Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halu omistaa materiaa tekee ihmisistä työnantajien orjia

Vierailija
10.03.2022 |

Pitää omistaa asunto eli pitää ottaa asuntolainaa eli pitää olla orja....

Pitää osta auto että voi käydä töissä ja haluaa muutenkin omistaa auton, pitää ottaa autolainaa eli velkaantuu eli pitää olla orja...

Jne.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ap:n pointti? Orjuus tarkoittaa nyt hieman eri asiaa kuin töissä käyminen. 

Ja kyllä. Opiskelin paljon ja tein kovasti töitä jotta pääsin hyväpalkkaiseen työhön ja nyt luonnollisesti käytän tuloja sellaisiin asioihin mistä pidän. En kyllä tunne itseäni orjaksi.

Pointti oli se, että ihminen helposti orjuuttaa itsensä henkisesti sillä, että haluaa koko ajan lisää materiaa.

No eihän sitä materiaa koko ajan lisää tule, kyllä niitä asuntoja ja autoja maksetaan ihan vuosikymmeniä.

Vierailija
22/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitää maksaa asumisista, ruuasta, lääkkeistä ja muista ihmisen perustarpeista.

Jos ihmiset eivät kävisi töissä,   kuka nuo ihmisen perustarpeet maksaisi.

Mistä yhteiskunta saisi tulot, kun ei olisi työssäkäyviä veronmakajia.

Millä rahalla se yhteiskunta kustantaisia kaikkien ihmisten täysin ilmaiset elämän?

Ei ihmiset tunne olevansa orjia työpaikoillaan, se normaalia elämää käydä töissä ja sitä varten opisellaan vuosikausia, että saadaan mieluinen ammatti tietyltä alata.

Mitä kaikki miljoonat tekisivät päivät ja kuukaudet ja kaikki elämänsä vuodet, elleivät kävisi töissä?

Ei terveellä, työkykyisellä ja aktiivisella ihmisellä aika kulu pelkästään oleskelmalla,

Ero on siinä, että voiko tehdä itse haluamiaan asioita vai onko pakotettu tekemään sellaisia asioita mitä ei haluaisi tehdä vain sen takia, että voi kustantaa kaiken materian.

Oma valinta. Toki jäisin pois töistä, jos saisi jostain erittäin paljon rahaa. Mutta en tee töissä mitään vastenmielisiä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ap:n pointti? Orjuus tarkoittaa nyt hieman eri asiaa kuin töissä käyminen. 

Ja kyllä. Opiskelin paljon ja tein kovasti töitä jotta pääsin hyväpalkkaiseen työhön ja nyt luonnollisesti käytän tuloja sellaisiin asioihin mistä pidän. En kyllä tunne itseäni orjaksi.

Pointti oli se, että ihminen helposti orjuuttaa itsensä henkisesti sillä, että haluaa koko ajan lisää materiaa.

Kyllä minulle riittää nykyinen talomme, mutta sitä lainaa joutuu maksamaan jokusen vuoden. Eli mitään ei tule jatkuvasti lisää. Enkä kyllä koe olevani henkisesti orjuutettu, koska kyseinen talo on ihan oma valinta. 

Vierailija
24/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihme "miksei mulle vaan anneta kaikkea, niin ettei tarviisi tehdä ite mitään" pskaa...

Orjat ei saa palkkaa eikä voi vaihtaa työpaikkaa. Orjilla ei myöskään ole mitään omaisuutta vaan he ovat omaisuutta. Omaisuudella ei ole oikeuksia.

Ap, ootko koskaan miettinyt, että ihan siellä perustasolla olet oman lihasi orja? Se pakottaa sinut hakemaan ravintoa ja suojaa luonnonvoimilta. Se pakottaa sinut hakemaan nautintoa ja välttämään kipua. Todellista vapautta voit saada vain yhdellä tavalla...

Vierailija
25/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 €/päivä ei orjuuta.

Vierailija
26/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku vassareiden trollaus menossa?

Vierailija
27/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja se on vapautta, että joudut joka menosta tekemään Kelaan selvityksen, että tällä viikolla peräpukamavoide ja viime viikolla aborttipilleri. Mahtavaa vapautta, on vapaus katsella töllöä kotona, kun kaikki muu maksaa.

Vierailija
28/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen on ihan TE-keskus syynä. Koitapa elellä "rennosti" työttömänä koko ajan kiristyvän hiillostuksen keskellä. Ainoa keinoa olla riippumaton työnantajista on riittävä määrä rahaa tilillä, jolloin voi itse päättää ajankäytöstään.

Vierailija
29/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja se on vapautta, että joudut joka menosta tekemään Kelaan selvityksen, että tällä viikolla peräpukamavoide ja viime viikolla aborttipilleri. Mahtavaa vapautta, on vapaus katsella töllöä kotona, kun kaikki muu maksaa.

ÄITIIII!!! Ei oo mitään tekemistä kun telkusta tulee vaan tylsää ohjelmaa...

Vierailija
30/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerro mulle miksi omistusasunto tekee minusta orjan? Mun pitäisi joka tapauksessa maksaa asumisesta vuokraa, ei missään voi asua ilmaiseksi. Ja myös auton haluan ja tarvitsen muuhunkin kuin työmatkoihin. Voihan autonkin vuokrata toki, mutta nyt kun mulla on oma auto olen orja...?

Vierailija
31/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella työllä ei saa mitään omaisuutta ostettua nykyään ja jokaisen työtön luona missä olen käynyt on ollut ihan samat kalusteet ja kodinkoneet ja muut mitä töissä käyvilläkin, en ymmärrä mitä siitä työstä oikein saa, pitää alistua ja kunnella asiatonta piruilua ja nöyristellä ja muuta?

Ei siitä mitään saa. Olen välillä töissä ja työtön peruspäivärahalla niin ainakin mulla elintaso nousee työttömänä. Rahaa jää suunnilleen saman verran näppiin mut jää se stressi ja työmatkat pois. Nykyisillä bensan hinnoilla menee jo tappiolle työnteko 🙄

Vierailija
32/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva näistä palkkatyö on orjuutta -huutelijoista elää omavaraisesti, vaan tulee toimeen joko valtion elätteinä tai aikaisempien sukupolvien kerryttämällä varallisuudella.

Ap:llä on pointti, ettei kannata liikaa sitoa onnellisuuttaan materiaan, koska se ei loppupeleissä välttämättä tuo onnea. Kuitenkin fakta nyt on, että ihmisten pitää tehdä jotain elääkseen, joten heidän pitää käydä palkkatöissä. Jos kukaan ei kävisi, ei nää orjatyöhuutelijatkaan kovin kauaa eläisi ilman minkäänlaista työntekoa oli se sitten laillista tai laitonta.

Vierailija
33/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkö mitä tarkoittaa orja? Käyn töissä, mutta vastineeksi työnanja maksaa siitä minulle. 

Niin, jotta sinulla on paikka jossa levätä ja syödä hieman jotta jaksat tehdä lisää . . . töitä. Kuukauden jakso vuodessa (jota harvoin saat itse päättää) sinulla on tilaisuus roolipelata oikeaa elämää. Sitten taas oravanpyörään.

Vierailija
34/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkö mitä tarkoittaa orja? Käyn töissä, mutta vastineeksi työnanja maksaa siitä minulle. 

Niin, jotta sinulla on paikka jossa levätä ja syödä hieman jotta jaksat tehdä lisää . . . töitä. Kuukauden jakso vuodessa (jota harvoin saat itse päättää) sinulla on tilaisuus roolipelata oikeaa elämää. Sitten taas oravanpyörään.

No miten sä eläisit, jos verotuloja ei enää olisi, kun kaikki päättäisivät jättää oravanpyörän ja elää vaan sossun rahoilla? Toisaalta ei sitä sossuakaan olisi, kun hekin olisivat jättäneet oravanpyörän. Eikä pankkitilejäkään olisi, kun ei olisi pankkityöntekijöitä. Kämppää saisi lämmittää ja valaista jollain nuotiolla, johon olisi itse hakenut puut jostain, kun mitkään tehtaat ei toimisi, kun ihmiset on jättäneet sen orjuuden.

Vierailija
35/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi tutustua työelämään edes puoli vuotta ennenkuin alat rakentelemaan siitä itsellesi sellaista olkiukkoa, joka saa sinut näyttämään ainoastaan patalaiskalta pelleltä.

Sinä siis uskot, että vuosiloman ulkopuolella työlämä vie ihmisen elämästä aikaa 24/7... Sinä siis uskot ettei ihminen voisi olla työssä josta pitää, jonka kokee mielekkääksi ja josta saa sellaisen korvauksen, että sillä voi toteuttaa omia haaveitaan. Sinä siis uskot ettei työssä käyvällä ihmiselle voisi olla suunnattoman tärkeitä harrastuksia, joihin osallistumista työnantajakin tukee.

Itse olen ollut IT-alalla melkein koko ikäni eli lähes 35-vuotta. IKINÄ minulla ei olisi ollut itsellä varaa hankkia sellaisia leluja, joilla voin työni takia leikkiä joka päivä. Olisi ollut erittäin haastavaa perehtyä minua kiinnostaviin asioihin ilman työtäni. Minun on vaikea nähdä miten olisin saanut kesämökkini ja veneeni ja autoni ja jne. jne. ilman työtäni. Vr-ympäristö ja kotiteatteri... Entäpä ne kaikki saman henkiset työkaverit, joista osasta on tullut aitoja ystäviä?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos osa (tämä osa on muuten todella pieni) väestöstä haluaa viettää elämäänsä ideologisina vapaaherroina. On silti harhaa kuvitella, että sellainen sopisi kaikille.

Vierailija
36/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen järjestelmä on tuollainen.

On yksi johtajamummo ja sen sisällä on liuta pienempiä pikkujohtajamummoja ja ne kaikki ryövää sitä pienintä mummoa joka tekee duunit.

Suomeen on pesiytynyt sama meno.

Vierailija
37/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ketkä välttävät riskejä, joutuvat muiden palvelijoiksi.

Yrittäjä ei ole sen vapaampi kuin kukaan mukaan työtätekevä.

Yrittäjä palvelee asiakkaita joko fyysisesti, henkisesti  tarjoamalla tuotteite, palveluja ja aivojensa aikaansaannoksia.

Yrittäjä on aina riippuvainen asiakkaistaan,  asiakkaat tuovat hänelle leivän pöytään.

Asiakkaat tuovat leivän myös yrityksen palveluksessa oleville ihmisille.

Yrittäjä on lisäksi riippuvainen työntekijöistään ja heidän ammattitaidostaan.

Ei yrittäjä ole sen vapaampi kuin yksikään hänen työntekijöistä tai asiakkaistaan.

Yrittäjä kun ei voi toimia ilman asiakkaita.

Vierailija
38/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mahtaisi yhteiskunta olla, jos kaikki olisi vaan työttömänä? Toisaalta, sitten ei myöskään tarvitsisi rahaa, kun ei olisi mitään palveluita/kauppoja yms. muuta, mihin rahaa käyttäisi.

Vierailija
39/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mahtaisi yhteiskunta olla, jos kaikki olisi vaan työttömänä? Toisaalta, sitten ei myöskään tarvitsisi rahaa, kun ei olisi mitään palveluita/kauppoja yms. muuta, mihin rahaa käyttäisi.

No silloin me oltais käytännössä luolamiehiä. Elettäisiin luonnon antimilla.

Vierailija
40/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näille loisten kirjoituksilla kannata mitään painoarvoa antaa..