Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlien buffet, OK?

Vierailija
12.08.2015 |

Kylmä buffet juhlaan

Limegraavattua lohta

Salaatti paahdetuista punajuurista

Tuoreyrtti-couscous

Paahdettua chilipossua

Korianterikatkarapuja

Tillipesto-perunasalaattia

Herneenverso-vihersalaattia

(Kasvispyöryköitä)

Talon salaattikastike

Tuoretta luomuleipää ja luomuruisleipää & levite

-                     varataan gluteenitonta leipää

Jäävettä

***

Sekamehukannua

***

Gluteeniton & vegaani tummasuklaamoussekakku

Kahvi/tee

 

Alussa on samppanjamaljat. Onko teistä ok? Yksi henkilö on muuttunut kasvissyöjäksi juuri. Onko hänelle sopivaa?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:39"]Isot miehethän vois syödä kevyemmin...?Musta hyvä menu ja täyttävä.Ei se pihvi oo ainoa ruoka mut on.Mitä tulee vanhuksiin,niin eikö ne muka syö perunaa ja kalaa vähintään?Niitähän tuolla on. [/quote] No ei ole kyllä kovin paljon proteiineja possun lisäksi, graavikalaa ja katkarapujakaan nyt ei nälkään viitsi syödä. Perunat on niin voimakkaasti maustettua että tuskinpa paljon perunalta edes maistuu ja kala raakaa joten ei kovin hyvä juttu vanhuksille (korkeampi listeria-riski). [/quote] Pitäiskö sun sitten ottaa omat proteiinijauheet tai muut vastaavat ravintolisät mukaan juhliin? Jokaisella aterialla ei todellakaan tarvitse syödä jotain kokonaista raatoa tai raejuustomunakasta, kyllä noin monipuolisilla ja maittavilla tarjottavilla pärjää oikein hyvin. Sulla taitaa myös olla aika suppea makuaisti. Perunathan eivät maistu juuri miltään ilman mausteita, mutta ei niitä ainakaan tuossa listassa ole maustettu mitenkään voimakkaasti. [/quote] No tästähän se olikin kysymys että onko tällä ruualla tarkoitus pärjätä pitkäänkin. Mutta kuten sanoi niin ilmeisesti tarkoituksena on sitten että vieraat syövät kunnon ruuat omillaan ja tämä on sitten joku iltapäivän välipala (siihen nuo possut on kyllä mielestäni vähän liikaa).

[/quote]

Tuollainen buffet "iltapäivän välipalaksi", just... Mielestäni tällaiset salaattibuffat "pienellä twistillä", kuten joku kuvasi, ovat juurikin sopivia juhlatarjoiluiksi, mieluummin näitä kuin jotain maakuntien pitopöytiä tuhtine lämpimine ruokineen (meidän suvussa jotkut harrastavat niitä...).

Ja mitä tulee vanhempaan polveen, niin ainakin 70+ (oikeastaan jo 80-)-ikäinen äitini ainakin nauttii siitä, että saa kylässä ja ulkona syödessään maistella uusia makuja. Hänen oma kotiruokavalionsa koostuu lähinnä peruna+ruskea kastike+liha -tyyppisestä ruuasta, mutta "kylillä" uppoaa moni muukin maku.

 

Vierailija
62/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:39"]Isot miehethän vois syödä kevyemmin...?Musta hyvä menu ja täyttävä.Ei se pihvi oo ainoa ruoka mut on.Mitä tulee vanhuksiin,niin eikö ne muka syö perunaa ja kalaa vähintään?Niitähän tuolla on. [/quote] No ei ole kyllä kovin paljon proteiineja possun lisäksi, graavikalaa ja katkarapujakaan nyt ei nälkään viitsi syödä. Perunat on niin voimakkaasti maustettua että tuskinpa paljon perunalta edes maistuu ja kala raakaa joten ei kovin hyvä juttu vanhuksille (korkeampi listeria-riski). [/quote] Pitäiskö sun sitten ottaa omat proteiinijauheet tai muut vastaavat ravintolisät mukaan juhliin? Jokaisella aterialla ei todellakaan tarvitse syödä jotain kokonaista raatoa tai raejuustomunakasta, kyllä noin monipuolisilla ja maittavilla tarjottavilla pärjää oikein hyvin. Sulla taitaa myös olla aika suppea makuaisti. Perunathan eivät maistu juuri miltään ilman mausteita, mutta ei niitä ainakaan tuossa listassa ole maustettu mitenkään voimakkaasti. [/quote] No tästähän se olikin kysymys että onko tällä ruualla tarkoitus pärjätä pitkäänkin. Mutta kuten sanoi niin ilmeisesti tarkoituksena on sitten että vieraat syövät kunnon ruuat omillaan ja tämä on sitten joku iltapäivän välipala (siihen nuo possut on kyllä mielestäni vähän liikaa).

[/quote]

Siis miten noilla ruoilla ei voi pärjätä useampaa tuntia? Kyllä tarjottavaa on varmaan sen verran, että sillä saa vatsansa sopivan täyteen. Juhlissa on muutenkin tarkoitus lähinnä istua ja seurustella, ei se ole mikään fyysinen ponnistus. Ja edelleenkin noissa tarjottavissa on kyllä sitä proteiiniakin sen verran, ettei kukaan varmaan sen takia nälkäiseksi jää. Toki jos on oikein nirso ihminen, jolle kelpaa syötäväksi vain jättikokoinen maustamaton lihakimpale ja maustamattomat perunat, niin sitten saa syyttää vain itseään, jos jää nälkäiseksi.
[/quote]
No proteiiniahan ei ole kuin possussa, kalassa ja katkaravuissa sekä varmaan tuossa levitteessä. Mistähän esim. se kasvissyöjä ravintoaineensa saa... Onhan tuossa paljon asioita tarjolla, mitta lähinnä höttöistätäyteainetta (leipä, peruna, couscous) tai rehuja. Edes joku vähän ruokaisampi salaatti jossa papuja, pähkinää, juustpa tai kanaa voisi olla hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi