Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko taipua omiata haaveistasi miehen uran takia?

Vierailija
10.03.2022 |

Jos mies havittelee uranäkymiä tai opintoja stadissa ja sä haluutkin muuttaa pienempään paikkakuntaan ja hankkia lapset ja kasvattaa siellä ne niin suostuisitko miehen uran takia muuttaa stadiin?

Kommentit (21)

1/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on meillä tehty. Mies on kunnianhimoisempi ja paremmat mahdollisuudet edetä urallaan. Yhteisessa unelmakodissa eletään. 

Vierailija
2/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvavat yhtä hyvin Stadissa kuin maaseudullakin. Terveisin Stadin gimma, joka nykyisin asuu maaseudulla.

Omista opiskelu- ja urahaaveista ei tullut mieleenikään luopua miehen takia. Sain sekä uran että lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi luopunut omista haaveistani. Sitä varten seurustellaan ja opetellaan tuntemaan ihminen, jotta tiedetään, että halutaan elämältä samoja asioita. Omat haaveeni olivat kyllä ihan päinvastaiset kuin avauksessa, mutta periaate oli sama: kumppani, joka haluaa samoja asioita.

Vierailija
4/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi jos mulla itselläni olisi selkeitä urasuunnitelmia.

Vierailija
5/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen pari keskenään miettii nää asiar. Meillä minä nainen olen ”uraohjus” ja ylintä johtoa. Mies on joutunut muuttamaan mun työn takia useasti. Hoitaa lapsia enemmän kuin minä. Mutta yhdessä päätetty ja molemmat hyväksyneet tän.

Vierailija
6/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pääsi käymään.

Vierailija
7/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen näin tehnyt. Muutimme ulkomaille miehen työn perässä ja itse jätin vakituisen virkani. En ole katunut. Meillä on hyvä elämä ja taloudellinen toimeentulo kummallakin turvattu loppuelämäksi.

Vierailija
8/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti voisin jos rakastuisin.

Vierailija
9/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi voisin ja olen laittanut muita unelmiani syrjään sekä miehen, miehen työn ja lasten vuoksi. Mies ja lapset olivat kyllä tärkeitä unelmia minulle myös. Minun vuoroni toteuttaa muita unelmiani kuitenkin tuli ja etenkin mieheni ansiosta paljon enemmän on ollut mahdollista kuin jos emme olisi tukeneet toisiamme. En ole siis joutunut luopumaan mistään. Voisin luopua muista unelmistani jos rakkaideni elämä olisi siitä kiinni. En kuitenkaan vain jonkun joustamattoman urahaaveen vuoksi.

Vierailija
10/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joksikin aikaa kyllä. Mutta on tärkeää, että molempien tavoitteita voidaan liitossa toteuttaa ja molemmat auttavat toisiaan siinä. Yksipuolinen liitto ei ole liitto, vaan hyväksikäyttösuhde, eikä sellaisessa ole kummankaan hyvä elää. Kos siis tavoitteet eivät ole yhteen sovitettavissa, on todennäköistä että eivät ole elämätkään.

Vierailija
11/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuria haaveita ja pienempiä haaveita. Perustavanlaatuisista tulevaisuudentoiveista en luopuisi.

Vierailija
12/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä helppo toteuttaa, asunto jossain 50-100 km sisällä stadista ja mies pendelöi ja etäilee.

Vierailija
13/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Varsinkin jos en osaa kirjoittaa.

Vierailija
14/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi näin, aloitimme molemmat opinnot samaan aikaan, mutta parin vuoden jälkeen ala ei tuntunutkaan omalta. Mies valmistui ajallaan ja ura lähti nopeaan nousuun. Sitten tuli lapsia ja katkoja työssäkäyntiin, vaikka en vuosikausia kotona viihtynytkään. 

Mies keksi hyvän yritysidean, jota halusi lähteä täydellä panostuksella viemään eteenpäin. Halusin tukea hänen unelmaansa ja omat suunnitelmani olivat edelleen aika epämääräisiä. Yritys oli lopulta monella tapaa yhteinen prosessi, asioita suunniteltiin ja sparrailtiin yhdessä. Mies tunnustaa, että ei olisi yksin koskaan pystynyt samaan, mm. henkilöstöasiat olivat insinöörille aika haastavia. Koti ja lapset olivat minun vastuulla, firma oli yksi perheenjäsen lisää, joka oli koko ajan puheissa ja suunnitelmissa arjen lomass.a 

Vierailija
15/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt suorastaan luopuisi omista haaveistani, mutta toki kompromisseja on tehtävä parisuhteessa ja mietittävä mikä on parasta sillä hetkellä molempien kannalta. Jos on täysin erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat niin silloin mielestäni on valinnut kumppaninsa väärin.

Vierailija
16/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajauduin sellaiseen tilanteeseen. Nyt sitten ihmetellään miten saan ratkaistua tämän umpisolmun joka elämästä on tullut.

Vierailija
17/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä järkevät ihmiset sopivat tulevaisuuden suunnitelmistaan yhdessä, ja jos molempia miellyttävään sopimukseen ei päästä, niin laitetaan kattilat jakoon ja etsitään samanmielisempi sopimuskumppani. Tämä toimii niin bisneksessä kuin pari- ja ystävyyssuhteissakin.

Vierailija
18/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonkin voi tehdä kompromissin, eli muuttaa sinne pienemmälle paikkakunnalle ja kaupunkikoti on siellä stadissa. Mies pendelöi. Jos työtä voi tehdä etänä niin vielä parempi, kun voi matkustaa vain silloin kun on tarvetta olla paikan päällä.

Vierailija
19/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti voisin jos rakastuisin.

Tuo on yksi helpoimmista tavoista pilata oma elämä.

Vierailija
20/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole urahaaveita, riittää että työ on mielekästä ja pärjää taloudellisesti, joten työ asioissa voisin taipua.  Mutta haaveeni on perustaa perhe, sitä en alkaisi loputtomiin lykkäämään tai kokonaan jättää tekemättä miehen uran vuoksi.