Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inflaation myötä lopetin jo kurkun ostamisen ja vähensin kahvinjuontia 66%

Vierailija
11.03.2022 |

Oletteko muut lopettaneet/vähentäneet päivittäisin käyttämienne tuotteiden käyttöä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin nykyään poika kahvia

Kuoli on helppo tehdä

Hyviä kun on

Toki ei halpaa

Vierailija
2/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeVi-osastolla olen pitkään seurannut hintoja ja valikoinut ostamani tuotteet hinnan mukaan. Kun talvella esim. kotimainen kurkku yleensäkin hintavaa, niin vuosia olen sen jättänyt ostamatta talvisin. 

Kahvin osalta olen nyt valinnut halvempia merkkejä ja karsinut, että kahden mukin sijaan juonkin vain yhden mukin aamuisin jättäen lounaan jälkeisen mukin tekemättä. Laskin, että minulla aiemmin mennyt paketti noin 10 päivässä eli vuodessa noin 36 pakettia. Puolittamalla menekin säästän vuodessa noin reilun satasen. Ei sinänsä iso lukema, mutta ei se toinen mukikaan ole kuin opittu tapa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit juon työpaikalla. Jo oikeastaan tovin aikaa. Viikonloppuisin korkeintaan kerran kotona sunnuntaiaamuna, ja tietenkin vierasvarana.

Vierailija
4/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HeVi-osastolla olen pitkään seurannut hintoja ja valikoinut ostamani tuotteet hinnan mukaan. Kun talvella esim. kotimainen kurkku yleensäkin hintavaa, niin vuosia olen sen jättänyt ostamatta talvisin. 

Kahvin osalta olen nyt valinnut halvempia merkkejä ja karsinut, että kahden mukin sijaan juonkin vain yhden mukin aamuisin jättäen lounaan jälkeisen mukin tekemättä. Laskin, että minulla aiemmin mennyt paketti noin 10 päivässä eli vuodessa noin 36 pakettia. Puolittamalla menekin säästän vuodessa noin reilun satasen. Ei sinänsä iso lukema, mutta ei se toinen mukikaan ole kuin opittu tapa. 

Minä kans olen tarkka hevi-osastolla hintojen suhteen, mutta tähän asti olen ollut valmis maksamaan kurkusta enemmän talvisin. Nyt on raja ylitetty hinnassa. Olisi minulla siihen varaa, mutta ihan periaatteesta näin.

Kahvin juontia vähensin ja juon enää vain kaksi pientä kupillista aamuisin. Aiemmin join kahden kupin satsin muutaman kerran päivässä.

Ap

Vierailija
5/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkua en osta. Kahvista en luovu. Arkisin juon vain aamukahvin kotona, muuten töissä. Viikonloppuna pannu kuumana hän väliä

Vierailija
6/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku maksoi Prismassa 3,49€/kg siis ihan kotimainen, ei tuo nyt mikään suunnaton summa ole.

Kurkun ravintoarvot toki ovat olemattomat, että sinänsä se on se ja sama, syötkö kurkkua vai et :)

Vierailija
7/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nyt

Omppuja ja banaaneita

Vierailija
8/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotimaista kurkkua kannattaa ostaa ihan tuottajankin takia. Ei se kurkun viljely ilmaista ole näillä sähkönhinnoilla. Rainbow luomukahvi on oikeasti tosi hyvää, voitti taannoin makutestin. Ja alle 5€/pkt.

Vierailija
9/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkku maksoi Prismassa 3,49€/kg siis ihan kotimainen, ei tuo nyt mikään suunnaton summa ole.

Kurkun ravintoarvot toki ovat olemattomat, että sinänsä se on se ja sama, syötkö kurkkua vai et :)

Meidän Prismassa oli kurkun kilohinta yli 4,60€ ja en itse ainakaan syö kaikkea pelkästään ravintoarvojen perusteella. Kurkusta olen tykännyt lapsesta asti ja syön (tai siis söin) sitä maun vuoksi.

Ap

Vierailija
10/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkasti olet laskenut prosentit.

Vierailija
11/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkasti olet laskenut prosentit.

On helppo laskea ne, kun olen jo pitkään ryystänyt sumppia saman verran joka päivä. Nyt sitten olen tämän viikon juonut yhdet kahvit kolmien kahvien sijaan. Ap

Vierailija
12/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousee, joo.

Onko yhtään mennyt tuottajalle saakka?

Vierailija
13/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kotimaista kurkkua kannattaa ostaa ihan tuottajankin takia. Ei se kurkun viljely ilmaista ole näillä sähkönhinnoilla. Rainbow luomukahvi on oikeasti tosi hyvää, voitti taannoin makutestin. Ja alle 5€/pkt.

Siis lähes 10€/kg tuo Rainbowin kaffe. Huh!

Vierailija
14/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat nousee, joo.

Onko yhtään mennyt tuottajalle saakka?

Tuskinpa. Heidät pakotetaan lopettamaan kurkun kasvatus polttoainetta ja energiaa riistoverottamalla. Ap

Vierailija
15/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sai prismoista brasilia-kahvia 3€:lla, ostin hyllyt täyteen. Ei tänä vuonna enää tarvitse ostaa. Kurkku turha, leivän voi syödä ilman sitäkin. Leipien hinta ei ole juuri noussut, kyllä tässä pärjätään vielä.

Vierailija
16/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää kahvia enkä kotimaisia vihanneksia. Virallisten totuuden mukaan hinnat on nousseet vain sen 0.001% mutta oikeassa rahassa hinnat on kaksi kertaa sen mitä pidän normaalina.

Vierailija
17/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sai prismoista brasilia-kahvia 3€:lla, ostin hyllyt täyteen. Ei tänä vuonna enää tarvitse ostaa. Kurkku turha, leivän voi syödä ilman sitäkin. Leipien hinta ei ole juuri noussut, kyllä tässä pärjätään vielä.

Joku voisi väittää leipääkin turhaksi. Onhan noita ravintoarvoiltaan parempiakin kuidun lähteitä nääs, jos kerran tälle linjalle lähdetään. 😉

Ap

Vierailija
18/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin jätin pois verenpaineen takia en inflaation. Nyt ihmettelen, miten sitä litkua on tullutkin juotuakin. 

Vierailija
19/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vaan viitenä päivänä viikossa. Ostan mieluummin kurkkua kuin leipää. Leipä:jauhoa, suolaa, vettä, nostatusaineita. Ja sitä ihmiset lappaa naamaansa. Ei ihme että nykyajan ihmisen suolisto on onelmissa. Paljon säästää kun jättää kaiken turhan ostamatta. Myös terveys kiittää. 

Vierailija
20/75 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassani kurkku on nyt 3,49e/kg, se on vielä sellainen hinta että ostan. Mutta lähemmäs 5e kilohinnalla en enää osta, vaan valitsen edullisempia kasviksia. Näin on ollut joka talvi.

Kahvin juontia en ole vielä vähentänyt, mutta olen miettinyt että tavallisina etätyöpäivinä voisin iltapäiväkahvit jättää pois. Aamukahvista en kyllä luovu. Toimistopäivinä saan juoda kahvia työnantajan piikkiin niin paljon kuin huvittaa.

Pastaa, riisiä, säilykkeitä ja muuta pitkään huoneenlämmössä säilyvää elintarviketta olen alkanut ostamaan jokaisella kauppareissulla vähän extraa. Ajatuksena kerätä kattava kotivara ja samalla ostaa enemmän ruokaa nyt, kun hinta ei ole vielä ihan hirveästi pompannut. Pieni säästöhän tuo varmaan on, mutta kun meillä on hyvin tilaa, niin miksi ei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi