Joko tämä Serenassa loukkaantuneen pojan äiti on käsitelty?
Pitääkö kaikesta ottaa yhteyttä iltapäivälehteen? Varsinkin kun henkilökunta toimii ihan asianmukaisesti?
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:30"]Missä kohtaa juttua kävi selville se, että se oli nimenomaan tuo äiti, joka otti yhteyttä iltapäivälehteen? [/quote] Ihan siinä ingressin ensimmäisessä lauseessa: Serenassa perjantaina pudonnut poika voi jo hyvin, kertoo pojan äiti Sari Suhonen IS:lle.
[/quote]
Miten tuo lause kumoaa väittämän, jolla väitän iltasanomien ottaneen yhteyttä Suhoseen?
Aika pahalta kuulostaa että äiti on tuosta vaan mennyt nostamaan pudonnutta lasta, kun kertoi vieläpä kuulleensa "rusahduksen". Nyt tuolla ei ilmeisesti ollut asiaan vaikutusta, mutta ei pudonnutta uhria lähdetä heti tuolla tavoin nostelemaan.
Mikä ihmeen trendi tää on nykyäiten keskuudessa, että kun itse mokataan lapsen valvonnassa ja taphtuu jotain niin järjestetään aivan jäätävä sirkus, facea ja iltalehtiä myöten itsekään asiaa julkisesti ja syytellään kaikkia muita mahdollisia tahoja???
Huonosti hoidettu asia, koska sitä ei selvästikkään hoidettu hyvin. Missä meni vikaan, niin ainakin siinä, ettei asianosaisia saatu rauhouttumaan ja vamman laatua ei pystytty ekalla kerrala kertomaan hätäkeskukselle. Kyllä siellä pitää olla toissä sellaisia ammattilaisia, että tajuavat myös vanhempien menevän shokkiin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:30"]Missä kohtaa juttua kävi selville se, että se oli nimenomaan tuo äiti, joka otti yhteyttä iltapäivälehteen? [/quote] Ihan siinä ingressin ensimmäisessä lauseessa: Serenassa perjantaina pudonnut poika voi jo hyvin, kertoo pojan äiti Sari Suhonen IS:lle.
[/quote]
Miten tuo lause kumoaa väittämän, jolla väitän iltasanomien ottaneen yhteyttä Suhoseen?
[/quote]
Siten että äiti suostui parkumaan tarinansa sinne lehteen oikein pitkien stroorien kera. Jos ei olisi välittänyt saada noita palstamillejänsä, äiti olisi varmasti kieltäytynyt kommentoimasta. Onhan se noloa omaa mokaa noin huudella ympäriinsä.
Henkilökunta on toiminut ihan asianmukaisesti.
Mutta minkä vuoksi äiti antaa pikkupoikansa koikkelehtia kahden metrin korkuisen kallion päällä ja sukeltaa pää edellä sieltä alas?
Huh, kyllä tää on taas kerran kaikessa kaameudessaan niin traaginen ja äidin mielenterveyttä uhkaava tapahtumaketju, että ehdottomasti keräys pystyyn niin että perhe saisi mahdollisimman pikaisesti normaalista arjesta kiinni...
Mä käsitin että henkilökunta väitti että ambulanssi on tulossa mutta sitä ei ikinä ollutkaan tulossa? Ja sitten äiti soitti matkalla päivystykseen häkeen ja ne kuitenkin laittoi ambulanssin tulemaan vastaan. Oon siis lukenu vaan sen äidin FB-päivityksen, en uutista. Ei Serenan vika, mutta kummallista toimintaa niiltä :o väärinkäsityksiä tapaus täynnä?
Minua jäi vaivaamaan tässä tai toisessa Serena ketjussa tämä kommentti "Huoltajuusasiat tai äidin känniepäilyt ovat asiattomia". Ovatko ne ihan oikeasti?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:53"]Mä en asetu kummankaan puolelle, mutta siitä olen varma että vastaavassa tilanteessa olisin suunniltani huolesta, verta suihkuaa, kallo näkyy ja lapsi alkaa menettää tajuntansa. Kyllä, varmasti olisin minäkin shokissa ja hädissäni.... Parasta tässä on se että lapsi selviytyi <3 [/quote] Miksi tässä asiassa pitäisi asettua jollekin puolelle? Miksi et tarkastelisi uutista täysin objektiivisesti käyttäen omaa älyä? [/quote] Lisään vielä, että se sinun "suuniltaan hädässä oleminen" ei auta lastasi millään tavalla. [/quote] Ihanko totta??!! Sinä varmaan pystyt toimimaan hätätilanteissa täysin rationaalisesti ja rauhallisesti.. [/quote] Odotinkin jo tätä. Olin vakavassa autokolarissa kun poikani oli 5 vuotias. Kun minut saatiin autosta ulos, aloin välittömästi nähtyäni poikani puhelemaan hänelle kaikkea kivaa. Sellaisia mukavia yhteisiä juttuja. [/quote] Se, että sinä pystyit toimimaan noin, ei tarkoita että kaikki pystyisi samaan :) Minä en ole onneksi vielä joutunut todella vakavaan onnettomuuteen elämässäni, mutta vaikka tässä nyt osaisin luetella miten olisi järkevää toimia missäkin tilanteessa, niin paniikin iskiessä en kuitenkaan tiedä miten oikeasti toimisin. Toivottavasti ei tarvitse koskaan testata :)
[/quote]
Mistä lähtien puhuminen on mittari ambulanssin käytölle? Mies tilasi vaii pitäiskö sanoa hälytti itse itselleen ambulanssin ja pystyi mainiosti puhumaan, päätyi sairaalaan.
Oliko äiti ottanut vähän sidukkaa kun kaveri oli ratissa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:45"]
Mä käsitin että henkilökunta väitti että ambulanssi on tulossa mutta sitä ei ikinä ollutkaan tulossa? Ja sitten äiti soitti matkalla päivystykseen häkeen ja ne kuitenkin laittoi ambulanssin tulemaan vastaan. Oon siis lukenu vaan sen äidin FB-päivityksen, en uutista. Ei Serenan vika, mutta kummallista toimintaa niiltä :o väärinkäsityksiä tapaus täynnä?
[/quote]
Olisiko käynyt tuo tässäkin ketjussa vallalla oleva väärinkäsitys "ambulanssin tilaamisesta"? Henkilökunta on sanonut soittaneensa hätäkeskukseen, minkä äiti on olettanut tarkoittavan "ambulanssin tilaamista"? Sitten henkilökunta on hätäkeskuksesta saamiensa ohjeiden mukaisesti neuvonut seuruetta lähtemään lähimpään sairaalaan omalla autolla, mihin äiti ei ole suostunut, koska odottaa vain sitä ambulanssia?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:18"]Minkä takia äiti ei itse soittanut hätäkeskukseen? Sekunnissa olisi 112 näppäillyt sen sijaan että jäi jankkaamaan henkilökunnan kanssa.
[/quote]
Onkonsulla puhelin mukana altaalla? Oikeastiko jätät lähes tajuttoman lapsen yksin? Ein se henkilökunta siitä lapsesta siellä huolehdi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:49"]Oliko äiti ottanut vähän sidukkaa kun kaveri oli ratissa?
[/quote]
Jos mulla olis kaveri mukana se ihan taatusti vastaavassa tilanteessa ajais ja mä keskittyisin pitään lastani tajuissaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:45"]
[/quote]
Olisiko käynyt tuo tässäkin ketjussa vallalla oleva väärinkäsitys "ambulanssin tilaamisesta"? Henkilökunta on sanonut soittaneensa hätäkeskukseen, minkä äiti on olettanut tarkoittavan "ambulanssin tilaamista"? Sitten henkilökunta on hätäkeskuksesta saamiensa ohjeiden mukaisesti neuvonut seuruetta lähtemään lähimpään sairaalaan omalla autolla, mihin äiti ei ole suostunut, koska odottaa vain sitä ambulanssia?
[/quote]
Niin tää voi olla, äiti ollut niin shokissa ettei oo tajunnut ettei ambulanssia tuu? Siinä päivityksessä se sanoi hokeneensa kokoajan että soittakaa milloin se tulee ja olivat kuulemma vastanneet että tulee tulee.
Veikkaisin, että äiti on ymärrettävästi niin paniikissa, että paljon asiaa on mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Päävammat ovat siitä rujoja, että kallo näkyy aika lailla heti, kun iho menee rikki, mutta jos rankavammaa tai hengityskatkoksia ei ole niin silloin voi itse lähteä siirtelemään. Tuossa tapauksessa kun oma auto voi hyvinkin olla nopeampi kuin ambulanssi, joka joutuu suhaamaan matkan kaksi kertaa ja lähtee mahdollisesti vasta sitten kun edelliseltä keikalta ehtii. Tietysti äitiä olisi pitänyt rauhoitella enemmän, vaikka en tietenkään voi tietää miten siellä oli toimittu.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:07"]
Ei toiminut. Ambulanssi olisinpitänyt soittaa.
[/quote]
Ei ambulanssia voi "soittaa" eli tilata. Ambulanssi ei ole mikään taksi. Soitetaan hätäkeskukseen ja kuvaillaan tilanne. Sieltä määritellään ambulanssin tarve. Henkilökunta soitti hätäkeskukseen.
[/quote]
Kyllä meidän lapsi pääsi ambulanssilla päivystykseen kun kaatui suihkussa ja löi päänsä, jonka jälkeen alkoi oksennella.
Lapsen putoaminen 2 metrin korkeudesta kuulostaa jo todella hurjalta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:30"]Missä kohtaa juttua kävi selville se, että se oli nimenomaan tuo äiti, joka otti yhteyttä iltapäivälehteen?
[/quote]
Ulvoi facessa ja syytteli. Ei sitten tullut mieleen, että juttu leviää?