Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oli juonut salaa 1,5 litraa coca colaa

Vierailija
10.03.2022 |

Tuli hermostuttua melko lailla. Ei ole viime aikoina syönyt kunnolla ja nyt sekin syy selvisi. Lähes tyhjä limupullo ja karkkipussi oli pöydällä, kun kävin kurkkaamassa. Hyvää ja ravitsevaa ruokaa olisi kaapit täynnä. Pitää nyt laittaa viikkorahat pannaan. Ei voi korvata oikeaa ruokaa herkuilla.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö isi vanukkaat?

Vierailija
42/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä kuule ruokailuista vielä vaikeampia ja kiellä lisäksi herkut. Saat sellaisen mukavan anorektikkolapsen, jonka riutumista saat seurata vierellä vuosia. Mutta ihanahan se on, että luut törröttää, eikös?

Niin että sinusta olisi parempi, että antaisin hänen syödä ihan mitä tahansa oikean ruoan sijaan ei väliä vaikka vetää limpparia ja karkkia nälkäänsä kaksin käsin? On tästä jo nyt tulossa ongelma. Ap

Minusta on tärkeintä tietää, miksi lapsesi pitää syödä salaa. Siinä on tämän ongelman ydin, ei siinä, mitä hän syö. Oikea ruoka on asia, josta sinä tunnut tietävän kaiken, mutta onko lapsi koskaan kertonut, mitä se on hänelle?

Piilosyöminen on merkki pahasta ruokaan liittyvästä häiriöstä perheessänne!

Niin että jos lapseni sanoisi, että hänelle oikea ruoka on cocista ja karkkia niin se olisi ok? Ei se ongelma ole pelkästään siinä, että syö ja juo noita vaan korvaa niillä oikeaa ruokaa. Ei sillä että olisin muutenkaan ilahtunut tuollaisesta mässäämisestä. Ap

Vaikutat vanhemmalta, joka laittaa sanat lapsensa suuhun ja sitten ryhtyy huutamaan. En väittänyt, että on OK, jos lapsesi sanoisi, että cokis ja karkit ovat oikeaa ruokaa. Sinä halusit itse mukaymmärtää niin ja tässä se teidän perheen kriisinpaikka onkin: sinä et kuuntele etkä halua ymmärtää, et siellä kotona lastasi etkä tässä palstalla minua. Näet vain oman todellisuutesi, koska et ole koskaan edes vaivautunut keskustelemaan lapsesi kanssa siitä oikeasta ruuasta, jota sinä haluat hänen syövän. Intät muuten koko ajan tästä oikeasta ruuasta ihan kuin se olisi joku pelastus, vaikka juuri sen käyttäminen "lyömäaseena" saa lapsesi syömään salaa juuri niitä asioita, jotka sinä haluat kieltää kieltämisen vuoksi.

Lapsen syömisen ei ole tarkoitus ilahduttaa vanhempaa! Kun olet tuolle tielle lähtenyt, niin lapsesi sairastuminen tuntuu jo olevan totta.

Tavallisissa perheissä lapsen kanssa kyetään keskustelemaan siitä, miksi hän korvaa ateriat herkuilla ja yhdessä mietittäisiin, paljonko ruokaa tarvitaan, jotta olisi herkkujen aika. Vaikuttaa siltä, että teillä herkut ovat niin säännösteltyjä, että salasyöminen on ainoa mahdollisuus niitä saada.

Mun lapsi ei ole sairas, mutta pian on, jos näin jatkuu. Sinä laitat sanoja mun suuhun ja olet ymmärtänyt ihan väärin tämän koko asian. Ongelma on että lapsi korvaa oikeaa ruokaa herkuilla salaa ei mun asenne. Mä yritän auttaa häntä, ohjata terveellisiin elämäntapoihin ja pitää hänen terveydestään huolta, siihen tarvitaan päättäväisyyttä. Jos antaisin rahaa ostaa cocista ja karkkia niin kyllä tuo ostaisi ja mässäilisi, mutta jos rahaa ei tule, niin tiedän että oikea ruokakin alkaa taas maistumaan. Ap

Ehkä se on fyysisesti terve mutta henkisesti sairas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap puutteessa vai mikä sulla on.

Niin, sinun mielestäsi minun pitäisi vain katsoa sivusta kun lapseni hankkii itselleen diabeteksen? Mä olen äiti ja mun tehtävä on kasvattaa hänet niin että hän oppii terveelliset elämäntavat. Oikeiden ruokien korvaaminen herkuilla ei ole sitä. Ap

Miksi lopettaa diabetekseen? Muista nyt kertoa kolesterolista, suonten kalkkeutumisesta, rasvamaksasta, kihdistä, lättäjaloista, suonikohjuista, selluliitista ja sydänkohtauksista.

Niin ja tietysti siitä pahimmasta. Tulee läskiläskiläski.

Vierailija
44/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tää limu-Miska juo jotain muuta salaa.

Vierailija
45/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä kuule ruokailuista vielä vaikeampia ja kiellä lisäksi herkut. Saat sellaisen mukavan anorektikkolapsen, jonka riutumista saat seurata vierellä vuosia. Mutta ihanahan se on, että luut törröttää, eikös?

Niin että sinusta olisi parempi, että antaisin hänen syödä ihan mitä tahansa oikean ruoan sijaan ei väliä vaikka vetää limpparia ja karkkia nälkäänsä kaksin käsin? On tästä jo nyt tulossa ongelma. Ap

Minusta on tärkeintä tietää, miksi lapsesi pitää syödä salaa. Siinä on tämän ongelman ydin, ei siinä, mitä hän syö. Oikea ruoka on asia, josta sinä tunnut tietävän kaiken, mutta onko lapsi koskaan kertonut, mitä se on hänelle?

Piilosyöminen on merkki pahasta ruokaan liittyvästä häiriöstä perheessänne!

Niin että jos lapseni sanoisi, että hänelle oikea ruoka on cocista ja karkkia niin se olisi ok? Ei se ongelma ole pelkästään siinä, että syö ja juo noita vaan korvaa niillä oikeaa ruokaa. Ei sillä että olisin muutenkaan ilahtunut tuollaisesta mässäämisestä. Ap

Vaikutat vanhemmalta, joka laittaa sanat lapsensa suuhun ja sitten ryhtyy huutamaan. En väittänyt, että on OK, jos lapsesi sanoisi, että cokis ja karkit ovat oikeaa ruokaa. Sinä halusit itse mukaymmärtää niin ja tässä se teidän perheen kriisinpaikka onkin: sinä et kuuntele etkä halua ymmärtää, et siellä kotona lastasi etkä tässä palstalla minua. Näet vain oman todellisuutesi, koska et ole koskaan edes vaivautunut keskustelemaan lapsesi kanssa siitä oikeasta ruuasta, jota sinä haluat hänen syövän. Intät muuten koko ajan tästä oikeasta ruuasta ihan kuin se olisi joku pelastus, vaikka juuri sen käyttäminen "lyömäaseena" saa lapsesi syömään salaa juuri niitä asioita, jotka sinä haluat kieltää kieltämisen vuoksi.

Lapsen syömisen ei ole tarkoitus ilahduttaa vanhempaa! Kun olet tuolle tielle lähtenyt, niin lapsesi sairastuminen tuntuu jo olevan totta.

Tavallisissa perheissä lapsen kanssa kyetään keskustelemaan siitä, miksi hän korvaa ateriat herkuilla ja yhdessä mietittäisiin, paljonko ruokaa tarvitaan, jotta olisi herkkujen aika. Vaikuttaa siltä, että teillä herkut ovat niin säännösteltyjä, että salasyöminen on ainoa mahdollisuus niitä saada.

Mun lapsi ei ole sairas, mutta pian on, jos näin jatkuu. Sinä laitat sanoja mun suuhun ja olet ymmärtänyt ihan väärin tämän koko asian. Ongelma on että lapsi korvaa oikeaa ruokaa herkuilla salaa ei mun asenne. Mä yritän auttaa häntä, ohjata terveellisiin elämäntapoihin ja pitää hänen terveydestään huolta, siihen tarvitaan päättäväisyyttä. Jos antaisin rahaa ostaa cocista ja karkkia niin kyllä tuo ostaisi ja mässäilisi, mutta jos rahaa ei tule, niin tiedän että oikea ruokakin alkaa taas maistumaan. Ap

Ehkä se on fyysisesti terve mutta henkisesti sairas

Ap on myös sairas

Vierailija
46/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun lapsella ylipainoa?

Kohta tulee vastaukseksi ”ei vielä, mutta tällä menolla se on vain ajan kysymys”

Vierailija
47/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun lapsella ylipainoa?

Kohta tulee vastaukseksi ”ei vielä, mutta tällä menolla se on vain ajan kysymys”

Ei vidu, sehän oli jo vastannut näin. 🤣

Vierailija
48/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti kun ärsyttää tui herkku-sanan käyttäminen. Minulle, lapsettomalle aikuiselle, herkkua ovat kaikki ruuat joita syön, koska syön vain sellaista ruokaa, josta nautin. On todella epäterve ajatus, että on ruokaa, jota joudutaan syömään, koska se on "terveellistä", ja sitten on herkkuja, joita syötäisiin, jos vain voitaisiin.

Opetelkaa tekemään ruokaa, joka on sekä herkullista että ravinnollisesti ja taloudellisesti järkevää. Se ei ole mitään rakettitiedettä.

Tätä samaa mietin. Syön vain herkkuja! Kreikkalaista salaattia, savustettua lohta, sipulipiirakkaa, tomaatteja suoraa kasvihuoneesta...

Miksi pitää olla ruokaa, jota on pakko syödä ja sitten erikseen herkkuja, joiden syömistä rajoitetaan siksi, että jonkun mielestä ne ovat juuri siinä hetkessä vaarallisia.

Vierailija
49/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös pelotella että hampaat sulaa ja reikiintyy. Sitten jos lapsi ahdistuu pelotteluistasi niin ettei saa nukuttua, muista sanoa että sitä se herkkujen syönti teettää. 👍🏻

Vierailija
50/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lastasi :( toisella tehnyt mieli herkkuja ja ostanut ne omilla rahoillaan ja äiti tulee huutamaan kun jää kiinni. Tuosta tulee vielä ongelmia.

Joo mutta miksi korvaa oikean ruoan niillä ja miksi pitää noin isoja limppareita ja karkkipusseja ostaa? Kyllä pienempiäkin myydään jolla herkkunälän saa taltutettua. Tuosta on tulossa ongelma joka ei ratkea sillä että annan asian olla. Miten sinä tekisit? Ap

Vierailija
51/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti on kyllä sekopää.

Vierailija
52/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se kuolee!

😱

Vierailija
53/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satutäti on kyllä sekopää.

joo, eipä tätä trollia nyt jaksa enää tosissaan ottaa.

@ap: se sun lapsesi kuali jo. Mitään ei oo tehtävissä enää. Hammas sulaa kokislasissa päivässä, ja jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa. Jos käyttää LSD:tä, luulee olevansa appelsiini ja kuorii itsensä. KISSin kuuntelu johtaa saatananpalvontaan.

Vierailija
54/56 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltää niin lapsi syö ja juo herkkuja salaa. Ei ikinä hyväksi tuollainen. Kun oppii salaherkuttelun yksin niin siitä tulee helposti tapa. Herkuista ei pidä tehdä isoa numeroa ikinä. Kannustaminen oikeaan ruokaan ja hyvän ruoan tarjoaminen kannattaa.

Vierailija
55/56 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siirtyy syömishäiriöt äidiltä lapselle.

Jos sallit lapselle omat rahat, kai sallit myös, että käyttää ne mihin haluaa?

Ja mistä edes tiedät hänen syöneen ja juoneen noi kokonaan yksin? Onhan sillä kavereitakin.

Vierailija
56/56 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koulussa oli pahaa ruokaa ja piti syödä sen takia.

Epäilemättä kotonakaan ei lapsi saa syödä mitä haluaa.

Ainut lapsen virhe oli jättää pullo ja pussi näkyville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme