät jotain järkevämpää tekemistä kuin kuluttaa polttoainetta ja energiaa täysin hyödyttömän ja terpeettoman kasvin kasvattamiseen. Kurkku tosiaan on vain sitä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kuule tehdä vähän enemmän. Esim vaihtaa julkisen liikenteen käyttö kävelyyn mikä tulee halvemmaksi kuin bussilippu, ottaa vastaan ilmaisia lahjoitusvaatteita sen sijaan että koluaa kalliita ja trendikkäitä kirpputoreja, harventaa ateriavälejä eli syö harvemmin sekä siten että käy hakemassa ruoan ilmaiseksi leipäjinosta ja jättää kaupasta ostaminen kokonaan.
Ja lisään tähän että nämä ovat oikeasti esimerkkejä asioista joita olen tehnyt itse vähentääkseni omia menoja.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousee, joo.
Tuskinpa. Heidät pakotetaan lopettamaan kurkun kasvatus polttoainetta ja energiaa riistoverottamalla. Ap
No jospa keksivät jotain järkevämpää tekemistä kuin kuluttaa polttoainetta ja energiaa täysin hyödyttömän ja terpeettoman kasvin kasvattamiseen. Kurkku tosiaan on vain sitä vettä.
Ei kurkku ole vain sitä vettä. Sinä vain et ota sen muuta sisältöä huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja joutuisin elämään n 90 eurolla kuussa asumiskulujen jälkeen jollei olisi säästöjä.
Vaatteita ennole ostanut 8 vuoteen mutta koska asun 25 km päässä Helsingistä polkupyörän köyttä esim talvioloissa ja muutenkin on mahdotonta kävelystä puhumattakaan.
Mä vähennän proteiinipäästä ennenkuin kasvisten päästä. Ehdoton raja lihan kilohinnalle on 12€ kilo, pyrin ostamaan 10€:n kilohintaan. Ei tuo kurkun poisjättäminen merkittävästi vähennä ruokalaskua. Ihmiset useinkin väärästä päästä yrittää säästää.