Onko totta, ettei gmail tunnista pistettä ID-tunnuksessa?
etunimi.sukunimi on sama kuin etunimisukunimi ät gmail.com?
Kommentit (16)
Eikä kyse ole pelkästään gmailista, kaikissa toimii sama.
No ei pidä paikkaansa. Minulla ja täyskaimalla on gmail-osoitteet. Hänen on muotoa etunimi.sukunimi ja minulla ilman pistettä. Ani harvoin olen saanut hänen postiaan, joku joskus erehtyy. Joku asunnonvälittäjä jatkaa sitkeästi hänelle suunnatun postin lähettämistä minulle, vaikka olen vastaillut, ja todennut olevani väärä henkilö.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:28"]
No ei pidä paikkaansa. Minulla ja täyskaimalla on gmail-osoitteet. Hänen on muotoa etunimi.sukunimi ja minulla ilman pistettä. Ani harvoin olen saanut hänen postiaan, joku joskus erehtyy. Joku asunnonvälittäjä jatkaa sitkeästi hänelle suunnatun postin lähettämistä minulle, vaikka olen vastaillut, ja todennut olevani väärä henkilö.
[/quote]
Mutta eihän tämä voi olla käytännössä mahdollista??
Saan useiden henkilöiden lähettämää postia ja valokuvia "tiina.k@gmail.com" -postiin (nimi tietenkin muutettu), jota luen harvemmin.
Ilmoitan virheellisestä vastaanottajasta lähettäjille.
En käytä kyseistä sähköpostiosoitettani enää missään.
Gmailin sivulla on tieto kyseisestä (nolosta) ongelmasta. En ole tehnyt osoitteeseeni ehdotettua muutosta.
Joku rekisteröi saman gmail-osoitteen kuin mitä minulla on, mutta ilman pistettä etu- ja sukunimen välissä. No aloin saamaan hänen meilejään. Pari tärkeän oloista meiliä lähetin hänelle eteenpäin, mutta sanoin, että kannattaisi keksiä uusi s-postiosoite.
En tiedä onko täyskaimani muuttanut gmail-osoitteensa, minä ainakaan en ole. Ja ihan hyvin on toiminut.
Noniin tehdään tämä nyt kertaheitolla selväksi:
- Piste ja ei pistettä osoitteessa on ja ei ole sama asia. Gmail ei tallentta esimerkiksi erkki.esimerkki@gmail.com osoitteesta mitään variaatioita, vaan nuo variaatiot käydään läpi lennosta
- Jos joku on tehnyt erkki.esimerkki@gmail.com osoitteen, niin erkkiesimerkki@gmail.com osoitetta ei voi enään tehdä
- Myös erkki.esimerkki+mitävain@gmail.com on sama asia kuin erkki.esimerkki@gmail.com, erkkiesimerkki@gmail.com ja erkkiesimerkki+mitävain@gmail.com
"Gmailin sivulla on tieto kyseisestä (nolosta) ongelmasta. En ole tehnyt osoitteeseeni ehdotettua muutosta."
- Gmailin sivuilla ei ole mitää mainintaa mistään ongelmasta, koska mitään ongelmaa ei ole
Minulla ja täyskaimalla on gmail-osoitteet. Hänen on muotoa etunimi.sukunimi ja minulla ilman pistettä.
- Tämä on mahdotonta
t. peukuttaja
Kokeilin äsken. Osoitteeni on vaikka Anna.Annavainen ja lähetin AnnaAnnavainen mailia. Tuli omaani tuo maili.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:55"]
Kokeilin äsken. Osoitteeni on vaikka Anna.Annavainen ja lähetin AnnaAnnavainen mailia. Tuli omaani tuo maili.
[/quote]
Ettei vain ole Anna.Antavainen ;-) kjeh kjeh... t: työmies
Kokeilepa huviksesi A.n.n.a.A.n.n.a.v.a.i.n.e.n.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:59"]
Kokeilepa huviksesi A.n.n.a.A.n.n.a.v.a.i.n.e.n.
[/quote]
Tuokin toimii samalla tapaan. Myös Anna........Annavainen toimii
t.peukuttaja
Mutta arvatkaapa millainen merkki tarvitaan, että sähköpostin saa auki ilman salasanaa, pelkällä käyttäjätunnuksella?
- Jos joku on tehnyt erkki.esimerkki@gmail.com osoitteen, niin erkkiesimerkki@gmail.com osoitetta ei voi enään tehdä
- Myös erkki.esimerkki+mitävain@gmail.com on sama asia kuin erkki.esimerkki@gmail.com, erkkiesimerkki@gmail.com ja erkkiesimerkki+mitävain@gmail.com
"Gmailin sivulla on tieto kyseisestä (nolosta) ongelmasta. En ole tehnyt osoitteeseeni ehdotettua muutosta."
- Gmailin sivuilla ei ole mitää mainintaa mistään ongelmasta, koska mitään ongelmaa ei ole
Minulla ja täyskaimalla on gmail-osoitteet. Hänen on muotoa etunimi.sukunimi ja minulla ilman pistettä.
- Tämä on mahdotonta
t. peukuttaja
[/quote]
Minä otin gmail-osoitteen silloin heti alkuun n 10 vuotta sitten, kun gmail-osoitteen sai vain kutsun perusteella. Silloin etunimi.sukunimi muoto nimestäni oli jo käytössä, mutta hyväksyi pisteettömän muodon. Enkä ole omaani vaihtanut, en tiedä onko kaima. Mutta ihan omia postiani siihen tulee,
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:04"]
Minä otin gmail-osoitteen silloin heti alkuun n 10 vuotta sitten, kun gmail-osoitteen sai vain kutsun perusteella. Silloin etunimi.sukunimi muoto nimestäni oli jo käytössä, mutta hyväksyi pisteettömän muodon. Enkä ole omaani vaihtanut, en tiedä onko kaima. Mutta ihan omia postiani siihen tulee,
[/quote]
Google varmaankin on pakottanut tuollaisissa tapauksissa toisen muodon omaavan vaihtamaan osoitteensa tai sitten järjestelmään on ohjelmoitu erikoistapaus vanhoja osoitteita varten.
t. peukuttaja
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:03"]
Mutta arvatkaapa millainen merkki tarvitaan, että sähköpostin saa auki ilman salasanaa, pelkällä käyttäjätunnuksella?
[/quote]
SQL-injektiolla: x' OR 'x'='x
t.peukuttaja
Se rekisteröi molemmat samalla kerralla, ettei tulis sekaannuksia.