Häiritsiskö sua naapurin puuttuminen sinun asioihin?
Esim.että miksi kuljet niin vähissä vaatteissa ulkona. Juu, tiedän että kuljet autolla, mutta entä jos autosi hajoaa matkanvarrelle. Sinulla sellaiset kevyet kengät vaan jalassa. (toinen asia) (minulla kummilapsi hoidossa välillä) miksi et jätä rattaihin ulos nukkumaan vaan tuot rattaineen sisälle. Minä vastaan siihen, että pelkään lumen tippuvan katolta. Hän vastaa. Jätä rattaat kauemmas tai ihan ikkunan alle. Minä vastaan, että kun on lunta paljon maassa niin hankalaa siihenkään päästä rattailla. Naapuri huomaa ja kysyy heti missä autoni on (No huollossa) jne...
Kommentit (50)
Kyllä, kuulostaa tutulta. Minun naapurissa asuu pari samanlaista kyttääjää. Kun olin sairaslomalla, tuli toinen naapureistani minulta kysymään, onko minulta loppunut työt tai lomautettu, koska autoni oli päivällä pihassa ...
Häiritsee, meillä yksi kyttääjä.
Jotkut ostokset tuodaan pimeällä kotiin, kun ei haluta naapuria kommentoimaan.
Vinkki - sano seuraavaksi kun tulee kommentoimaan jotain: "Oonko mä kysynyt sulta jotain?"
Minä soitin kyttääjä mummosta taloyhtiöön esim. työttömyys on yksityisasia eikä kuulu naapureille. Vain taloyhtiön sääntöjen noudattamiseen voi puuttua.
Jos työttömyyttäni arvostellaan niin arvostelen naapurin koiranhoitoa jatkossa tai ulkonäköä. Jos esim. sanoo naapurin lapselle, että mitä äiti sulle syöttää kun olet niin lihava.
Suomessa ihmiset haluavat rappukäytävä arvostelua.
Toki voi arvostella myös samassa talossa asuvien miesten lyhyyttä.
Se mua häiritsee (asun kerrostalossa) kun naapuri kerää roskapusseja sisällä, sit se vie viikon roskat kerralla, ja aina siinä päivänä kun roskakuski on käyny tyhjäämässä, sit onki ulkoroskis taas täynnä koko viikon
Vierailija kirjoitti:
Minä soitin kyttääjä mummosta taloyhtiöön esim. työttömyys on yksityisasia eikä kuulu naapureille. Vain taloyhtiön sääntöjen noudattamiseen voi puuttua.
Jos työttömyyttäni arvostellaan niin arvostelen naapurin koiranhoitoa jatkossa tai ulkonäköä. Jos esim. sanoo naapurin lapselle, että mitä äiti sulle syöttää kun olet niin lihava.
50-vuotiailla on jo ryppykaula, suonikohjuja vaikka mitä arvosteltavaa. Ihminen saa olla vaikka lääkäri niin negatiivista arvostelua tulee. Se alkoi työttömien arvostelusta ja nyt ei hävetä enää mitään. Kaikesta voidaan sanoa ja sanotaankin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaa?
On siinä apteekkari rouva ihmeissään, kun kysytään, että minkä ikäisenä sulla on tullut tuo kaksoisleuka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaa?
Itse te aloititte työttömien arvostelun. Nyt sun lapselle saatetaan sanoa rappukäytävässä, että se on lihava.
Suomi saa sitä mitä haluaa.
Työttömien arvostelu naurattaa niin kauan, kun sillä omalla lapsella on syömishäiriö
Lapsi ei ole syöttöporsas.
Seurusteleeko joku oikeasti 170 cm pikkumiehen kanssa?
Älä arvostele työttömiä. Jos arvostelet niin koita kestää että olet itse luuseri, jos lapsesi on ylipainoinen, jos olet 170 cm pikkumiehen kanssa.
Se että olet lääkäri tai apteekkari ei auta, olet luuseri silti ja tulet kuulemaan omasta ulkonäöstäsi negatiivista palautetta, sekä lapsesi ulkonäöstä tai lapsesi kuulee.
Jos naapuri on työtön niin oletko hiljaa vai haluatko kuulla omasta ulkonäöstäsi negatiivista sanottavaa, haluatko että koiran hoitoasi haukutaan kun kuljet rappukäytävässä, haluatko että lapsesi kuulee olevansa lihava, kun tulee koulusta kotiin?
Itse en selittelisi muille tekemisiäni yhtään. Todella outoa puuttua muiden elämään. Vilkaisin vain sanomatta mitään ja poistuisin paikalta. Jos lähtee yhtään selittelemään, he ovat saavuttaneet tavoitteensa. Olet reagoinut ja lähtenyt mukaan typerään nokitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Älä arvostele työttömiä. Jos arvostelet niin koita kestää että olet itse luuseri, jos lapsesi on ylipainoinen, jos olet 170 cm pikkumiehen kanssa.
Se että olet lääkäri tai apteekkari ei auta, olet luuseri silti ja tulet kuulemaan omasta ulkonäöstäsi negatiivista palautetta, sekä lapsesi ulkonäöstä tai lapsesi kuulee.
Jos naapuri on työtön niin oletko hiljaa vai haluatko kuulla omasta ulkonäöstäsi negatiivista sanottavaa, haluatko että koiran hoitoasi haukutaan kun kuljet rappukäytävässä, haluatko että lapsesi kuulee olevansa lihava, kun tulee koulusta kotiin?
Teinit tykkäävät kun heitä sanotaan lihavaksi, erityisesti tytöt.
Se teinin äiti on töissä niin työtön naapuri ehtii hyvin sanoa teiniä lihavaksi, kun se tulee koulusta kotiin.
Sellaista on suomalainen kerrostaloelämä.
Se alkoi työttömien haukkumisesta ja on nyt levinnyt kaikkiin asioihin.
Muuttakaa kittilään tai kolariin ni kyttää kaikki vaikka ei asuisi lähelläkään!
Ihanan rentouttavaa kulkea rappukäytävän kautta kotiin ja kuulla olevansa, lihava, ryppyinen ämmä tai lyhyt pikku mies.
Voidaan huutaa kovaan ääneen, lihava teini tuli kotiin tai pikkumies tuli kotiin tai naapurin ryppyinen akka tuli kotiin.
Rajan veto. Minun asioihin ei puututa. Minä en myöskään puutu muiden asioihin. Jos olen työtön, ei kuulu muille. Pärjään kyllä. Jos en pärjää, teen itse asialle jotakin. Naapureiden ei tarvitse olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku arvostellut työttömyyttäsi? Kovin herkkä ja helposti loukkaantuva tunnut olevan. Etkä itse ainakaan mikään kovin kohtelias ihminen puheistasi päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku arvostellut työttömyyttäsi? Kovin herkkä ja helposti loukkaantuva tunnut olevan. Etkä itse ainakaan mikään kovin kohtelias ihminen puheistasi päätellen.
On, naapuri sanoi rappukäytävässä, että työttömyys on kestänyt niin pitkään että nyt täytyy mennä koulutukseen.
Sanoin, että minulla on 3 tutkintoa jo, niin hän sanoi että mitä sinulla muka on. Kerroin että ylioppilastutkinto, ammattikoulu ja ammattikorkeakoulu.
Mutta ei hätää, samassa kerrostalossa asuu esimies asemassa oleva naapuri jonka teini on lihava, että voi asiasta huomauttaa teinitytölle.
Hirveän rasittavaa kun joku random vieras rupeaa kyseenalaistamaan omaa elämää.
Esim. olimme juuri ostaneet talon ja kanniskelimme muuttokuormaa sisälle niin johan naapuri ehätti siihen että hän haluaa auttaa. Emme siis olleet ennen tavanneet ja hän halusi ruveta ramppaamaan siinä ja tutkia tavaroitamme.
Samalla viikolla huomautti että ai te olette tuollaisia yökukkujia, minä näin viime yönä kun teillä oli valot päällä, valvotteko joka yö... ja sitä rataa.
Kissamme sairastui ja täytyi mennä antamaan piikki, siitä tuli heti kommenttia että voivoi eikö nyt olisi voinut antaa elää luonnolliseen loppuun saakka. Mitä siinä murheissamme vastaamaan... sitten kuitenkin itse lopettivat oman kissansa aika pian tämän jälkeen. Emme me ruvenneet sitä heidän päätöstään kyseenalaistamaan, kai he tiesivät miksi tekivät päätöksensä.