Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9kkvauva aloitti pk,

Vierailija
10.08.2015 |

onko sinusta liian aikaista ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mutta aina ei voi pitää pitkään kotona
Terkuin, 9kk vauva aloittaa ens vkolla päiväkodissa

Vierailija
2/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö aloitti 10kk ja on nyt 4-v. Tykkää ja viihtyy todella hyvin. Henkilökuntakin on todella tärkee osa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:30"]

onko sinusta liian aikaista ? Äidillä  työ ura tärkeä.

[/quote]

Vierailija
4/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti liian aikaista .kaksi vuottaa vähintään kotona lasten kanssa. Ihmiset huomaa vasta kuinka tärkeää on olla lasten kanssa kun on Myöhästä.eli ei mitään suhdetta lapsiin kun tenavat murkku iässä haistatellaan vaan vanhemmille

Vierailija
5/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:30"]

onko sinusta liian aikaista ? Äidillä  työ ura tärkeä.

[/quote]

[/quote]

Tai isällä. Tai oikeastaan molemmilla.

Noh, minusta aivan liian aikaista laittaa päiväkotiin. Ihan vauvahan tuo vielä on.

Vierailija
6/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:31"]Onhan se mutta aina ei voi pitää pitkään kotona
[/quote] miks ei voi pitää kotona? Työt niin tärkeitä?

Vierailija
7/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse tahtoisi laittaa noin pientä, mutta en tuomitse muita.

Vierailija
8/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:31"]Onhan se mutta aina ei voi pitää pitkään kotona
[/quote]

Opiskelut

Vierailija
9/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:39"]Ehdottomasti liian aikaista .kaksi vuottaa vähintään kotona lasten kanssa. Ihmiset huomaa vasta kuinka tärkeää on olla lasten kanssa kun on Myöhästä.eli ei mitään suhdetta lapsiin kun tenavat murkku iässä haistatellaan vaan vanhemmille
[/quote]

Mitä? Miten voi suomalaisten kirjoitustaito olla näin hakoteillä?
Kommentit, jotka näyttää kirjoittaneen lukutaidoton neljävuotias, on hyvin vaikea ottaa vakavasti.

Vierailija
10/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle miten siellä kotona on varaa olla vanhempainrahakauden jälkeen? Minä tulen laskelmieni mukaan saamaan n. 200e/kk, eli miten sillä duunariperhe elää?? Tästä paskakaupungista on kaikki kotitukiaiset lähtenyt jo ajat sitten.

Vierailija
11/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:08"]

Kertokaa minulle miten siellä kotona on varaa olla vanhempainrahakauden jälkeen? Minä tulen laskelmieni mukaan saamaan n. 200e/kk, eli miten sillä duunariperhe elää?? Tästä paskakaupungista on kaikki kotitukiaiset lähtenyt jo ajat sitten.

[/quote]

No ollaan alunperinkin laskettu esim. asuntolaina sen mukaan että perheenlisäystä tulee. Tietysti laitettiin myös rahaa säästöön ennen kuin alettiin lasta edes yrittämään. Muutenkin elettiin säästeliäästi kun olin kotona.

Niin joo, miehen palkka oli kuopuksen kohdalla noin 1600e/kk (netto). Siihen päälle parisataa euroa lapsilisiä sekä kotihoidontuki nelisensataa.  Ei ongelmia.

Vierailija
12/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:31"]Onhan se mutta aina ei voi pitää pitkään kotona
[/quote]

Sori, vahinkoalapeukku. Miksette ihmiset säästä ennen lapsen hankkimista?

Vierailija
13/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ne vauvat siellä päiväkodissa :( Kyllä monet hoitajat varmasti tekevät työtä ihan sydämelläkin, mutta kun tuonikäinen tarvitsisi ihan kokoaikaisen oman aikuisen, niin onhan se ihan onnetonta joutua ryhmään missä monta samanikäistä ja vain muutama hoitaja. En tekisi lapsia ainakaan jos uran vuoksi olisin viemässä hoitoon heti yhdeksänkuisena.

Nimim. tänään tutustumassa paljon vanhempien omien lasteni kanssa päiväkotiin

Vierailija
14/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten jos sattuukin vahinkoraskaus ? Suunniteltu myöhemmälle ajankohdalle lasta, koska vielä ei säästöjä. Pitäisikö lapsi abortoida vain siksi että ei ole säästöjä ? Jos kuitenkin noin muuten on rahaa elää, ostaa tarvittavat mutta ei ole rahaa olla kolmea vuotta kotona?

Vierailija
15/16 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:08"]

[/quote]

No ollaan alunperinkin laskettu esim. asuntolaina sen mukaan että perheenlisäystä tulee. Tietysti laitettiin myös rahaa säästöön ennen kuin alettiin lasta edes yrittämään. Muutenkin elettiin säästeliäästi kun olin kotona.

Niin joo, miehen palkka oli kuopuksen kohdalla noin 1600e/kk (netto). Siihen päälle parisataa euroa lapsilisiä sekä kotihoidontuki nelisensataa.  Ei ongelmia.
[/quote]
Noniin ja tossa onkin 200e enemmän tukia kuin mitä kirjoittaja saa. Meilläkin oli säästössä useampi tonni (meillä on säästössä aina useampi tonni) mutta kun sitä pitää muidenkin elää kuin sen vauvan ja äidin siellä kotona! Jos auto hajoaa niin ei siinä mies voi kävellä 50km töihin vaan sitten korjataan auto. Meidän perheen ruokamenoja ei maksettaisi tolla 200eurosella. Ja joo, meidänkin asuinkustannukset on n. 1000e/kk lainoineen päivineen, mutta en ikinä olisi todellakaan jäänyt lapsen kanssa kotiin jos se olisi tarkoittanut että kaikki säästöt poltetaan loppuun, muu perhe lopettaa elämisen ja minä makaan kotona vauvan kanssa. 1v meni hoitoon meidän skidi ja niin menee seuraavakin. En todellakaan arvostele jos joku vie lapsensa hoitoon heti vanhempainrahakauden päätyttyä. Jos kunnat haluaisivat että lapset on kotona niin minunkin kuntani antoi tähän ystävällisesti 400e/kk rahaa ja minä olin kotona vielä sen 2kk.

Vierailija
16/16 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kuvitella miten se vauva itkee siellä ja hoitajilla ei ole aikaa pitää sylissä tms. :( aivan liian aikaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän