Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlien buffet, OK?

Vierailija
12.08.2015 |

Kylmä buffet juhlaan

Limegraavattua lohta

Salaatti paahdetuista punajuurista

Tuoreyrtti-couscous

Paahdettua chilipossua

Korianterikatkarapuja

Tillipesto-perunasalaattia

Herneenverso-vihersalaattia

(Kasvispyöryköitä)

Talon salaattikastike

Tuoretta luomuleipää ja luomuruisleipää & levite

-                     varataan gluteenitonta leipää

Jäävettä

***

Sekamehukannua

***

Gluteeniton & vegaani tummasuklaamoussekakku

Kahvi/tee

 

Alussa on samppanjamaljat. Onko teistä ok? Yksi henkilö on muuttunut kasvissyöjäksi juuri. Onko hänelle sopivaa?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söis tosta mitään.

Vierailija
22/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitteenä aitoa, suolattua voita! Jättäkää margariinit yms sinne arkikoteihin... Ja mikä ihme sekamehukannu :D josko saisi sitruunavettä tai jos mehua on oltava jotain kotitekoisemman oloista, suomalaista omenamehua tai viinimarjamehua. Ruoka itsessään erittäin maistuvan oloista, herneenversosalaattiin sopii mut en hyvin vesimeloni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]

En söis tosta mitään.

[/quote]

Miksi? Todella hyvän kuuloinen menu. Kesäinen ja kevyt.

Vierailija
24/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Ja kyllä vanhemmat ihmiset osaavat syödä muutakin kuin läskisoosia ja karjalanpiirakoita, me just käytettiin isovanhemmat Farangissa, olivat naama näkkärillä koko illallisen ajan. :)

Sekamehu mullakin iski silmään, onko se jotain sokeri-esanssi-mehukattia? Jos on, niin ei kovin classy. Vaihtaisin itsekin kivennäisveteen tms.

Vierailija
25/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota parissa viestissä esiin tullutta "ei maistu vanhemmalle väelle". Miksi ne vanhemmat ihmiset eivät yhtä lailla voisi nauttia itselleen kenties uusista mauista? Ja yleensä kyse uusien ruokalajien kohdalla on korkeintaan ennakkoluuloista, eikä siitä, että joku uusi ruoka olisi suuhun pahanmakuista. Ja AP:n menu ei ollut edes kovinkaan erikoinen, etteikö kuka tahansa voisi sieltä syötävää löytää. Kuulosti hyvältä!

Vierailija
26/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sukujuhlat, ja kyllä vanhemmille sukulaisille kelpasi peruna lisäkkeksi. Samoin kotikaljasta saimme kiitosta. Vaikka mun sukulaiset syö maustetua ruokaa, niin teimme lihapadasta myös chilittömän version. Osa salaateista oli tarjolla sallaattipuffa-tyyliin, ja lisäkkeen oli sitten erilaisia salsoja ja salaatinkastikkeita. Monille vanhuksille voimakkat maut, tai jotkut ruokaineet ei sovi (kaali, herneet, pavutyms). Mutta ehkä mun suvussa on harvinaisen paljon vanhuksia, yli 75-vuotiaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin myös vinkkaamaan että possusta myös chilitön versio. :) muuten kuulostaa tosi hyvältä.

Vierailija
28/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:39"]

 

 

Kylmä buffet juhlaan

 

Tuoreyrtti-couscous

 

Tillipesto-perunasalaattia

Herneenverso-vihersalaattia

(Kasvispyöryköitä)

Talon salaattikastike

Tuoretta luomuleipää ja luomuruisleipää & levite

-                     varataan gluteenitonta leipää

Jäävettä

***

Sekamehukannua

***

Gluteeniton & vegaani tummasuklaamoussekakku

Kahvi/tee

 

Alussa on samppanjamaljat. Onko teistä ok? Yksi henkilö on muuttunut kasvissyöjäksi juuri. Onko hänelle sopivaa?

[/quote]

 

mä söisin tuosta näitä. Eli saisin mahani täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laktovege, ja menu kuulostaa todella hyvältä. Miksi couscous pitäisi vaihtaa? Ei kai kukaan keliaakikko loukkaannu, vaikka tarjolla olisi myös jotain gluteenia sisältävää? Couscous on nimenomaan kivan täyttävä ruokalaji kasvissyöjille. 

Lisäisin kuitenkin vielä jotain tuohon makeaan puoleen. Ja juomia miettisin myös uudestaan, sekamehu kuulostaa vähän oudolta valinnalta. Ei nyt sentään mitään piimää tai maitoa, mutta jotain vähän "hienompaa".

Vierailija
30/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:07"]En söis tosta mitään.
[/quote]
Mitähän sä sitten syöt? Tuossa oli aika monipuolisesti tarjolla kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam! Joku sanoikin tuosta kakusta. Ei sitä toista kakkua tarvitse tehdä, mutta jotain keksejä tai kääretorttu?

Vierailija
32/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:16"]Ihmettelen tuota parissa viestissä esiin tullutta "ei maistu vanhemmalle väelle". Miksi ne vanhemmat ihmiset eivät yhtä lailla voisi nauttia itselleen kenties uusista mauista? Ja yleensä kyse uusien ruokalajien kohdalla on korkeintaan ennakkoluuloista, eikä siitä, että joku uusi ruoka olisi suuhun pahanmakuista. Ja AP:n menu ei ollut edes kovinkaan erikoinen, etteikö kuka tahansa voisi sieltä syötävää löytää. Kuulosti hyvältä!
[/quote]
No, riippuu toki suvusta ja iästä mutta omassa suvussani olen huomannut, että tuo että kokeillaan uusia juttuja, toimii ehkä n. 50-60-vuotiaiden kanssa. Yli 70-vuotiaat sota- ja pula-ajan nähneet untuvat vierastavan uusia makuja ja juttuja. Kyse on juurikin ennakkoluuloista eikä mausta, mutta minusta on kohteliasta huomioida vanhempienkin ihmisten makumieltymykset jos tietää heidän vierastavan erikoisia makuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä! Kasvissyöjällekin löytyy mukavasti kaikkea :) En vaihtaisi mehua kotikaljaan, ennemmin lisäksi sitten vissyvesi tms.

Levitteeksi joku toivoi voita, joka on toisaalta tosi maukasta, mutta jos haluat huomioida myös vegaanit, on Keijulla vegaanisia kasvirasvalevitteitä (ainakin se sinisessä rasiassa oleva).

Vierailija
34/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:44"]Kuulostaa tosi hyvältä! Kasvissyöjällekin löytyy mukavasti kaikkea :) En vaihtaisi mehua kotikaljaan, ennemmin lisäksi sitten vissyvesi tms.

Levitteeksi joku toivoi voita, joka on toisaalta tosi maukasta, mutta jos haluat huomioida myös vegaanit, on Keijulla vegaanisia kasvirasvalevitteitä (ainakin se sinisessä rasiassa oleva).
[/quote]
Ap sanoi että joku oli kääntynyt kasvissyöjäksi joten ei liene tarvetta huomioida vegaaneja. Henk.koht. ärsyttää tämmöiset ruokanirsoilijat joilla ei ole edes allergioista kyse. Yksissä juhlissa voinevat syödä sen leipänsä ilman voitakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:44"]Kuulostaa tosi hyvältä! Kasvissyöjällekin löytyy mukavasti kaikkea :) En vaihtaisi mehua kotikaljaan, ennemmin lisäksi sitten vissyvesi tms. Levitteeksi joku toivoi voita, joka on toisaalta tosi maukasta, mutta jos haluat huomioida myös vegaanit, on Keijulla vegaanisia kasvirasvalevitteitä (ainakin se sinisessä rasiassa oleva). [/quote] Ap sanoi että joku oli kääntynyt kasvissyöjäksi joten ei liene tarvetta huomioida vegaaneja. Henk.koht. ärsyttää tämmöiset ruokanirsoilijat joilla ei ole edes allergioista kyse. Yksissä juhlissa voinevat syödä sen leipänsä ilman voitakin?

[/quote]

Aivan, en sitten lukenut tarpeeksi tarkkaan. Minusta kyseessä ei ole nirsoilu (minua kovasti ärsyttää se, miten kutsut asiaa nirsoiluksi...) ja nostin asian esille vain sen takia, että ainakin itse valitsisin mieluummin kaikille sopivan vaihtoehdon, JOS juhlissa olisi vegaaneja :) En usko että kukaan vegaani levitteen puutteesta on äläkkää nostamassa.

Vierailija
36/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:51"]

laktoositonta on kaikki ja gluteiinitonta. Couscousista en velä tiedä. Kiva kun kommentoit :)

[/quote]

Se on gluteeniton, ei gluteiiniton. Couscous ei voi koskaan olla gluteenitonta, sillä couscous valmistetaan vehnästä. 

[/quote]

Voi koskaan olla, silla kuskusta tehdaan myos maissista.

Vierailija
37/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvän kuuloinen menu.

Vaihtaisin kakun marjaiseen kakkuun, esim. mansikkaan, kun nyt on sesonkikin. Jos kuitenkin juhlakalu haluaa suklaakakun on se titetenkin ok.

Juomaksi tarjoaisin myös viiniä ja kivennäisvettä. Jos ei halua tarjota alkoa, niin joku makuvesi voisi olla kivempi, kuin perus hanavesi.

Kivoja juhlia!

Vierailija
38/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:51"]

laktoositonta on kaikki ja gluteiinitonta. Couscousista en velä tiedä. Kiva kun kommentoit :)

[/quote]

Se on gluteeniton, ei gluteiiniton. Couscous ei voi koskaan olla gluteenitonta, sillä couscous valmistetaan vehnästä. 

[/quote]

 

Molemmat kirjoitustavat ovat ihan ok. Halautko siis gluteiinitonta couscousia, vai mikä oli pointtisi?

Miksi te ruokavammaiset muuten aina puututte juuri siihen yhteen tai muutamaan ruokalajiin joka ei sovi teille?

Maito tai kerma ei kasitkkeessa käy, mutta ai että kermajäätelö maistuu. Niin nähty nämä vammaisten syömiset.

[/quote]

Voi olla, että joillekin sopiikin jäätelö vaikka maito tai kerma ei sovi edes keitettynä. Kaikki eivät ole automaattisesti laktoosi-intolerantteja, joilla on ongemia maitotuotteiden kanssa. Aikuisilla asiaa ei aikaisemmin sen tarkemmin selvitetty, koska pärjäävät välttelyruokavaliolla ja voivat kokeilla itselleen sopivat tuotteet kotona.

Vierailija
39/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:51"]

laktoositonta on kaikki ja gluteiinitonta. Couscousista en velä tiedä. Kiva kun kommentoit :)

[/quote]

Se on gluteeniton, ei gluteiiniton. Couscous ei voi koskaan olla gluteenitonta, sillä couscous valmistetaan vehnästä. 

[/quote]

Voi koskaan olla, silla kuskusta tehdaan myos maissista.

[/quote]

Onko noin? Minä olen kuullut vain vehnä-, ohra- ja hirssikuskusista. Mielenkiintoista, myydäänköhän Suomessa?

Vierailija
40/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:51"]

laktoositonta on kaikki ja gluteiinitonta. Couscousista en velä tiedä. Kiva kun kommentoit :)

[/quote]

Se on gluteeniton, ei gluteiiniton. Couscous ei voi koskaan olla gluteenitonta, sillä couscous valmistetaan vehnästä. 

[/quote]

Voi koskaan olla, silla kuskusta tehdaan myos maissista.

[/quote]

Onko noin? Minä olen kuullut vain vehnä-, ohra- ja hirssikuskusista. Mielenkiintoista, myydäänköhän Suomessa?

[/quote]

Ai joo, sori ap, unohtui kommentoida varsinaista kysymystä! Minulle kelpaisi hyvin suunniteltu buffet, vaikka juomat on ruokatarjoiluun nähden olemattomat. Mehuhan ei ole ruokajuoma ollenkaan useimmille, joten jää vain vesi. Ehkä valkoviiniä tai edes kivennäisvettä vaihtoehdoksi, tasapainottaisi vähän tilannetta. Tai vähintään maustettu jäävesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän