Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia cerazette-minipillereistä

Vierailija
10.08.2015 |

Onko kenelläkään kokemuksia cerazette-minipillereistä? Olen lukenut aika ristiriitaisia mielipiteitä, osalla toiminut hyvin ja osalla tullut hirveitä sivuvaikutuksia... Minulle nyt määrätty niitä kun tarve ehkäisylle ja minun ikäiselle ei kai mielellään enää e-pillereitä anneta. Olen 37v. Haluaisin kuulla kokemuksia ennen kun aloitan, että onko jotain kauheuksia odotettavissa. Vaiko kenties jotain positiivista...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tuli muutama kilo, seksihalut katos ja menkat kesti pari viikkoa.

Vierailija
2/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tullut 20kg (en oo varma, voi johtua muustakin kuin pillereistä...), seksihaluja ei ole, menkkoja ei ole. Ei muita vaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa pari kiloa lisää, finnejä jonkin verran. seksihalut huipussa! ja menkat jäi pois jossain vaiheessa (alussa menkat kesti pari viikkoa -.- ) , paitsi välillä tulee ihan niukasti ruskeaa vuotoa. 

Vierailija
4/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on jäänyt kokonaan pois, painoa tullut vähän lisää, muita vaikutuksia en ole huomannut.

Vierailija
5/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimi ehkäisynä kun ei tehny tippaakaan mieli. Masensi, mitään ei jaksanut tehdä ja elin ihan sumussa, lisäksi sain nokkosihottuman. Käytin 3kk ja en koske enää ikinä niihin.

Vierailija
6/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino pysyi samana mutta vuosin koko ajan.Välillä oli menkat 2vkoa ja siihen perään tihutusta 2vko.Ihan perseestä.Lopetin 3kk jälkeen.

Vierailija
7/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna näihin aikoihin aloitin kapselihaaveissani cerazette-kokeilun. Pariin kuukauteen ei menkoista ollut tietoakaan, mutta sitten alkoi se loputon tiputtelu.. Loppusyksystä jokainen aamu alkoi itkuilla, en olisi halunnut poistua kotoa. Ahdisti. Aloin saamaan paniikkikohtauksia ihan tyhjästä, esimerkiksi kirjaston palautusautomaatilla. Jouduin useamman kerran viikossa lukkiutumaan vessoihin itkemään, enkä enää kotona jaksanut kuin nukkua. Marraskuussa söin viimeisen napin, ja pikkuhiljaa elämänlaatu taas koheni.

Vierailija
8/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:38"]Onko kenelläkään kokemuksia cerazette-minipillereistä? Olen lukenut aika ristiriitaisia mielipiteitä, osalla toiminut hyvin ja osalla tullut hirveitä sivuvaikutuksia... Minulle nyt määrätty niitä kun tarve ehkäisylle ja minun ikäiselle ei kai mielellään enää e-pillereitä anneta. Olen 37v. Haluaisin kuulla kokemuksia ennen kun aloitan, että onko jotain kauheuksia odotettavissa. Vaiko kenties jotain positiivista...
[/quote]

Mainitsemasi lääke on kylläkin e-pilleri myös

Vierailija
9/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputteluvuotoa. 5 kk kestin. Essureen päädyin

Vierailija
10/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin plussa on kuukautisten ja itselläni voimakkaiden pms-oireiden (= erittäin kova päänsärky, muut säryt ja mielialan ailahtelut) poisjäänti. Painoa tuli/on tullut hieman lisää, mikä saattaa johtua lähinnä herkuttelusta ja vanhenemisesta yms. Paino on tsempatessa myös laskenutkin. Ihomuutoksia en muista, ainakaan tällä hetkellä ei ole mitään ongelmia sillä saralla.

Mieli on hieman tasaisempi (mikä on sekä plussaa että miinusta) ja libido ehkä hieman alhaisempi. Itselläni kokonaisuus vahvasti plussan puolella ja olenkin syönyt näitä monia vuosia. Tunnen itseni onnelliseksi ja elämänlaatuni hyväksi, mikä johtuu tietysti enimmäkseen ihan muista asioista :)

Ystävälläni myös samansuuntaiset ja ehkä vielä positiivisemmatkin kokemukset.

Todella yksilöllisiä nämäkin asiat ilmeisesti!

- 45 v.

Vierailija
11/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopineet täydellisesti. Kuukautiset jäivät kokonaan pois, mikä on ollut ihanaa. Ei mitään sivuoireita. Kohta täytän 49 v eli varmaan ensi kerralla gynekologi ei enää niitä edes määrää. Suosittelen!

Vierailija
12/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, tässä tuli nyt sen verran positiivisiakin kokemuksia, että taidan uskaltaa kokeilla... Menkkojen poisjäänti/niukentuminen kuulostaa kyllä hyvältä, mutta monilta oon kuullut tosta tiputteluvuodosta joka saattaa kestää kuukausia... Kertokaa toki lisää jos on muillakin kokemuksia! -ap

Vierailija
13/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihalut katos, finnejä selkään, jatkuva tiputtelu, silmät kuivui, pinna kiristyi...

Vierailija
14/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelua ihan liikaa... Jos en ota joka ilta täysin samaan aikaan niin vuodan koko seuraavan viikon (paljon!). Finnejä tullut leukaan ja kaulaan ja hiukset rasvottuu. Muuten ei mitään ongelmaa! Painokin laski muutaman kilon kun siirryn Yasmineistä näihin ja enää en itke koko ajan (ennen ihan kaikesta ja ei mistään) :)

Vierailija
15/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli aina kaks viikkoa vuotoa kahden viikon välein. Mieliala heitteli mutta se saattoi johtua muustakin. Teki mieli syödä paljon mutta pidin itseni kurissa joten paino ei noussut.

Vierailija
16/16 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut kiloja, haluttomuutta eikä finnejäkään. Oli ihan ok, niukat kuukautiset noin 2kk välein. Testaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän