Minkälaisen repun ekaluokkalainen tyttösi halusi?
Kommentit (51)
Kyllä mekin kierrätetään, mutta reppu saa silti olla uusi. Miksi moni haluaa lapselleenrepun josta itse tykkää? Eihän siellä koululla ole, kuin lapset näkemässä niitä reppuja, niin miksi pitäis olla aikuisen makuun? Kyllä ne lapsukaiset viimeistään kasilla alkaa pukeutua niin, kuin kouluun on cool pukeutua, eikä vanhempien mielen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:21"]
Herschelin vaaleanpunaisen. Maksoi yli 160 euroa mutta luultavasti kestää koko ala-asteen. Ja ei, reppu ei roiku pepun alapuolella, meillä pitkä tyttö ja tuo reppu oli hyväntuntuinen.
[/quote]
Kestää varmastikkin, mutta kestääkö tyttösi vaaleanpunaista reppua koko ala-astetta?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:43"]Tätä ketjua lukiessa jotenkin tuli paha mieli niiden eppujen vuoksi joille äiti/isi valkkasi repun juuri sen kaikista tylsimmän näkösemmän vaikka olisivat haluneet jotain ihanaa.. Kyllä niistä ylivoimaloista ja maailmantuhoista olisi voinut myöhemminkin kertoa..toivottavasti teillä vanhemmilla jäi hyvä muisto lapsenne koulutarvikkeita hankkiessa. [/quote] Anteeksi vaan mutta lapsemme sai hyvän muiston kun yhdessä pohdittiin sitä pienen bangladeshiläistytön kohtaloa joka niitä krääsäreppuja ompelee 12 tuntia päivässä eikä pääse kouluun! Meidän lapsi tietää tehneensä oikein kun ostaa kierrätettyä. Ja ylpeenä pitää sitä Ei ydinvoimaa -merkkiä ja oikein odottaa että pääsee luokkakavereilke kertomaan ydinvoiman vaaroista. Ollaan yhdessä etsitty asiasta tietoa ja kirjoitettu ne vihkoon josta sitten haluaa lukea niitä kavereilleen :)
[/quote]
Voi olla, että niitä samanhenkisiä kavereita ei oikein riitä kuuntelemaan luentoja. Tässä ei välttämättä enää kivakoulut estä kiusaamista. KUOLUMAAILMA ON JULMA!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:21"]
Herschelin vaaleanpunaisen. Maksoi yli 160 euroa mutta luultavasti kestää koko ala-asteen. Ja ei, reppu ei roiku pepun alapuolella, meillä pitkä tyttö ja tuo reppu oli hyväntuntuinen.
[/quote]
Kestää varmastikkin, mutta kestääkö tyttösi vaaleanpunaista reppua koko ala-astetta?
[/quote]
Kestää. Ei olisi sellaista ottanut ellei olisi varma valinnastaan. Toki meillä on kaksi muutakin, musta ja ruskea kånken joita saa sitten vaihdella mielensä mukaan. Pääasia että tyttö tykkää repustaan.
Meillä on kaksi vanhempaa sisarusta, joten Dakinen ruutukuosinen oli tytön valinta. Olin ihan tyytyväinen, sillä nuo ovat kestäneet aina 2-3v koulukäytössä. Hauskat kuvareput ei juuri kestä ja kyllä ekaluokkalaisillakin on helposti muutama kirja & liikuntakamat ja niistä tulee jo painoa. Kånkenit kivoja, mutta turhan kapeat olkaremmit ja kittana vetoketju :)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:43"]Tätä ketjua lukiessa jotenkin tuli paha mieli niiden eppujen vuoksi joille äiti/isi valkkasi repun juuri sen kaikista tylsimmän näkösemmän vaikka olisivat haluneet jotain ihanaa.. Kyllä niistä ylivoimaloista ja maailmantuhoista olisi voinut myöhemminkin kertoa..toivottavasti teillä vanhemmilla jäi hyvä muisto lapsenne koulutarvikkeita hankkiessa. [/quote] Anteeksi vaan mutta lapsemme sai hyvän muiston kun yhdessä pohdittiin sitä pienen bangladeshiläistytön kohtaloa joka niitä krääsäreppuja ompelee 12 tuntia päivässä eikä pääse kouluun! Meidän lapsi tietää tehneensä oikein kun ostaa kierrätettyä. Ja ylpeenä pitää sitä Ei ydinvoimaa -merkkiä ja oikein odottaa että pääsee luokkakavereilke kertomaan ydinvoiman vaaroista. Ollaan yhdessä etsitty asiasta tietoa ja kirjoitettu ne vihkoon josta sitten haluaa lukea niitä kavereilleen :)
[/quote]
Voi olla, että niitä samanhenkisiä kavereita ei oikein riitä kuuntelemaan luentoja. Tässä ei välttämättä enää kivakoulut estä kiusaamista. KUOLUMAAILMA ON JULMA!
[/quote]
Pyh!!! Meidän tyttö on aktiivinen, iloinen ja reipas. Kyllä pienilläkin saa olla mielipiteitä. Ja jos joku kiusaa mielipiteiden takia puututaan heti. Tyttö on kertonut Greenpeacestä ja Antifasta ja kaikki muksut oli ihan innoissaan. Synttärijuhlat oli vegaani ja eläinoikeusteemaiset ja kaikki tykkäs että tosi kivaa. Tää on 2010-luku eikä mikään 70-luku!
Frozen-repun valitsi. Sai valita minkä tahansa repun, minä en siihen puuttunut.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:04"]Fjällräven kånken. [/quote] Mua jo vähän ärsyttää, kun minne ikinä katsonkaan, niin sama muovireppu vauvasta vaariin kaikkien selässä.
[/quote]
Mä tykkään noista itse (olen siis nuori aikuinen), mutten ymmärrä mitä lapset niissä näkevät. Kun mä olin ala-asteella, oli tärkeää, että repussa oli runsaasti turhiakin taskuja ja lokeroita - mitä enempi, sen parempi. Myös elokuva- ja piirroshahmot sekä eläimet olivat suosittuja. Siihen makuun nähden Kånken on vähän liian siisti ja yksinkertainen. Mutta ajat tietysti muuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:12"]Tyttö olisi halunnut jonkun Monster High -repun mutta ymmärsi sitten itsekin ettei sellainen viihteellinen roska ole mistään kotoisin kun asia hänelle juurta jaksaen selitettiin. Maan Ystävien kirppikseltä löytyikin sitten ihana sininen Kånken ja siihen vielä Ei ydinvoimaa -nappi! Kyllä nyt tytön kelpaa mennä kouluun kun on luokan hienoin reppu. [/quote] Hyi, ota se ydinvoimanappi pois. Todella mautonta käyttää lasta poliittisena "aseena". Laita sille siihen repouun enemmin monsterinappeja. [/quote] Samaa mieltä. Anna lapsen olla lapsi. Monter High -rintaneulojan poliittisten iskulauseiden sijaan.
[/quote]
Ironia ei ole helppo huumorin laji.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:43"]Tätä ketjua lukiessa jotenkin tuli paha mieli niiden eppujen vuoksi joille äiti/isi valkkasi repun juuri sen kaikista tylsimmän näkösemmän vaikka olisivat haluneet jotain ihanaa.. Kyllä niistä ylivoimaloista ja maailmantuhoista olisi voinut myöhemminkin kertoa..toivottavasti teillä vanhemmilla jäi hyvä muisto lapsenne koulutarvikkeita hankkiessa.
[/quote]
Anteeksi vaan mutta lapsemme sai hyvän muiston kun yhdessä pohdittiin sitä pienen bangladeshiläistytön kohtaloa joka niitä krääsäreppuja ompelee 12 tuntia päivässä eikä pääse kouluun! Meidän lapsi tietää tehneensä oikein kun ostaa kierrätettyä. Ja ylpeenä pitää sitä Ei ydinvoimaa -merkkiä ja oikein odottaa että pääsee luokkakavereilke kertomaan ydinvoiman vaaroista. Ollaan yhdessä etsitty asiasta tietoa ja kirjoitettu ne vihkoon josta sitten haluaa lukea niitä kavereilleen :)