Olen kellokosken sairaalassa
Kommentit (68)
Minkä ikäisenä sirastuit / sait diagnoosin?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:53"]Minkä ikäisenä sirastuit / sait diagnoosin?
[/quote]
Sain skitsofrenia diagnoosin 15 vuotiaana
Ap
Millaisia ääniä kuulit tai näkyjä näit?
Sairastuit varsin nuorena. Mikä psykoosilääke sinulla menee? Jätitkö lääkkeet ottamatta, kun psykoosi iski päälle?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:59"]Sairastuit varsin nuorena. Mikä psykoosilääke sinulla menee? Jätitkö lääkkeet ottamatta, kun psykoosi iski päälle?
[/quote]
Syön risperdalia ja ketipinoria. Jätin kyllä lääkkeet syömättä
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:56"]Millaisia ääniä kuulit tai näkyjä näit?
[/quote]
Niitä ääniä on vähän vaikeeta selittää. Näin ihmishahmoja
Ap
Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
Kuinka läheisesi suhtautuvat sairauteesi? Saatko heiltä tukea?
Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta ja toivon, että paranet.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
[/quote]
Kyllä
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:21"]Kuinka läheisesi suhtautuvat sairauteesi? Saatko heiltä tukea?
Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta ja toivon, että paranet.
[/quote]
Läheiset on suhtautunu ihan hyvin ja saan tukea
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
[/quote]
Kyllä
Ap
[/quote]
Kuulostaa pelottavalta. Mitä ne äänet siis sanovat? "Tapa tuo punatakkinen nainen, hän on paha" vai jotain muuta? Miten itse suhtaudut näihin käskyihin? Ymmärrätkö siinä tilanteessa niiden olevan vain harhoja?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
[/quote]
Kyllä
Ap
[/quote]
Kuulostaa pelottavalta. Mitä ne äänet siis sanovat? "Tapa tuo punatakkinen nainen, hän on paha" vai jotain muuta? Miten itse suhtaudut näihin käskyihin? Ymmärrätkö siinä tilanteessa niiden olevan vain harhoja?
[/quote]
Riippuu tilanteesta miten ne äänet sen sanoo. Koen sen uhkaavana ja aina en ymmärrä että ne on harhoja
Ap
Mitä mieltä olet Kelloskosken lakkauttamisesta?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
[/quote]
Kyllä
Ap
[/quote]
[/quote]
Riippuu tilanteesta miten ne äänet sen sanoo. Koen sen uhkaavana ja aina en ymmärrä että ne on harhoja
Ap
[/quote]
Voitko kertoa tarkemmin, että mitä ne sanoo?
T. Sivusta seurannut
Onko ne äänet erilaisia? Siis kuin olisivat eri ihmisten ääniä? Naisen vai miehen ääniä? Millä tavalla ne ovat uhkaavia? Sanallisesti vai onko se "tunnelma" äänen kuuluessa uhkaava?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:50"]Mitä mieltä olet Kelloskosken lakkauttamisesta?
[/quote]
Mun mielestä sairaala sais pysyä kellokoskella
Ap
tsemppiä. olin itse osastohoidossa 15-16-vuotiaana, söin lääkkeitä sen jälkeen ja kävin terapiassa. mutta kuntouduin hyvin ja olen nyt kouluttautunut ja ollut monta vuotta normaalisti työelämässä. kiitos tästä kuuluu empaattiselle terapeutille.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:12"]Käskevätkö ne äänet sua tappamaan?
[/quote]
Kyllä
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Voitko kertoa tarkemmin, että mitä ne sanoo?
T. Sivusta seurannut
[/quote]
"Toi nainen ei ansaitse elää. Tapa se" tyylistä
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:56"]Onko ne äänet erilaisia? Siis kuin olisivat eri ihmisten ääniä? Naisen vai miehen ääniä? Millä tavalla ne ovat uhkaavia? Sanallisesti vai onko se "tunnelma" äänen kuuluessa uhkaava?
[/quote]
Se on miehen ääni joka puhuu. Sanallisesti että tunnelmalta uhkaavia. Sitä uhkaavuutta on vaikee selittää
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:41"]Mikä sairaus sulla aiheuttaa psykoosin?
[/quote]
Skitsofrenia
Ap