Psykologin kommentti miehen osallistumattomuuudesta lapsenhoitoon, onko toisaan näin?
Keskustelumme ovat lähinnä tukikeskusteluita, psykoterapiaa ei, koska psykoterapeuttikoulutusta hänellä ei ole. Kyse on naispuolisesta psykologista. Ongelmana on miehen haluttomuus osallistua lapsenhoitoon, mies ei keskusteluihin osallistu, vaan tämä on minua varten.
Psykologin mielipde on, että vaikka mies halusi lapsen, mankui ja kinusi vuosia, lupaili osallistua hoitamiseen jne jne, mutta se että mies HALUSI lapsen, ei tarkoita muuta kuin että hän halusi. Se ei tarkoittanut minkäänlaista osallistumista (olemme olleet vuosia naimisissa ja asumme yhdessä). Psykologi kysyi pakottiko mies minut lapsenhankintaan? No ei tietenkään pakottanut. Eli kun itse halusin lapsen ja valitsin tämän (hän käyttää paljon valita sanaa), niin minun äitinä täytyy tehdä kaikki, mies ainoastaan kuulemma halusi lapsen, ei muuta. Jaatteko te tämän mielipiteen?
Kommentit (56)
Eli nainen haluaa ja tekee valinnan. Mies vain haluaa. Kiitos tästä tiedosta, aion heti kertoa tämän asian vaimolleni, jättää vauvan hänelle ja lähden sen jälkeen baariin kaljalle.
Vierailija kirjoitti:
Psykologi vaikuttaa niin kyllästyneeltä teihin, että teki ammattimaisen virheen. Sanoisi vaan suoraan, etten pysty auttamaan teitä ja kannattaisi hankkia toinen terapeutti.
Minä ainoastaan olen asiakkaana, mies ei. Totta, hän ei pysty auttamaan. Se ihmetetyttää, että psykologi tuntuu olevan miehen puolella monessa asiassa, vaikkei ole häntä koskaan (tietääkseni) tavannut. Se olen minä jonka tämä keskustelu"apu"täytyy katkaista, en usko että psykologi tekisi tämän.
Psykologit on outoja tyyppejä. Saako joku terapiasta jotain hyötyä? Mä aikoinaan ramppasin eri psykologeilla, eri psykiatrisilla sairaanhoitajilla yms. Yleensä ne vaan kuunteli eikä sanoneet mitään. Tuijottelivat välillä seinäkelloa, että koska aika loppuu. Lopetin kun 20 vuoden terapioista ei ollut mitään hyötyä.
Voi luoja miks vtussa käyt psykologin luona, jos hänenkin sanomisiaan pitää vatvoa muiden kanssa?? Käynnit ei tosiaankaan näytä tekevän sinulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen haluaa ja tekee valinnan. Mies vain haluaa. Kiitos tästä tiedosta, aion heti kertoa tämän asian vaimolleni, jättää vauvan hänelle ja lähden sen jälkeen baariin kaljalle.
Tarkoittanet tulevalle ex-vaimollesi. Ei tuollaista perseilyä kenekään tarvitse katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miks vtussa käyt psykologin luona, jos hänenkin sanomisiaan pitää vatvoa muiden kanssa?? Käynnit ei tosiaankaan näytä tekevän sinulle hyvää.
Onko asia jotenkin ongelma sinulle? Kysyin mielipidettä hänen mielipiteestään.
Kysy mistä hänen asenteensa johtuu ja kerro että käynneistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jonkun toisen terapeutin asenne ja ote ongelmaan sekä lähestymistapa voi olla ihan toinen, josta voisi olla jotain hyötyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologi vaikuttaa niin kyllästyneeltä teihin, että teki ammattimaisen virheen. Sanoisi vaan suoraan, etten pysty auttamaan teitä ja kannattaisi hankkia toinen terapeutti.
Minä ainoastaan olen asiakkaana, mies ei. Totta, hän ei pysty auttamaan. Se ihmetetyttää, että psykologi tuntuu olevan miehen puolella monessa asiassa, vaikkei ole häntä koskaan (tietääkseni) tavannut. Se olen minä jonka tämä keskustelu"apu"täytyy katkaista, en usko että psykologi tekisi tämän.
Käsittääkseni psykologi ei voi vain myötäillä sinua, kaverit on sitä varten.
No tajuat kai itsekin että tyyppi on sekaisin. Vaihda terapeuttia. Ja sano miehelle että osallistuminen on jatkossa 50/50 tai muuten tulee ero. Sitten toteuta se ero, kun mies ei kuitenkaan ryhdistäydy.
Ole hyvä, en veloita tästä mitään.
Olen psykologin kanssa samaa mieltä eikä hän tehnyt mitään virhettä. Mies halusi lapsen, mutta ei välttämättä lapsesta aiheutuvaa vaivaa. Ap taas valitsi sen, että perheeseen tuli lapsi, koko ajan oli mahdollisuus kieltäytyä. Olisi kannattanut etukäteen avoimesti keskustella, miten mies lasta hoitaa jne. eikä jättää asiaa siihen, että mies haluaa lapsen.
Itsekseni mietin, että kyllä on ihmisillä ongelmat vähissä, jos tuosta syystä käy psykologin juttusilla.
Niin, ei minusta ole reilua, että ap joutuu yksin lapsensa hoitamaan, mutta ei psykologilla ole päätösvaltaa perheeseenne. On myös yksi hyvä valita hakea avioeroa, silloin kärsimys päättyy.
Mikä on sun tavoite tuon terapian suhteen? Miehen ryhdistäminen ilman, että mies on edes paikalla? Miksette samalla raitista Pertti-setää, joka ryyppää 400km päässä? Olet valinnan edessä; joko olet vastuutapakoilevan miehen kanssa tai eroat. Kyseessä on siis sinun valinta.
Tiedoksesi, että neuvoa erosta ei kuulu antaa, ellei asiakas kuvaa väkivaltaista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Psykologit on outoja tyyppejä. Saako joku terapiasta jotain hyötyä? Mä aikoinaan ramppasin eri psykologeilla, eri psykiatrisilla sairaanhoitajilla yms. Yleensä ne vaan kuunteli eikä sanoneet mitään. Tuijottelivat välillä seinäkelloa, että koska aika loppuu. Lopetin kun 20 vuoden terapioista ei ollut mitään hyötyä.
Saahan sitä rahaa. Asiakkaan hyötymistä en tiedä.
Tarvittaisiin sitä, että mies aukaisee suunsa. Psykologilla ei ole muuten paljon aineksia käsitellä hänen asennettaan, vaan miettii vain omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen psykologin kanssa samaa mieltä eikä hän tehnyt mitään virhettä. Mies halusi lapsen, mutta ei välttämättä lapsesta aiheutuvaa vaivaa. Ap taas valitsi sen, että perheeseen tuli lapsi, koko ajan oli mahdollisuus kieltäytyä. Olisi kannattanut etukäteen avoimesti keskustella, miten mies lasta hoitaa jne. eikä jättää asiaa siihen, että mies haluaa lapsen.
Itsekseni mietin, että kyllä on ihmisillä ongelmat vähissä, jos tuosta syystä käy psykologin juttusilla.
Niin, ei minusta ole reilua, että ap joutuu yksin lapsensa hoitamaan, mutta ei psykologilla ole päätösvaltaa perheeseenne. On myös yksi hyvä valita hakea avioeroa, silloin kärsimys päättyy.
Lukutaito vai luetun ymmärtäminen hukassa? Ap kertoi miehen luvanneen osallistua ja mitä kaikkea lupailikin. Eikö se ole avointa keskustelua. Toki jälkeenpäin sitten ilmeni, että ap oli ainoastaan avon ja rehellinen, mies ei. Eli susta miehen valehtelu on ihan ok. Miksi? Tuntuu, ettet muutenkaan ole penaalin terävin kynä.
Meillä on vain sinun tulkintasi siitä, mitä psykologi todellisuudessa sanoi. Ihan ilman psykologin koulutustakin voin itse kysyä: mitä vaihtoehtoja itse näet itselläsi olevan?
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin sitä, että mies aukaisee suunsa. Psykologilla ei ole muuten paljon aineksia käsitellä hänen asennettaan, vaan miettii vain omiaan.
Minä ymmärsin niin, ettei mies ole edes mukana keskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni psykologi ei voi vain myötäillä sinua, kaverit on sitä varten.
Ei tietenkään voi, mutta ei aloituksessa tuon vaatimisesta mielestäni ollut kysekään. Myötäileehän hän miestä, jos nyt myötäilyä soppaan pitäisi sotkea.
Valitse olla ottamatta koko vastuuta lapsesta. Lapsi rakkaan isukin syliin, kengät jalkaan ja omiin harrastuksiin. Kumpikaan heistä ei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun tavoite tuon terapian suhteen? Miehen ryhdistäminen ilman, että mies on edes paikalla? Miksette samalla raitista Pertti-setää, joka ryyppää 400km päässä? Olet valinnan edessä; joko olet vastuutapakoilevan miehen kanssa tai eroat. Kyseessä on siis sinun valinta.
Tiedoksesi, että neuvoa erosta ei kuulu antaa, ellei asiakas kuvaa väkivaltaista suhdetta.
Psykologi teki siis virheen, koska koko ajan kyseenalaistaa koko suhteen ja melko suoraan on kehottanut eroamaan. Ap