Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varma ettei miehesi toimisi natsisaksan aikana

Vierailija
11.08.2015 |

Hitlerin ja sen aikaisten aatteiden mukaisia kamaluuksia jos joutuisi siihen tilanteeseen? Kamala kysymys, mutta erästä aiheeseen liittyvää elokuvaa katsoessa aloin että kuinka moni on varma ettei toimisi siinä tilanteessa käskyjen mukaan? Kamala kysymys kunhan mietiskelin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi tuollaista ei tarvitse miettiä. Jotkut tekee virheitä suuren paineen alla.

Vierailija
22/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tekisi siis ei toimisi otsikossa virhe.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on testattu tieteellisesti , ja todettu että ainakin 70 % ihmisistä tekee mitä hyvänsä auktoriteetti käskee.

Vierailija
24/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on juutalainen, että tuskinpa. 

Vierailija
25/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toimii käskyjen mukaan. Vaihtoehtona on saada itse kuula kalloon. Vai oikeastiko väität, että oma miehesi ryhtyy halimaan isisin sotilaita, koska nämä ovat kivoja kavereita?

Vierailija
26/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hitler ihan kaikessa väärässä ollut.

Vierailija
27/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee koskaan niinkun käsketään, aina inttää vastaan. Oliskohan Herra H. saanut tekemään jotain?

Vierailija
28/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:57"]Tietenkin toimii käskyjen mukaan. Vaihtoehtona on saada itse kuula kalloon. Vai oikeastiko väität, että oma miehesi ryhtyy halimaan isisin sotilaita, koska nämä ovat kivoja kavereita?
[/quote] En tosiaakaan väitä. Olen itsekkin sillä kannalla, että siinä ei luultavasti ollut muita vaihtoehtoja kun totella. Ajattelin vain, että kuinkakohan moni uskoisi näin nopeasti ajateltuna jonkun läheisen kykenevän tuollaiseen?
Ap

Vierailija
29/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moes toimisi varmaan sen liikkeen porukassa joka ottaa juutalaisia vintille piiloon. Ei ainakaan alistuisi pahantekoon. Uskallan epäillä näin, koska hän kävi aikoinaan aseettoman palveluksenkin. Eli normaali armeija, ei koskwnut aseeseen. Sitäkin kyseenalaistettiin kuulemma jo aika rankasti. EI ole minkään sortin uskovainen.

Vierailija
30/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuuliainen kunnon ihminen toimisi kuten velvollisuus on ja kuten käsketään. Muu olisi laiskuutta, pelkuruutta ja maanpetturuutta.

Eli jos et ole anarkisti-hippi-totaalikieltäytyjä, niin luultavasti tekisit kuten useimmat tuolloin tekivät. Hiljainen hyväksyntä tai aktiivinen toiminta, jos käsketään.

Vierailija
31/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:57"]

Tietenkin toimii käskyjen mukaan. Vaihtoehtona on saada itse kuula kalloon. Vai oikeastiko väität, että oma miehesi ryhtyy halimaan isisin sotilaita, koska nämä ovat kivoja kavereita?

[/quote]

Eikös ne ihan vapaaehtoisesti siellä toimineet suurin osa?

Vierailija
32/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että mies paineen ja auktoriteetin alla toimisi juuri niin kuin käsketään. Ja nurja huomio, mutta todennäköisesti niin tekisin itsekin. Ryhmäpaine olisi liian kova.

Vierailija
33/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:57"]Ei Hitler ihan kaikessa väärässä ollut.
[/quote]

Kuten?

Vierailija
34/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa suurta osaa ihmisistä ei tarvinnut käskeä hirmutöihin. He pyrkivät hoitamaan työnsä oma-aloitteisesti mahdollisimman perusteellisesti.

Vierailija
35/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma mistään.

Vierailija
36/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tekisi!!! mun mies on tosi ihana ja kiltti ihminen ei koskaan korota edes ääntä minulle joten olen melkein 100% ettei kykenis toho

Vierailija
37/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:57"]Ei Hitler ihan kaikessa väärässä ollut. [/quote] Kuten?

[/quote]

Hyvä viiksimuoti. Koiraihminen. Autobahn. Kuplavolkkari.

Vierailija
38/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:01"]

Epäilen että mies paineen ja auktoriteetin alla toimisi juuri niin kuin käsketään. Ja nurja huomio, mutta todennäköisesti niin tekisin itsekin. Ryhmäpaine olisi liian kova.

[/quote]

Suurin osa meistä varmasti toimisi näin.

Ja kannattaa muistaa, että ei Hitler ajanut pelkästään rotupuhtausasiaa ja eugeniikkaankin suhtauduttiin hiukan toisella tavalla vuosisadan alkukymmenillä kuin nykyään. Hitler ajoi myös politiikkaa, joka lupasi töitä ja jälleenrakennusta, parempaa itsetuntoa ensimmäisessä maailmansodassa pahasti lyödylle Saksalle. Tuloksethan tiedämmekin. Just sayin'. Hitleristä ja sen ajan politiikasta usein esille nousevat kuolemanleirit ja muut kauheudet kokonaiskuvan jäädessä vähäiselle huomiolle.

Vierailija
39/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:57"]Ei Hitler ihan kaikessa väärässä ollut. [/quote] Kuten?

[/quote]

Hyvä viiksimuoti. Koiraihminen. Autobahn. Kuplavolkkari.

[/quote]

Kasvissyöjä

Vierailija
40/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on niin hyväntahtoinen ettei varmaan pystyisi mitään kovin kamalaa tekemään, mutta samaanaikaan erittäin nössö ettei uskaltaisi vastustaa mitään. Itse varmaan lähtisin myös kamaluuksiin mukaan säästäkseni itseni ja perheeni vainoilta yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme