Toimistokoirat ja lapset työpaikalla - olenko ainoa, joka ei ymmärrä tätä ilmiötä?
Minusta kenenkään lemmikit eivätkä lapset kuulu työpaikalle. Toki ymmärrän, että joskus voi tulla yksittäinen hätätilanne, jolloin on pakko ottaa lemmikki tai lapsi mukaan töihin. En kuitenkaan tajua näitä, jotka viikoittain tai jopa päivittäin ottavat koiransa tai lapsensa mukaan töihin. Joku voi olla allerginen (joko työntekijä tai asiakas) tai pelätä koiria, mutta ei kehtaa esimerkiksi kertoa koirapelostaan ääneen. Lapsi puolestaan herkästi häiritsee työntekoa, ellei ole hiljaa läksyjä puurtava koululainen.
Kommentit (347)
Minä kiinnostuin tuosta ketjun alkupäässä mainitusta toimistorakastaja-konseptista.... onko kellään kokemusta? Toimiiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt yöpymään mökillä, jossa oli kaksi (2) viikkoa aikaisemmin pidetty koiraa.
Ei se auta mitään, että koira on toimistolla työpöydän alla paikallaan 5 metrin päässä astmaatikosta.
Miten pystyt olemaan ylipäätään missään? Teilläkin töissä voi olla lemmikin omistajia. Eivät välttämättä vaan huutele lemmikeistään hysteerikoille.
Kusipää.
Asia selvä. Sinulla ei ole allergiaa, vaan asenneongelma. Näin arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on vaikea kuvitella toimistoon. Koirat todennäköisesti menee ongelmitta ja piristääkin ❤️
Vaikea allergisen työntekijän piristyä, jos ei saa edes happea keuhkoihinsa vedettyä.
Etkö nyt jotenkin ymmärrä? Jos joku on pahasti allerginen, ei kukaa varmaan tuo töihin silloin koiraa? Nyt ei puhuttu sellaisesta tapauksesta.
Ei jotkut välitä. Olen astmaatikko ja kauniisti yrittänyt puhua, ettei avokonttorissa suihkittaisi hajuvesiä ja hiuslakkoja. Esimies on myös muistuttanut tästä tiimipalaverissa. Nämä vanhemmat rouvat eivät vaan välitä. Joudun välillä poistumaan työpisteeltä näiden suihkijoiden vuoksi. Ikkunoita ei konttorissa saa auki. Koiriakin on joskus näkynyt, mutta olleet eri tiloissa.
Hajuvesi"allergia" on korvien välissä ja asenneongelma, kun taas eläinallergia on aito allergia.
Mitähän lie sulla korvien välissä.
Entäs toimisto-Putin? Laitankin aloitelaatikkoon ehdotuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli työpaikalla yhteisesti asiasta sovitaan, on käytäntö mielestäni täysin OK.
Jos aikuinen ihminen ei kehtaa kertoa mielipidettään (vaikka edes jälkikäteen sähköpostilla), on tilanne kyllä hieman hankala.
Kuka kehtaa oikeasti kertoa vaikka pelkäävänsä työkaverin parin kilon painoista pikkukoiraa? :D Heti oltaisiin naureskelemassa, että tämä Rekku on niin söpö eikä tekisi pahaa kärpäsellekään. Vähäteltäisiin toisen pelkoa ja jankattaisiin, että kyllä muutat mielesi, kun tapaat Rekun.
Ihan oikeasti nyt, kuka voi pelätä parin kilon painoista pikkukoiraa 😂? Minä ymmärrän hyvin, jos joku pelkää tai ei ainakaan halua lähestyä omaa 40 kg saksanpaimenurostani, mutta mitä pelkäämistä pikkukoirassa on?
Omalla kohdallani kyse ei ole pelkäämisestä vaan inhoamisesta.
Kannattaisiko hakea apua tuollaiseen järjettömään inhoon? Ei kuulosta normaalilta. Kukaan ei pakota sinua ottamaan kontaktia yhteenkään koiraan, joten en tajua, mitä inhoamista niissä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion ottaa mukaani töihin toimistoteinin, toimistorakastajan, toimistoanopin ja toimistohämähäkin. Kaikkien työkavereiden on sitten pakko ihailla niitä tai suutun.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös koirat nuole omaa persereikäänsä? Nice.
Eivät nuole. Kissat kyllä nuolevat.
Jep, uroskoirat nuolee pallejaan, mutta ei kyllä persereikäänsä.
Mites, kun täällä oli just vähän aikaa sitten ketju, jonka mukaan koirat tykkäävät syödä paskaa? Että haiseekohan se läähättävä elikko sen takia niin oksettavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on vaikea kuvitella toimistoon. Koirat todennäköisesti menee ongelmitta ja piristääkin ❤️
Vaikea allergisen työntekijän piristyä, jos ei saa edes happea keuhkoihinsa vedettyä.
Etkö nyt jotenkin ymmärrä? Jos joku on pahasti allerginen, ei kukaa varmaan tuo töihin silloin koiraa? Nyt ei puhuttu sellaisesta tapauksesta.
Ei jotkut välitä. Olen astmaatikko ja kauniisti yrittänyt puhua, ettei avokonttorissa suihkittaisi hajuvesiä ja hiuslakkoja. Esimies on myös muistuttanut tästä tiimipalaverissa. Nämä vanhemmat rouvat eivät vaan välitä. Joudun välillä poistumaan työpisteeltä näiden suihkijoiden vuoksi. Ikkunoita ei konttorissa saa auki. Koiriakin on joskus näkynyt, mutta olleet eri tiloissa.
Hajuvesi"allergia" on korvien välissä ja asenneongelma, kun taas eläinallergia on aito allergia.
Älä jauha paskaa itsekäs haisuli.
Jokainen normaali ihminen käyttää hajuvesia, ja se ei ole kielletty, vaikka mt-ongelmaiset yrittävät siitäkin kehittää itselleen allergian. Mutta minkälainen työpaikka sellainen on, jossa suihkitaan hajuvettä ja hiuslakkaa?
Juuei todellakaan käytä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli työpaikalla yhteisesti asiasta sovitaan, on käytäntö mielestäni täysin OK.
Jos aikuinen ihminen ei kehtaa kertoa mielipidettään (vaikka edes jälkikäteen sähköpostilla), on tilanne kyllä hieman hankala.
Kuka kehtaa oikeasti kertoa vaikka pelkäävänsä työkaverin parin kilon painoista pikkukoiraa? :D Heti oltaisiin naureskelemassa, että tämä Rekku on niin söpö eikä tekisi pahaa kärpäsellekään. Vähäteltäisiin toisen pelkoa ja jankattaisiin, että kyllä muutat mielesi, kun tapaat Rekun.
Ihan oikeasti nyt, kuka voi pelätä parin kilon painoista pikkukoiraa 😂? Minä ymmärrän hyvin, jos joku pelkää tai ei ainakaan halua lähestyä omaa 40 kg saksanpaimenurostani, mutta mitä pelkäämistä pikkukoirassa on?
Omalla kohdallani kyse ei ole pelkäämisestä vaan inhoamisesta.
Kannattaisiko hakea apua tuollaiseen järjettömään inhoon? Ei kuulosta normaalilta. Kukaan ei pakota sinua ottamaan kontaktia yhteenkään koiraan, joten en tajua, mitä inhoamista niissä voi olla.
Jos raahaat piskisi työpaikalle, kyllä sinä siinä pakotat työkaverit kontaktiin koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lie sulla korvien välissä.
Allergia on eri asia kuin psyykkisperäinen "yliherkkyys" (valot, äänet, hajut, jopa sähkö jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki eivät todellakaan ymmärrä, mitä allergia tarkoittaa. Olen kuullut nämä kaikki:
- "Oho, enpäs tullut ajatelleeksi, että tosiaan allergikkojakin on. No Fifi on onneksi vain tänään täällä koko päivän."
- "Ei kai haittaa, jos Fifi on täällä vain muutaman tunnin?"
- "Fifi on koko ajan täällä mun kopissa työpöydän alla, joten allergikoille ei koidu mitään haittaa."
- "Ehkä kun täällä ei yleensä ole ollut koiraa, niin sen takia reagoit? Että kun ensin tottuu, niin helpottaa." (!!!)Tietenkin sitten ne minäminäminät, jotka ei ajattele eikä sano yhtään mitään.
Jep, etenkin koirahullut ovat ihan vieraantuneet elämästä ja muiden huomioon ottamisesta. Ei vaan voida nähdä sitä omaa napaa pidemmälle että joillekin voi aidosti tulla todella epämukavia oireita jopa päiviksi jos altistuvat tuntitolkulla eläinpölylle. Yleisin on tämä "eihän tällä ole edes pitkää karvaa". Se on enimmäkseen se hilse, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
Pässi ei tajua, että a) kaikki eivät ole niin kuin sinä, b) kaikilla ei ole työpaikka mitään ovea, minkä taakse voi mennä, c) työpaikka ei ole päiväkoti tai eläintarha (paitsi jos on töissä jommassa kummassa)
No puhunkin vain omasta puolestani. Eikö tänne saa kirjoittaa mielipiteitään?
Ei kuule haittaa lapset eikä koirat eikä edes kanat ja lehmät, joita on mainittu tässä ketjussa, niin ja käärmeet ja kirahvit unohtamatta.
Lapset ymmärrän hätätilanteessa, lemmikin pitää pärjätä kotona yksinkin. Lehdessä oli juuri juttu siitä, miten korona-ajan lemmikit eivät osaa olla itsekseen, kun ihmiset eivät niitä siihen opeta. Pimeää touhua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt yöpymään mökillä, jossa oli kaksi (2) viikkoa aikaisemmin pidetty koiraa.
Ei se auta mitään, että koira on toimistolla työpöydän alla paikallaan 5 metrin päässä astmaatikosta.
Miten pystyt olemaan ylipäätään missään? Teilläkin töissä voi olla lemmikin omistajia. Eivät välttämättä vaan huutele lemmikeistään hysteerikoille.
Olen eri. Mulla oli koulussa ja opiskeluaikana tapana saada käsittämättömiä yskänkohtauksia. Aikuisopinnoissa minulla oli jatkuva kuume, kolme vuotta, lomala laski, sellanen lievä ja niitä kohtauksia. Tajusin vasta jälkikäteen, paljon jälkkäteen, että tuo kuume johtui siitä, että takanani istui koirankasvattaja. En edes tuohon aikaan tajunnut olevani koiralle allerginen, mutta se selvisi myöhemmin. Kissoille en reagoi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
No minäpä vien sitten koirani siihen kahvilaan, jossa sinulla on tapana käydä. Ei varmaan yhtään haittaa, jos se vähän pudistelee karvoja kahviisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pässi ei tajua, että a) kaikki eivät ole niin kuin sinä, b) kaikilla ei ole työpaikka mitään ovea, minkä taakse voi mennä, c) työpaikka ei ole päiväkoti tai eläintarha (paitsi jos on töissä jommassa kummassa)
Saako teille tuoda lemmikkejä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa itsekäs haisuli.
Jokainen normaali ihminen käyttää hajuvesia, ja se ei ole kielletty, vaikka mt-ongelmaiset yrittävät siitäkin kehittää itselleen allergian. Mutta minkälainen työpaikka sellainen on, jossa suihkitaan hajuvettä ja hiuslakkaa?
Ohis: täällä yksi tälläinen "epänormaali" joka ei tykkää käyttää hajuvettä yms,ainoastaan dödöä, sellainen hyväntuoksuinen kevyesti suihkutettu hajuvesi ei haittaa mutta valitettavasti monet laittaa varmaan koko pullollisen jotain pistävää ja erittäin voimakkaasti tuoksuvaa(haisevaa) hajuvettä! Varsinkin ulkomaalaiset, hajupilvi vaan jää pitkän ajan jälkeen kun ovat jo tiloista poistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhunkin vain omasta puolestani. Eikö tänne saa kirjoittaa mielipiteitään?
Ei kuule haittaa lapset eikä koirat eikä edes kanat ja lehmät, joita on mainittu tässä ketjussa, niin ja käärmeet ja kirahvit unohtamatta.
Saa toki. Lainaamassasi viestissä näet minun mielipiteeni :)