Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mansikkakakkuun!

Vierailija
12.08.2015 |

Oon tekemässä mansikkakakkua ja nyt tuli ongelma. Ei ole kun yksi rasia mansikoita ja 2dl kuohukermaa. Mitä laittaisin väliin? Vai jätänkö leikkaamatta ja kasaan vaan päälle mansikat ja kerman?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dronningholmin mansikkahilloa tietenkin.

Vierailija
2/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sitäkään nyt kaapissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paksu pohja?
Mitään muita marjoja, hedelmää?

Vierailija
4/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 munan pohjan tein. Eipä oikein ole mitään. Maitorahka ja banaanikin loppui.
Onko se kakku ihan tylsä jos vaan lättään mansikat ja kermat päälle? :D Vähän kostutan appelsiinimehulla.

Ap

Vierailija
5/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:46"]

Oon tekemässä mansikkakakkua ja nyt tuli ongelma. Ei ole kun yksi rasia mansikoita ja 2dl kuohukermaa. Mitä laittaisin väliin? Vai jätänkö leikkaamatta ja kasaan vaan päälle mansikat ja kerman?

[/quote]

tee suklaakakku, maistuu paremmalle

 

Vierailija
6/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasten hedelmä-tai marjasoseita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suklaata eikä ole marjasoseitakaan. Ananasta saattaisi olla kaapissa. :-D ja pakasteessa ehkä rasiallinen mansikoita.

Ap

Vierailija
8/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla MITÄÄN suklaata tai hedelmää, marjaa? 

Miten lähdit tekemään kakkua ilman tarvikkeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:26"]

Ei suklaata eikä ole marjasoseitakaan. Ananasta saattaisi olla kaapissa. :-D ja pakasteessa ehkä rasiallinen mansikoita. Ap

[/quote]

No katoppa mitä marjoja siel pakkasessa on. Keittelet vaikka hillon niistä mansikoista? Tai vaan sulatat ja lisäät sokeria

Vierailija
10/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kostutus on maito & vaniljasokeri! Vanha kikka, nuo mehulla kostutetut jää jälkeen pahasti. Oisin itsekin ehdottanut banaanisosetta väliin mutta sulla olikin ne loppu..hmm, rasiallisesta mansikoita voisi riittää sekä väliin että päälle kun viipaloit/soseutat osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasesta ne mansikat kehiin ja niistä, jonkun näkönen hillo. Eli keität niitä mansikoita ja sokeria vähänaikaa. Lisäät sinne puolet tuoreista mansikoistasi pilkottuna ja jaat sen hillon kahteen kakkuväliin. Toiseen väliin voit laittaa 1/3-1/2 kermasta.

Sitten laitat loppukerman ja mansikat nätisti kakun päälle, mutta ei mitään reunoille. Jos sulla on tomusokeria niin voit vielä sekoittaa sitä veteen tai sitruunamehuun ja pursottaa ohuena nauhana kakun päälle raidoiksi tai ruudukoksi.

Vierailija
12/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kakkupohja kahtia ja tee kakku vain tuohon toiseen puoliskoon. Kostuta jollakin mehulla tai vaikka limsalla. Jos ei noitakaan ole, niin sitten vanilliinisokerivedellä tai vaikka maidolla. Mansikat päälle ja sitten kermavaahto. Jos vielä päälle löytyy jotakin koristusta, kuten suklaata, josta veitsellä sivusta vetelet suklaahippusia tai -lastuja, kookoshiutaleita tai nonparelleja. Hyvää tulee.

Tuon toisen puolen säästät sitten vaikka pakkasessa toiseen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:31"]

Paras kostutus on maito & vaniljasokeri! Vanha kikka, nuo mehulla kostutetut jää jälkeen pahasti. Oisin itsekin ehdottanut banaanisosetta väliin mutta sulla olikin ne loppu..hmm, rasiallisesta mansikoita voisi riittää sekä väliin että päälle kun viipaloit/soseutat osan.

[/quote]

Ei se mikään paras kostutus ole! :D Kyllä se riippuu ihan kakusta mikä mihinkin sopii. Tähän kakkuun sopisi tosiaan kun kermaa tulee aika vähän, mutta yhtälaikka esimerkiksi sitruunamehua, tomusokeria ja vettä yhdistelmä olisi pirtakka tässä kakussa. 

Vierailija
14/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo maitoa ajattelinkin laittaa kostukkeeksi kun nettiä selailin. Yhtäkkiä kävi tekemään mieli kakkua ilman tietoa tarvikkeista. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:36"]Joo maitoa ajattelinkin laittaa kostukkeeksi kun nettiä selailin. Yhtäkkiä kävi tekemään mieli kakkua ilman tietoa tarvikkeista. :D
[/quote]
No jos sä sen teet vaan mieliteon takia itselles, niin eihän se nyt niin tarkkaa oo, tuleeko väliin mitään vai ei? Senkun länttäät vaan kermat ja mansikat päälle, niin on ainakin perus kakun näkönen. Moni kakku päältä kaunis! :D

Vierailija
16/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:36"]Joo maitoa ajattelinkin laittaa kostukkeeksi kun nettiä selailin. Yhtäkkiä kävi tekemään mieli kakkua ilman tietoa tarvikkeista. :D
[/quote]
No jos sä sen teet vaan mieliteon takia itselles, niin eihän se nyt niin tarkkaa oo, tuleeko väliin mitään vai ei? Senkun länttäät vaan kermat ja mansikat päälle, niin on ainakin perus kakun näkönen. Moni kakku päältä kaunis! :D
[/quote]

No aattelin vaan kysellä ohjeita että miten ihmiset tekee kakkuja. :D

Ap

Vierailija
17/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa varata ennemmin liikaa tarvikkeita leipomiseen kuin liian vähän. 2dl kermaa riittää just ja just peruskuorrutukseen ilman mitään ruusuja tms koristepursotuksia. Ainakin 4dl jos väliinkin haluaa kermaa :) Väliin ei kannata laittaa tuoreita mansikoita vaan ennemmin hilloa ettei tule kauhean kuivaa ja täytteessä ei ole koloja mansikkaviipaleiden välissä.

Vierailija
18/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika nihkeet tarvikkeet mansikkakakkuun... ite ehkä tekisin noilla tarvikkeilla mansikkamuffinsseja, johon pursottaisin sitten kermasta isot ruusukkeet päälle ja tuoreita mansikkaslaisseja koristeeksi... ei noista kyllä mansikkakakkua saa... tai saa nyt jonkun näköisen, mutta herkullisuudesta ei ehkä kannata puhua samassa lauseessa...

Vierailija
19/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Britan kakku. Siihen riittää just yks kerma ja noi mansikat . On paljon parempaa;) googlaa ohje.

Vierailija
20/30 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten mitä teit ja millasta tuli? =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä