Pitkät Pimut 2016-kalenteri syrjintää lyhyitä naisia kohtaan!
Eikö edes yhtä lyhyttä olisi voitu muka ottaa mukaan kalenteriin? Kummallista touhua ja itse valittavat syrjimisestä sekä kiusaamisesta. Niinhän ne ovat mallit ja missitkin tosi lyhyitä.. :(
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:47"]
no lyhyitä sorretaan. On sorrettu jo pitkään. Pitkillä on tutkitusti parempi palkka ja he saavat työpaikankin helpommin.
[/quote]Voi olla. Mutta luulenpa että koulumaailmassa pitkä tyttö on kaikkea muuta kuin suosittu ja ihailtu pituutensa tähden, kyllä se pilkka jota lapsena/murros/teini-iässä joutuu kestämään voi olla todella syvät haavat aiheuttavaa.
T: Lyhyt
[/quote]
Koulumaailmassa kiusataan ihan millä vaan syyllä. Ei pituus tarkoita sitä että joutuisi kiusatuksi.
no lyhyitä sorretaan. On sorrettu jo pitkään. Pitkillä on tutkitusti parempi palkka ja he saavat työpaikankin helpommin.
[/quote]Voi olla. Mutta luulenpa että koulumaailmassa pitkä tyttö on kaikkea muuta kuin suosittu ja ihailtu pituutensa tähden, kyllä se pilkka jota lapsena/murros/teini-iässä joutuu kestämään voi olla todella syvät haavat aiheuttavaa.
[/quote]
Ei minua pilkattu, vaikka olin ysiluokalla jo 175-senttinen ja kasvoin vielä. Olin tarpeeksi välinpitämätön ja samalla huomaamaton, eivätkä kiusaamaan taipuvaiset ihmiset saaneet minusta otetta. Pilkkaamiseen riittää mikä tahansa ominaisuus, mutta ei ole yhtä ominaisuutta, jonka vuoksi joutuisi väistämättä kohteeksi.
Onko 175 cm todella pitkä? Kun on heitäkin jotka ovat olleet yläasteella 180-190 välillä. Kummasti he kaikki kertovat kiusatuksi tulemisestaan sen takia.
Ehkä pitkä tyttö/nainen on uhka heikoille yksilöille ja siksi joutuu kiusatuksi.
Ja jos jollakulla pitkällä ei onnekseen ole kiusaamistaustaa pituutensa tähden, voi hän siitä vetää johtopäätöksen että yleisesti ottaen pitkiä ei kiusata?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:05"]
[/quote]
Koulumaailmassa kiusataan ihan millä vaan syyllä. Ei pituus tarkoita sitä että joutuisi kiusatuksi.
[/quote]Tällä sinä sitten mitätöit kaikkien kiusattujen (nimenomaan pituutensa tähden kiusattujen) kokemat kärsimykset?
Kiusaminen ei ole koskaan oikein, olipa (teko)syynä mikä tahansa, mutta ammattini puolesta olen tavannut paljon pitkiä (toki muitakin) joita on rankasti kiusattu koulussa (muuallakin) juurikin pituuden tähden.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:05"]
[/quote]
[/quote]Tällä sinä sitten mitätöit kaikkien kiusattujen (nimenomaan pituutensa tähden kiusattujen) kokemat kärsimykset?
Kiusaminen ei ole koskaan oikein, olipa (teko)syynä mikä tahansa, mutta ammattini puolesta olen tavannut paljon pitkiä (toki muitakin) joita on rankasti kiusattu koulussa (muuallakin) juurikin pituuden tähden.
[/quote]
Mitätöinkö? Vai kerroinko vain sen, että eivät kaikki pitkät ole joutuneet kiusatuiksi pituutensa vuoksi - vaikka sinä ja pari muuta yritätte kovasti väittää niin.
Lyhyitä syrjitään aina ja se on jopa yhteiskunnassa hyväksytty syrjintä!
Pitkät ihmiset ovat evoluution kehityksen mukaisesti älykkäämpiä kuin lyhyet. Tätähän on tutkittu melko paljon.
koska kalenterin idea lähti pitkistä naisista, oli myös loogista että mallit oliva pitkiä. Mutta hei! Mukana on myös kolme lyhyttäkin, joten ei paniikkia!! Emmesorra ketään. Jopa miehiäkin mukana joten emme sorra heitä! Ja vielä lyhyitäkin joiden kanssa on oikein ihanaa!!
Kateudella ja katkeruudella ei näköjään ole mitään rajaa, kun joidenkin elämä menee raiteiltaan yhden kalenterin vuoksi :D
T. nainen 162 cm
Eipä löytynyt kalenterista yhtään kaunista naista, siis jotain Scarlet Johanssenin tai Megan Foxin näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä löytynyt kalenterista yhtään kaunista naista, siis jotain Scarlet Johanssenin tai Megan Foxin näköistä.
Megan fox on kyllä perkeleen ruma "kauneusleikkausten" jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mutta luulenpa että koulumaailmassa pitkä tyttö on kaikkea muuta kuin suosittu ja ihailtu pituutensa tähden, kyllä se pilkka jota lapsena/murros/teini-iässä joutuu kestämään voi olla todella syvät haavat aiheuttavaa.
Ehkä jossain persjalkaisten Itä-Suomessa toimitaan näin, mutta ei täällä pitkien ihmisten Länsi-Suomessa.
Minuakin vituttaa pitkänä naisena kun lyhyet saa siroina ja ihanina kaikki miehet. Ystäväpiirissäni on tasan yksi pitkä parisuhteessa oleva nainen, kaikki muut pitkät on sinkkuja. Joten jos meillä on se kalenteri ja ilmeisesti parempi palkka, niin teillä lyhyillä on onnelliset parisuhteet. En nyt ihan tiedä, että kumman sitä ottaisi. Terkuin: Pitkä ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes yhtä lyhyttä olisi voitu muka ottaa mukaan kalenteriin? Kummallista touhua ja itse valittavat syrjimisestä sekä kiusaamisesta. Niinhän ne ovat mallit ja missitkin tosi lyhyitä.. :(
No nuo kalenterin naiset on selvästi reilusti yli 180, lähempänä 190cm, eli ihan liian pitkiä malleiksi ja misseiksikin. Ja osa näyttää ihan miehiltä (esim. kannen nainen) Ei oo siis ihme jos tuollaisia on kiusattu, ja he haluaa puhua kiusaamisesta. Tosin kai siinä idea on ollut ihan hyvä, eli karsia vähän kaikenlaista kiusaamista, mutta he on tehneet silti kalenterin vain omasta näkökulmastaan jostain syystä (varmaan siksi koska ovat omassa pienessä ryhmässään ideoineet ja näkevät siten subjektiivisesti oman ongelmansa sitten suurempana kuin se onkaan suhteessa yleiseen kiusaamiseen) Jos yleisesti haluais toimia kaikkivaltaisesti kiusaamista ja syrjimistä vastaan, niin ois varmaan hyvä ottaa kalenteriin mukaan vähän kaikenlaista poikkeavaa ja kiusaamista aiheuttanutta.
Heti rupes soimaan tää biisi päässä:
Jos lyhyet tekis kalenterin niin kukaan ei valittaisi syrjimisestä.
Minä en pidä lyhyistä naisista. Olen todennut että jostain syystä ne eivät herätä minkään näköistä tunnetta minussa.
Henkilöinä he ovat mahtavia kuten kaikki ihmiset omalla tavallaan ovat.
Minua taas pännii se tosiasia etten tapaa pitkiä naisia missään. Heistä puhutaan ja tehdään ohjelmia ja kalentereita.
Koripalloseuroissa ja käsipallojoukkueissa niitä näkee, itse olen sen verran erikoinen persoona ettei tunnemaailma ole samalla aaltopituudella joten asiat eivät edisty.
Eli jos pitkiä sinkkunaisia on olemassa, toivon tapaavani heidät.
Itse olin viidennessä luokassa 185cm ja nykyään letti on kahden metrin paikkeilla.
Tee itse lyhyiden kalenteri. Voin antaa ilmaiseksi nimen: matalat mimmit/mammat. Terveisin pätkä itsekin.