Toimistokoirat ja lapset työpaikalla - olenko ainoa, joka ei ymmärrä tätä ilmiötä?
Minusta kenenkään lemmikit eivätkä lapset kuulu työpaikalle. Toki ymmärrän, että joskus voi tulla yksittäinen hätätilanne, jolloin on pakko ottaa lemmikki tai lapsi mukaan töihin. En kuitenkaan tajua näitä, jotka viikoittain tai jopa päivittäin ottavat koiransa tai lapsensa mukaan töihin. Joku voi olla allerginen (joko työntekijä tai asiakas) tai pelätä koiria, mutta ei kehtaa esimerkiksi kertoa koirapelostaan ääneen. Lapsi puolestaan herkästi häiritsee työntekoa, ellei ole hiljaa läksyjä puurtava koululainen.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
No minäpä vien sitten koirani siihen kahvilaan, jossa sinulla on tapana käydä. Ei varmaan yhtään haittaa, jos se vähän pudistelee karvoja kahviisi :D
Ei haittaa yhtään. Itse asiassa lähikahvilaan koirat ovat myös tervetulleita, mutta harvoin niitä näkyy. Sen olen nähnyt, että ensin koiralle tuodaan vesikippo ja sen jälkeen kysytään mitä omistajalle saisi olla.
Meillä eläimen tuominen töihin olisi paitsi järjetöntä myös laitonta. Hygieniasäädökset ovat tiukat tässä asiassa.
Toimivassa työyhteisössä varmaan näihinkin osataan luoda toimivat käytännöt, allergiat ja lapsipelot huomioidaan ja olennaisiin töihin muistetaan keskittyä vaikka välillä työn lomaan saadaankin terveellistä vaihtelua.
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, että kyllä meillä täällä on aika pienet ongelmat onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
No minäpä vien sitten koirani siihen kahvilaan, jossa sinulla on tapana käydä. Ei varmaan yhtään haittaa, jos se vähän pudistelee karvoja kahviisi :D
Ei haittaa yhtään. Itse asiassa lähikahvilaan koirat ovat myös tervetulleita, mutta harvoin niitä näkyy. Sen olen nähnyt, että ensin koiralle tuodaan vesikippo ja sen jälkeen kysytään mitä omistajalle saisi olla.
Hyvä! Sittenpä yllytän sen koiran hyppimään pöytää vasten niin, että kahvi läikkyy syliisi. Sekään ei saa sinua haitat, koska koirat <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pässi ei tajua, että a) kaikki eivät ole niin kuin sinä, b) kaikilla ei ole työpaikka mitään ovea, minkä taakse voi mennä, c) työpaikka ei ole päiväkoti tai eläintarha (paitsi jos on töissä jommassa kummassa)
Saako teille tuoda lemmikkejä töihin?
Meillä on töissä sen verran älykästä porukkaa, ettei kukaan ole edes harkinnut sellaista.
Mutta saako tuoda , jos ei ole niin älykäs vai onko kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on vaikea kuvitella toimistoon. Koirat todennäköisesti menee ongelmitta ja piristääkin ❤️
Vaikea allergisen työntekijän piristyä, jos ei saa edes happea keuhkoihinsa vedettyä.
Etkö nyt jotenkin ymmärrä? Jos joku on pahasti allerginen, ei kukaa varmaan tuo töihin silloin koiraa? Nyt ei puhuttu sellaisesta tapauksesta.
Ei jotkut välitä. Olen astmaatikko ja kauniisti yrittänyt puhua, ettei avokonttorissa suihkittaisi hajuvesiä ja hiuslakkoja. Esimies on myös muistuttanut tästä tiimipalaverissa. Nämä vanhemmat rouvat eivät vaan välitä. Joudun välillä poistumaan työpisteeltä näiden suihkijoiden vuoksi. Ikkunoita ei konttorissa saa auki. Koiriakin on joskus näkynyt, mutta olleet eri tiloissa.
Hajuvesi"allergia" on korvien välissä ja asenneongelma, kun taas eläinallergia on aito allergia.
Älä jauha paskaa itsekäs haisuli.
Jokainen normaali ihminen käyttää hajuvesia, ja se ei ole kielletty, vaikka mt-ongelmaiset yrittävät siitäkin kehittää itselleen allergian. Mutta minkälainen työpaikka sellainen on, jossa suihkitaan hajuvettä ja hiuslakkaa?
Ohis: täällä yksi tälläinen "epänormaali" joka ei tykkää käyttää hajuvettä yms,ainoastaan dödöä, sellainen hyväntuoksuinen kevyesti suihkutettu hajuvesi ei haittaa mutta valitettavasti monet laittaa varmaan koko pullollisen jotain pistävää ja erittäin voimakkaasti tuoksuvaa(haisevaa) hajuvettä! Varsinkin ulkomaalaiset, hajupilvi vaan jää pitkän ajan jälkeen kun ovat jo tiloista poistuneet.
Yksi suihkaus paidan alle onkin eri juttu Joillakin tosin on tapana kulkea sieraimet ammollaan tuoksupoliisina, ja saada hysteria- ja migreenikohtaus, jos havaitsee pienenkin poikkeaman neutraalista tuoksupaletista. Ei juuri poikkea sähköyliherkkien sekoiluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pässi ei tajua, että a) kaikki eivät ole niin kuin sinä, b) kaikilla ei ole työpaikka mitään ovea, minkä taakse voi mennä, c) työpaikka ei ole päiväkoti tai eläintarha (paitsi jos on töissä jommassa kummassa)
Saako teille tuoda lemmikkejä töihin?
Meillä on töissä sen verran älykästä porukkaa, ettei kukaan ole edes harkinnut sellaista.
Mutta saako tuoda , jos ei ole niin älykäs vai onko kielletty?
En tiedä. Ei ole millään lailla olennainen tieto normaaliälyisten työpaikalla. Kukaan normaaliälyinen kun ei työpaikalle kersoja ja piskejä raahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Sittenpä yllytän sen koiran hyppimään pöytää vasten niin, että kahvi läikkyy syliisi. Sekään ei saa sinua haitat, koska koirat <3
Sen mitä olen nähnyt, niin pöydän alla ovat maannet eivätkä ole hypineet kenenkään päälle. Tosin vain pari kertaa ole nähnyt koiran kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Piskit on ehkä turhimpia ja rasittavimpia elikoita, mitä maa päällään kantaa. Toivottavasti tulisi joku piskien ikioma koronavariantti, joka eliminoisi kaikki piskit 100-prosenttisesti.
Niin. Onhan ne esimerkiksi turhia silloin, kun ne etsivät maastosta kadonneita. Tunnistavat homeen, huumeet, rahat. Toimivat poliisin voimankäyttövälineenä. Toimivat opas- ja avustajakoirina. Etsivät sortuneista rakennuksista eloonjääneitä.
Toivottavasti muistat inhosi koiria kohtaan sitten, kun ja jos olet itse tai läheisesi on sellaisessa tilanteessa, että niiden apu kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös koirat nuole omaa persereikäänsä? Nice.
Eivät nuole. Kissat kyllä nuolevat.
Jep, uroskoirat nuolee pallejaan, mutta ei kyllä persereikäänsä.
Mites, kun täällä oli just vähän aikaa sitten ketju, jonka mukaan koirat tykkäävät syödä paskaa? Että haiseekohan se läähättävä elikko sen takia niin oksettavalle.
Minun koira ei syö omaa eikä muiden paskaa. Eikä se myöskään löyhkää miltään.
Miltähän mahdat itse haista? Alapään visvoille varmaankin. Oksettavaa.
Minä en syö paskaa toisin kuin piski. Minä myöskin puhdistan persereikäni paskantamisen jälkeen toisin kuin piski. Minä olen myös älyllinen olento toisin kuin piski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt omasta koirastasi vai mistä?
Ihme ongelma sulla koirien kanssa :)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä olen nähnyt, niin pöydän alla ovat maannet eivätkä ole hypineet kenenkään päälle. Tosin vain pari kertaa ole nähnyt koiran kahvilassa.
Niin, ei sillä kertaa. Mutta jokainen täysijärkinen ymmärtää, että koira on eläin ja reagoi eläimen tavoin. Jos se esimerkiksi säikähtää, se todellakin voi hyppiä päälle tai vaikka puraista. Koirat eivät ole aina vain suloisia paikallaan makaavia karvakasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on vaikea kuvitella toimistoon. Koirat todennäköisesti menee ongelmitta ja piristääkin ❤️
Vaikea allergisen työntekijän piristyä, jos ei saa edes happea keuhkoihinsa vedettyä.
Etkö nyt jotenkin ymmärrä? Jos joku on pahasti allerginen, ei kukaa varmaan tuo töihin silloin koiraa? Nyt ei puhuttu sellaisesta tapauksesta.
Ei jotkut välitä. Olen astmaatikko ja kauniisti yrittänyt puhua, ettei avokonttorissa suihkittaisi hajuvesiä ja hiuslakkoja. Esimies on myös muistuttanut tästä tiimipalaverissa. Nämä vanhemmat rouvat eivät vaan välitä. Joudun välillä poistumaan työpisteeltä näiden suihkijoiden vuoksi. Ikkunoita ei konttorissa saa auki. Koiriakin on joskus näkynyt, mutta olleet eri tiloissa.
Hajuvesi"allergia" on korvien välissä ja asenneongelma, kun taas eläinallergia on aito allergia.
Älä jauha paskaa itsekäs haisuli.
Jokainen normaali ihminen käyttää hajuvesia, ja se ei ole kielletty, vaikka mt-ongelmaiset yrittävät siitäkin kehittää itselleen allergian. Mutta minkälainen työpaikka sellainen on, jossa suihkitaan hajuvettä ja hiuslakkaa?
Ohis: täällä yksi tälläinen "epänormaali" joka ei tykkää käyttää hajuvettä yms,ainoastaan dödöä, sellainen hyväntuoksuinen kevyesti suihkutettu hajuvesi ei haittaa mutta valitettavasti monet laittaa varmaan koko pullollisen jotain pistävää ja erittäin voimakkaasti tuoksuvaa(haisevaa) hajuvettä! Varsinkin ulkomaalaiset, hajupilvi vaan jää pitkän ajan jälkeen kun ovat jo tiloista poistuneet.
Yksi suihkaus paidan alle onkin eri juttu Joillakin tosin on tapana kulkea sieraimet ammollaan tuoksupoliisina, ja saada hysteria- ja migreenikohtaus, jos havaitsee pienenkin poikkeaman neutraalista tuoksupaletista. Ei juuri poikkea sähköyliherkkien sekoiluista.
Se olisikin hienoa, että suihkuttelut tehtäisiin kotona. Mutta meillä rouvat suihkuttelevat avokonttorissa myös kesken työpäivän. Astmaatkkona on joskus poistuttava tämän vuoksi työpisteeltä, että se pahin ”hajupilvi” ehtii haihtua. Ikkunoita ei saa auki. Mikään sanominen ei auta.
Mua ei haittaa koirat yhtään, rakastan koiria. Lapset haittaa jos eivät osaa käyttäytyä/olla rauhassa. Jos on rauhassa olevia lapsia jotka ei häiritse muita niin siinä tapauksessa ei haittaa nekään. Ja erityistilanteet ok.
Etätyöaika oli h¨lvetin rasittavaa, kun lähes joka palaverissa joku mamin lutuinen karvapallero tuli "esittäytymään". Kiinnosti kuin kilo p¨skaa.
Toimistokoira...
Voi vattu, en taida yrittääkään enää palkkatöihin...
Pysyn toiminimimenninkäisenä kolossani.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa koirat yhtään, rakastan koiria. Lapset haittaa jos eivät osaa käyttäytyä/olla rauhassa. Jos on rauhassa olevia lapsia jotka ei häiritse muita niin siinä tapauksessa ei haittaa nekään. Ja erityistilanteet ok.
Mikä saa sinut olettamaan, että koirat osaavat aina käyttäytyä ja olla rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei sillä kertaa. Mutta jokainen täysijärkinen ymmärtää, että koira on eläin ja reagoi eläimen tavoin. Jos se esimerkiksi säikähtää, se todellakin voi hyppiä päälle tai vaikka puraista. Koirat eivät ole aina vain suloisia paikallaan makaavia karvakasoja.
Harva varmaan tuo pelokasta koiraa kahvilaan, kun eihän siitä ole harmia kuin itselleen. Eikö nyt saa tuoda myös koiria ruokakappoihin, mutta monta koiraa olet kaupassa nähnyt? Minä en ole nähnyt yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko sulla koskaan ollut koiria? 🤔