Huvittavaa, miten vanhemmat maksavat 20-vuotiaille
lapsilleen lähes kaiken. Itse en ikinä voisi pyytää rahaa omilta vanhemmiltani. Kyllä sen huomaa, että nuo 3 vuotta nuoremmat elävät vielä aivan eri maailmassa.
N23v
Kommentit (18)
Jos haluaa auttaa läheisiään ja on siihen varaa niin miksi se olisi paha juttu? Jos minulla olisi paljon rahaa niin maksaisin myös vanhemmilleni vaikka kaiken.
No se kertoo vaan sen että kyllä tässä maassa on tuloeroja vaikka kokkarit muuta väittävätkin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:14"]
lapsilleen lähes kaiken. Itse en ikinä voisi pyytää rahaa omilta vanhemmiltani. Kyllä sen huomaa, että nuo 3 vuotta nuoremmat elävät vielä aivan eri maailmassa.
N23v
[/quote]
Joo mustaki seiskaluokkalaiset on ihan pikkulapsia :) ite oon kasilla ja oon aika aikuinen :) noi pienet ei ymmärrä meidän isojen juttui :)
Mun nuoruuden kaveri käy neljääkymppiä ja edelleen sen vanhemmat korjaa jäljet. Siinä elää sen muijan perhe ja vissiin exmieskin kivasti papan ja mamman piikkiin.
Ootko hirman katkera? Jos vanhemmilla liikaa rahaa niin miksei. Kyllä minä ainakin omaa lastani avustaisin rahallisesti jos mahdollisuus.
Jos rahaa riittää niin tottakai voi maksaa.
Kuolleena minulla ei ole käyttöä rahoilleni. Miksi en antaisi lapsilleni rahaa nyt, kun he opiskelevat?Kyllä he ehtivät kituuttamaan ihan tarpeeksi siinä vaiheessa, kun ovat perustaneet perheen.
Kaiken, eli minkä? Mä maksan tyttöni ruoan ja asumiskulut, koska asuu vielä kotona opiskelujen ajan. Annan myös rahaa, jos tarvitsee jotain. Näin varmasti vielä kolmenkin vuoden päästä, siihen asti kunnes valmistuu ja muuttaa luultavasti omilleen. En mä omalta lapseltani mitään vuokraa, tai ruokarahaa edes ottaisi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:14"]
N23v
[/quote] eipä jää niin paljon perintöjä kun jakaa jo eläissään
Pikkuveljeni on jo 44 v, ja edelleen vanhemmat laittavat rahaa hänelle. Isä osti hetki sitten autonkin veljelle, kun "eihän hänellä olisi sitä itse varaa ostaa". Pikkuveli on poikamies, asuu omillaan ja käy töissä, ihan kohtuupalkkainen työkin vielä. Vanhemmat ovat pienituloisia.
Ajattelen samalla lailla, olen 29v. Rahan arvoa ei opeteta antamalla sitä joka tarpeeseen. Itse en ole kehdannut pyytää vanhemmiltani rahaa sen jälkeen, kun olen kotoa muuttanut 16-vuotiaana. Tiedän, että olisivat vaikka viimeisistä rahoistaan auttaneet, mutta en halunnut apua. Halusin pärjätä itse valitsemallani tiellä ja hyvin olen pärjännyt. Aina opetettiin tekemään työtä rahan eteen. Kotona ne oli kotihommat, kotoa lähdön jälkeen palkkatyöt, ne "paskimmatkin".
Sitä kutsutaan perintöverosuunnitteluksi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:17"]
No se kertoo vaan sen että kyllä tässä maassa on tuloeroja vaikka kokkarit muuta väittävätkin.
[/quote]
Voi kulta pieni, kyllä Suomessa on tuloeroja ja niin pitää ollakin. Mitä järkeä siinä on että täältä pitää lähteä muualle rikastuaksen?
Suomen tuloerot ovat silti maailman pienimpien joukossa. Fakta jolle ette voi mitään.
Vielä 1990-luvun laman aikaan Suomen tuloerot olivat yhdessä Ruotsin kanssa teollisuusmaiden pienimpiä. Sen jälkeen ne ovat revenneet voimakkaasti.
– Tuloerot ovat kasvaneet 1990-luvun laman jälkeen näkyvästi. Kasvuvauhti on ollut Suomessa nopeampaa kuin muissa länsimaissa, Pekka Ruotsalainen Tilastokeskuksesta sanoo.
Yksi keskeinen tuloerojen kasvuun vaikuttanut tekijä on vuoden 1993 verouudistus, jossa ansiotulojen ja pääomatulojen verotus eriytettiin toisistaan.
Ansiotulojen verotus pysyi progressiivisena, mutta pääomatuloille määrättiin vakioveroprosentti, joka on alhaisempi kuin suurten ansiotulojen veroprosentti. Järjestelmä tarjosi kannustimen muuttaa ansiotuloja pääomatuloiksi.
Siinä todellista faktaa.
Ehkä aiheen ohi hieman, mutta jos AP esim. voittaisi lotossa (n. mitään tekemättä) tai vaihtoehtoisesti saisi hyvää palkkaa nousujohteisen uran ansiosta, niin etkö sinä auttaisi perhettäsi?
En ymmärrä mikä pakonomainen tarve joillakin on pärjätä omillaan, minuta on vain hienoa että perhe/suku pitää ns. omistaan huolta.
Tuollaisen "yksinäiset sudet" ovat minusta kylmiä luonteeltaan, jos on rahaa (tai sillä hankittuja hyödykkeitä) niin en ymmärrä miksei voisi antaa myös läheisten nauttia niistä. Mitä ihminen tekee sillä että rahaa on kuin Roope Ankalla, ja samaan aikaan oma läheinen kamppailee esim. opintotuen turvin, mutta en "Roope" ei auta kun jokaisen pitää pärjätä omillaan...
Ja kyllä, on myös hyväksikäyttäjiä, he ovat asia erikseen. En vaan ymmärrä sitä miksi esim. opiskeleva nuori ei voisi ottaa vanhemmiltaan vastaan rahaa, esim. 100€/kk on opiskelijan tuloihin suhteutettuna iso raha vert. kahden asunto- ym. velat maksaneen kahden keskituloisen aikuisen tuloihin.
Vastaavasti jos omat vanhemmat ovat köyhiä, miksei heille voisi maksaa jotain ns. ekstraa, olkoon sitten vaikka kotiapua tai vaikka ulkomaanloma tmv.
Huhhuh. Katso itseäsi. Älä muita.
Ollaanpas sitä niin aikuisia