Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkein loukkaus mitä sukulaiset ovat tehneet sinulle/ teille?

Vierailija
09.08.2015 |

Siinähän se otsikossa tulikin... Suku on pahin!! Tai ainakin miniät. 

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:31"]

Mä tein oppisopimuksella merkonomin tutkinnon. 25 kpl arvosanoja, muutama kakkonen ja loput kolmosia. Arvosteluasteikko 1-3. Tein raskasta puhelinmyyntityötä samalla. Ei kuulunut tärkeimmästä suunnasta onnitteluja..

[/quote]

Saman tyylinen täälläkin. 

Opiskelin vuosia sitten merkonomiksi, siskoni opiskeli korkeakoulussa. Tapasimme pitkästä aikaa sukulaisia, ja puhe totta kai kääntyi heti opiskeluihin. Siskon opinnoista kyseltiin ummet ja lammet, ihasteltiin ja päiviteltiin. Kun minulta kysyttiin, vastasin opiskelevani merkonomiksi ja saavani todella hyviä arvosanoja (yhtäkään alle kolmosen koetta ei ollut, oli silloin siis 1-3 arvosteluasteikko). 

Sukulaiset sitten nihkeästi tähän: "No... Onhan sekin juu tärkeä ammatti" ja puheenaiheen vaihto. Että kiitos arvostuksesta.

En viitsi nykyään enää mennä näitä sukulaisia moikkaamaan. Nykyään opiskelen itse korkeakoulututkintoa, mutta vielä vähemmän kiinnostaa mennä sitä sanomaan. Jos ei kelpaa kuin tietyn asteen opiskelijana, niin en halua olla tekemisissä noin pikkusieluisten ihmisten kanssa.

Miehen sukulaiset sen sijaan onnittelivat lämpimästi, kun valmistuin hyvin arvosanoin merkonomiksi.

[/quote]

Samantyyppinen tarina: Äitini soitti, ja tuumi, että sinä se et ole saanut mitään kunnollista elämässäsi aikaiseksi. No, minä tuumin, että en kai, mitä nyt opiskellut maisteriksi työn ohella. Olin jäänyt yksinhuoltajaksi, taistelin selvitäkseni taloudellisesti, tein vaativaa työtä. 

Olin sinäkin aamuna pakannut lapsen ennen kuutta pulkkaan, juossut ylämäkeä päiväkotiin bussiin ehtiäkseni. 

Loukkasihan se, mutta annoin olla. Pistin ajattelemattomuuden piikkiin. Mutta kyllähän se mieleen tulee vieläkin, vaikka äiti on jo kuollut. 

Vierailija
2/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 31!

Koska asiallinen sanominen ei auta niin vihdoin aika ottaa jämerämpi asenne!

Seuraavan kerran kun joku perheenjäsen sanoo "Toope" niin vastaat samalla mitalle eli vaikka Isä-idiootti, äiti-ämmä tai veli-vittupää ym ym ja käytät myös näitä LEMPINIMIÄ aina kun sinua sanotaan Toopeksi. Lapsellista mutta ehkä tulee vihdoin joku tolkku yhden perheenjäsenen kyykyttämiseen jos pistät vastaan ja annat samalla mitalla! Kun se haukkuminen kerran on niin kivaa muista perheenjäsenistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:26"]

Sisko kusetti minulta satoja euroja. Ei olla missään tekemisissä enää.

[/quote]

Aika surullista, jos mokoma "kusetus" katkaisee välit omaan siskoon. Omituisia sisarussuhteita joillakin. Itselläni on hyvät välit sisaruksiini, eikä niitä todellekaan katkaise mitkään rahariidat muutamasta sadasta eurosta. Välillä on toki ollut ja on edelleen jotain riitaa, joka on unohtunut jo seuraavana päivänä.
[/quote]

Aika lahjakkaasti missasit pointin. Tuolla vastaajalla tuskin kyse oli rahasta vaan KUSETUKSESTA. Minäkään en ymmärrä miksi pitää huijata sukulaiselta rahaa, miksi ei voi vain pyytää?

Vierailija
4/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:42"]

Minulla oli vakava fyysinen sairaus. Siskoni sanoi minulle: toivottavasti kuolet pian, niin voidaan sitten myydä sun asunto ja mulle voidaan ostaa niillä rahoilla flyygeli.

t. vanhapiika

[/quote] Olet kai tehnyt testamentin jossa siskosi EI ole edunsaajana? Onneksi ilmeisesti parannuit tuosta sairaudesta mutta koskaan ei elämässä tiedä mitä tapahtuu ja jos siskosi sattuu elämään pidempään kuin sinä kannattaa varautua. Tuollainen sisko ei ansaitse periä mitään.

Vierailija
5/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kanssa en ole tekemisissä. Johtuen siskon käytöksestä. Ikää on 27,mutta käytös on lapsellista. Hän sai nuorena kaksi lasta. Autoon häntä monesti lasten kanssa, olen itse kolme vuotta nuorempi. Asuin toisella paikkakunnalla ja kävin välillä hoitamassa lapsia. Siskon pyynnöt olivat ihmeellisiä ja jos joku ei mennyt hänen mukaansa niin hän suuttui. Vanhemmatkin pelkäsivät sanoa vastaan kun siskoni oli sanomassa vastaan ja syyttelemässä. Tunsin pitkään huonoa omaatuntoa koska sisko sai aina kuulostamaan että vika oli minussa jollain tavalla. Haukkui jos ei mennyt niinkuin hän olisi tahtonut. Monta kertaa olemme sopineet ja ollut fine kunnes tulee uusi riita. Tällä kertaa en oikeasti enää jaksanut toimia siskon lapsenvahtia. Olen vielä toisen kummi. Siskoni käytti kummiutta syynä tulla lapsenvahdiksi juuri silloin kun hän haluaa ja syyllistI jos en tullu. Kaikkea en jaksa kertoa mutta tossa suunnilleenn yksi monista jutuista

Vierailija
6/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen tuumasi minun kolmannen keskenmenon jälkeen omasta vahinkoraskaudestaan, että "haluaisi siirtää murheensa meille, koska me sitä kuitenkin enemmän haluttaisiin".

Lienee turha sanoa, että kirpaisi aika syvältä. Väleissä kuitenkin edelleen.

Vierailija
7/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni käytti äidin hautakiveen varatut rahat ryyppäämiseen. Sisarusten kesken oltiin kerätty ja hän lupasi hoitaa. Äiti on edelleen ilman hautakiveä. Tapauksesta lähes parikymmentä vuotta.

Vierailija
8/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsuttu häihin ja sukujuhliin

Transsukupuolinen nainen

Vierailija
9/79 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:17"]Vanhemmat maksaneet sisaruksen remontin ja remontoineet sen asuntoa ja auttaneet muutossa, itselleni ei vastaavaa ole tehty. Minulle ei tarjottu rahaa kun ostin oman kämpän, mutta kun sisarus muutti niin sitten kyllä maksettiin kun oli pakko tasapuolisuuden nimissä. Isovanhempi kun kuoli, niin muille tarjottiin hänen omaisuuttaan mutta minulta ei kertaakaan kysytty että mitä minä haluaisin muistoksi. Sisarus tienaa hyvin mutta esittää köyhää, valittelee aina miten kaikki maksaa vaikka ostaa kalliit puhelimet sun muut (eipä niiden hinnoista valita) vaikka tulot paremmat kuin vanhemmilla. Lypsää siten rahaa vanhemmilta ja varmaan muiltakin, kun esittävät niin heikosti pärjäävää ja läpihän se menee.
[/quote] Tuo on törkeää, minulla taas oma sisar käyttää vanhempia kuskina joka paikkaan, olettaa omaavansa oikeuden heidän auton käyttöön, ehdottaa jopa minulle jos puhun rahapulasta, että pyydä vanhemmilta. Ja jos ei saa tahtoa periksi, niin järkyttävät kiukuttelukohtaukset...ja yli kolmikymppisestä naisesta kyse!! Itse lähinnä häpeän tämän sisareni käytöstä. Ei tunnu olevan halua itsenäiseen elämään.

Vierailija
10/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:41"]Toinen vanhemmistani nyt viimeksi. Vakuutti että valmistumiseni ammattiin on hieno juttu (opinnot venyi). Valmistuin jo useita kuukausia sitten, ei ole ehtinyt juhlistamaan tätä vaikka lupasi. Varsinaiseen juhlaan ei aikonut alunperinkään tulla (tulehtuneet välit toiseen vanhempaan) mutta että tulee sitten seuraavan kuukauden aikana. Tästä on jo kuukausia kun olen kuullut hänestä mitään. Sydän särkynyt. Hänellä on uusi elämä jonka mukana tuli kaksi kanssani samanikäistä "lasta". Viettää heidän kanssaan tosi paljon aikaa, mut on unohdettu. Se on loukannut.
[/quote]

Tämän kirjoittanut jatkaa. Tänään sain yhteydenoton jossa vanhempani kysyy että onko jotain tapahtunut kun ei ole kuullut minusta pitkään aikaan. Hmm.

Vierailija
11/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly soitti myöhään illalla kännissä pääasiallisena tarkoituksena urkkia olenko homo. Emme muuten koskaan puhu puhelimessa. Emmekä sen jälkeen ainakaan...

Vierailija
12/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:42"]

Minulla oli vakava fyysinen sairaus. Siskoni sanoi minulle: toivottavasti kuolet pian, niin voidaan sitten myydä sun asunto ja mulle voidaan ostaa niillä rahoilla flyygeli.

t. vanhapiika

[/quote] Olet kai tehnyt testamentin jossa siskosi EI ole edunsaajana? Onneksi ilmeisesti parannuit tuosta sairaudesta mutta koskaan ei elämässä tiedä mitä tapahtuu ja jos siskosi sattuu elämään pidempään kuin sinä kannattaa varautua. Tuollainen sisko ei ansaitse periä mitään.

[/quote]Kiitos kaikille myötätunnosta (peukutusten muodossa). Paranin kyllä, mutta kahdella eri erikoislääkärillä käyn HUS:ssa loppuelämäni. Tai nyt kahdella, liekö tulossa enemmänkin..

Testamentin teko on joka päivä mielessä ja olisi kyllä välttämätön. Nyt täytyy ryhtyä toimeen; kiitos muistuttamisesta!

Vierailija
13/79 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljeni on välillä julma sanoistaan. Opiskelen vielä, joten vanhempani auttavat minua n. satasella kuussa. Asia on sovittu vanhempien kanssa ja kaikki on tyytyväisiä. Minä autan vanhempiani myös, miten vaan ikinä pystynkään. Kesät käyn kyllä töissä ja elän hyvin vaatimatonta ja säästeliästä elämää.

Veljelleni tämä on jotenkin kuitenkin ongelma, sillä hän ottaa asian aina puheeksi kun näemme. Yritä siinä sitten kohteliaasti kääntää keskustelu johonkin muuhun.. Hän nöyryyttää minua tietoisesti kaverieni, puolisoni, sukulaisteni ja kaikkien muidenkin edessä. Hän pitää itseään parempana, koska on käynyt nuoresta asti töissä ja on vanhempi kuin minä.

Voin sanoa, että lapsena tulin taatusti halvemmaksi vanhemmilleni. Veljelle sponssattiin ulkomaanmatkoja, mopoja, merkkivaatteita ja jopa annettiin rahaa asunnon ostoon. En minä ole ikinä niistä hänelle valittanut.

Vierailija
14/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kusi mun päälle kun nukuin.

Vierailija
15/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 mikäs sukulainen se kissa on?

Vierailija
16/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostivat lenkkeilykellon.

Hyvin hienovaraista. Viesti tuli selväksi, runkkarit.

Vierailija
17/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun anoppi on tehny vaikka mitä. Sanonut loukkaavia asioita ainakin tosi paljon. Esim että hänen poikansa ei olis munkaa jos hän ei olis mun ensimmäinen... Vaikka tiedän että ei toi oo totta niin kirpas kyllä ja kovaa

Vierailija
18/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:16"]Ostivat lenkkeilykellon.

Hyvin hienovaraista. Viesti tuli selväksi, runkkarit.
[/quote]

Hyvä että tuli, laiskaperse. Ensi jouluna saat sitten vaa'an!

Vierailija
19/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kusetti minulta satoja euroja. Ei olla missään tekemisissä enää.

Vierailija
20/79 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No serkku ei tervehdi, vaan kääntää selän jos näkee minut. En todella ole tehnyt mitään hänelle tai mitään, joten en tiedä mistä johtuu. Mutta ei kiinnosta enää. Urpo mikä urpo. Hän on siis mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän