Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Excel apua! Automaattinen "korjaus" pois

Vierailija
13.07.2015 |

Täysin aloittelija kyselee: (kuten varmaan huomaa...)

Eli pienimuotoinen taulukko pitäisi tehdä, ja alkuun sujuikin... Kunnes piti kirjoittaa summa 5.50, jonka excel vaihtaa koko ajan toukokuun 5.ksi kun painan enteriä.

Miten saan soluun haluamani summan?

Kiitos :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tosiaan solut määrittäminen luvuille auttoi asiaa. Mutta nyt noi näkyvät A,B,C,D... 1,2,3,4 reunat haittaa...

Vierailija
2/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:31"]Juu, tosiaan solut määrittäminen luvuille auttoi asiaa. Mutta nyt noi näkyvät A,B,C,D... 1,2,3,4 reunat haittaa...
[/quote]

Tulosta alue. Maalaa tulostettava alue ensin ja tulosta sitten valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks :) Taas kerran...Rasti väärässä paikassa.

Vierailija
5/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muokata asetuksista solun sisältöä eli että onko se esimerkiksi tekstiä, lukuja vai mitä.

Vierailija
6/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne asetukset on siis sellanen pudotusvalikko siinä ylhäällä ainakin vanhemmissa Excel-versioissa. Valitset solun tai koko sarakkeen (kirjainta painamalla) ja vaihdat sen tyyppiä valikosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Kiitos :)

 

Vierailija
8/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mikään ei toimi, @ toimii niin, että näyttää kirjoitetussa asussa. Se löytyy siitä lisälehdestä, mistä pystyy mm. yhdistämään soluja, toisella välilehdellä missä voi valita tekstiasuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös huomioon, että englanninkielisessä excelissä desimaalipilkkuna on piste ja suomenkielisessä desimaalipilkkuna on pilkku. Siitä syystä suomenkielinen excel haluaa automaattisesti tehdä 5.5 toukokuun viidennen, mutta jos alunperin laittaa soluun 5,5 suomenkielinen excel ymmärtää sen luvuksi.

Ja kuten aiemmin neuvottiin solun tyyppiä voi muuttaa.

Vierailija
10/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä... Miten saa tuon A,b,c ja 1,2,3 rivit niin etteivät näy tulostettaessa?

:)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:04"]Kysyn vielä... Miten saa tuon A,b,c ja 1,2,3 rivit niin etteivät näy tulostettaessa?

:)

 
[/quote]

Tulosta alue.

Vierailija
12/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:04"]

Kysyn vielä... Miten saa tuon A,b,c ja 1,2,3 rivit niin etteivät näy tulostettaessa?

:)

[/quote]

Oltko testannut että ne todella tulevat tulosteeseen näkyviin? Oletuksena ne eivät ainakaa tule, en ole edes selvittänyt saako niitä/miten saa tulosteeseen.

41v m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luvun eteen laittaa ' merkin niin luku pysyy kirjoitettussa muodossa, löytyy ä-kirjaimen viereisestä näppäimestä :)

Vierailija
14/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, testasin tulostaa... Näkyvissä ovat. Koetampa tuota merkkiä. :)

Ihanaa kun täältä saa apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:16"]Jos luvun eteen laittaa ' merkin niin luku pysyy kirjoitettussa muodossa, löytyy ä-kirjaimen viereisestä näppäimestä :)
[/quote]

Tarkennus, se ei ole enää luku, vaan teksti.

Vierailija
16/16 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kysymykseen...

Jos teet laskentataulukkoa niin idea on kai että täytät ruutuihin lukuja, et tekstiä/päivämääriä?

5.5 on päivämäärä tai teksti, excel ei osaa laskea mitä on esimerkiksi 1 + 5.5.

Jos teet jotain excel esitystä ja johonkin yhteen soluun haluat merkitä vaikkapa "5.5", niin voit kirjoittaa soluun ensimmäiseksi merkiksi "hipsun" = ' ja siihen kiinni 5.5. Siis: '5.5, niin solussa on teksti 5.5.

' merkki on skandinaavisessa näppäimistössä "RETURN" nappulan oikealla puolella ja oikeanpuoleisen "SIFT" nappulan yläpuolella.

Jonkinlaisen halutun alueen muokkaaminen tekstiksi (tai luvuiksi), tapahtuu valitsemalla alue (=maalaamalla alue), sitten hiiren oikeanpuoleista nappulaa käyttämällä avautuvasta valikosta "muotoile solut".

41v m