Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halu omistaa materiaa tekee ihmisistä työnantajien orjia

Vierailija
10.03.2022 |

Pitää omistaa asunto eli pitää ottaa asuntolainaa eli pitää olla orja....

Pitää osta auto että voi käydä töissä ja haluaa muutenkin omistaa auton, pitää ottaa autolainaa eli velkaantuu eli pitää olla orja...

Jne.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkö mitä tarkoittaa orja? Käyn töissä, mutta vastineeksi työnanja maksaa siitä minulle. 

Niin, jotta sinulla on paikka jossa levätä ja syödä hieman jotta jaksat tehdä lisää . . . töitä. Kuukauden jakso vuodessa (jota harvoin saat itse päättää) sinulla on tilaisuus roolipelata oikeaa elämää. Sitten taas oravanpyörään.

Ehkä sinun kannattaisi tutustua työelämään edes puoli vuotta ennenkuin alat rakentelemaan siitä itsellesi sellaista olkiukkoa, joka saa sinut näyttämään ainoastaan patalaiskalta pelleltä.

Sinä siis uskot, että vuosiloman ulkopuolella työlämä vie ihmisen elämästä aikaa 24/7... Sinä siis uskot ettei ihminen voisi olla työssä josta pitää, jonka kokee mielekkääksi ja josta saa sellaisen korvauksen, että sillä voi toteuttaa omia haaveitaan. Sinä siis uskot ettei työssä käyvällä ihmiselle voisi olla suunnattoman tärkeitä harrastuksia, joihin osallistumista työnantajakin tukee.

Itse olen ollut IT-alalla melkein koko ikäni eli lähes 35-vuotta. IKINÄ minulla ei olisi ollut itsellä varaa hankkia sellaisia leluja, joilla voin työni takia leikkiä joka päivä. Olisi ollut erittäin haastavaa perehtyä minua kiinnostaviin asioihin ilman työtäni. Minun on vaikea nähdä miten olisin saanut kesämökkini ja veneeni ja autoni ja jne. jne. ilman työtäni. Vr-ympäristö ja kotiteatteri... Entäpä ne kaikki saman henkiset työkaverit, joista osasta on tullut aitoja ystäviä?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos osa (tämä osa on muuten todella pieni) väestöstä haluaa viettää elämäänsä ideologisina vapaaherroina. On silti harhaa kuvitella, että sellainen sopisi kaikille.

Kaiketi tässä tarkoitetaan huonosti palkattuja töitä, joissa myös työolot ja kohtelu on yleensä kehnompaa. Tosin se vesittää täysin tuon näkymyksen materian haalimisesta, koska ei huonolla palkalla hankitakaan taloja, mökkejä, autoja ja veneitä ja kivoja leluja. Hyväpalkkaisia tuskin harmittaa se "orjana oleminen" kun saa ostettua kaikkea sitä materiaa.

Vähän vaikeaa saada kiinni mitä AP tarkoittaa ja tarkennusta tuskin saamme.

Vierailija
42/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palkkatyö alkoi hallita ihmisten elämää, Pieleen mennyt historia, yle Areena.

Tuon kuuntelu muutti oman protestanttisen etiikan sävyttämän kantani palkkatyöhön. Aivot kyllä meinasi nyrjähtää, mutta kannatti tuulettaa ajatuksiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella työllä ei saa mitään omaisuutta ostettua nykyään ja jokaisen työtön luona missä olen käynyt on ollut ihan samat kalusteet ja kodinkoneet ja muut mitä töissä käyvilläkin, en ymmärrä mitä siitä työstä oikein saa, pitää alistua ja kunnella asiatonta piruilua ja nöyristellä ja muuta?

Eli suomeksi sanottuna tuet ovat ihan liian korkeat.

Työläinen alentaa mieluummin työttömän tukia kuin nostaa omaa palkkaansa. Vain suomessa. Vain suomessa.

Vierailija
44/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet työtä jota vihaat ostaaksesi turhia asioita miellyttääksesi ihmisiä joista et pidä.

Vierailija
45/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näille loisten kirjoituksilla kannata mitään painoarvoa antaa..

No heh heh

Vierailija
46/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku luusereinen oma märehtimisketju. AP voi ryhtyä omavaraiseksi ja muuttaa jonnekin korpeen, niin ei tarvitse olla kenenkään orja.

. Oho. Osuipa arkaan kohtaan.

Vierailija
47/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjan ylläpidosta ja ruokkimisesta vastaa haltija.

Palkkaorja kuvittelee olevansa vapaa, vaikka pitää vain itsensä hengissä tuottaakseen kapitalistille rahaa ilman vaivaa.

Palkkaorja on huomattavasti helpompi omistajalleen. Hölmö palkkaorja elää yli varojensa joutuu tekemään entistä enemmän duunia omistajalle.