Apua! Mitä lihaliemikuution tilalle makkarakeittoon?Meillä ei olekaan lihaliemikuutiota ja
nyt en ehdi mennä enää kauppaan. Siis teen perus makkarasoppaa.
Mitä mausteita liemeen?
Kommentit (31)
Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..
Makkaroista irtoaa niin paljon makua liemeen, että tosi vähän oikeastaan tarvii mausteita, eikä lihaliemikuutiota mielestäni lainkaan. Soijakastike voi korvata lihaliemikuution.
Kiitos vinkistä.
Mä inhoan maustamista ja haluaisin että kaikki olis valmiissa paketissa ettei tarttis itse maustella.
Siksi tuo kasvisliemikuutio on hyvä keittoon, mutta nytpä ei ollutkaan yhtään jäljellä.
Ap
Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.
tietenkin. Suola ja erilaiset mausteet sitten jossei liemikuutiota ole.
Onhan siinä makkarassa jo aika paljon suolaa ja mausteita. Kun käyttää tuoreita aineksia eikä pakastevihanneksia niin makua tulee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Mä inhoan maustamista ja haluaisin että kaikki olis valmiissa paketissa ettei tarttis itse maustella.
Siksi tuo kasvisliemikuutio on hyvä keittoon, mutta nytpä ei ollutkaan yhtään jäljellä.
Ap
Aloituksessa oli lihaliemikuutio joka muuttui kasvisliemikuutioksi tässä
Arpakuutio pieneen keittoon ja karvanoppa 10 litran kattilaan
Mä haen pihalta pieniä sepelinpaloja ja laitan niitä liemikuutioiksi.
Laitan inkivääriä teelusikan kärjellä. Rouhittua mustapippuria. Sipuleita ja suolaa. Lihalientä ei tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..
? Aika kauan saa kokonaista sipulia keittää, että maku liukenee liemeen
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.
Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta
Vierailija kirjoitti:
tietenkin. Suola ja erilaiset mausteet sitten jossei liemikuutiota ole.
Liemikuutio on menneen ajan juttuja ja on paha, siinä on natriumglutamaattia.
Ostaakaa fondia, sitä on kerta-annoskippoina 8kpl pakkauksina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.
Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta
Haloo ! Sipuli on syötävä kasvis, miksi onkia se pois ? ?
Vierailija kirjoitti:
Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..
Se onkin todella raskas työ. Eikä sellaista oikein ehdikään tehdä kun on Netflixin sarjamaratooni menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.
Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta
Haloo ! Sipuli on syötävä kasvis, miksi onkia se pois ? ?
No haloo vaan ja hyvää huomenta. Syötäväähän se toki on, mutta syön mieluummin silputtuna kuin sellaisina pitkinä pehmeinä keitettyinä lirpakkeina jotka jäävät kurkkuun. Paistan usein sipulirenkaita haudutellen ja nautin. Pyttipannuni sisältää runsaasti sipulia. Purjoa, ruohosipulia, punasipulia, ah, sipuli on ihanaa. Mutta ei keitettynä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.
Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta
Paista sipulit. Kuullota valkosipulit. Ei häiritse. Maku pehmeämpi. Liraus soijaa, ripaus curryä, chiliä, pippureita, laakerinlehti, paprikaa.
Mikä ihme teitä häiritsee siinä sipulissa?
Ja jos on oikein villi olo, niin löräys ketsuppia keittoon!
kasvikset, suola, pippuri, tilkka ruokaöljyä ajavat saman asian