Tomaatittomia reseptejä purkkitonnikalasta
On varmaan kahdeksi vuodeksi purkkitonnikalaa kaapissa (korona). Mulle on nyt todettu tomaattiallergia ja suurin osa löytämistäni tonnikalaresepteistä on tomaattipohjaisia. Olisiko mammoilla muuta vinkkiä kuin tonnikalakiusaus tai tonnikalamakaronilaatikko?
Kommentit (16)
Laita kermaa tomaatin sijasta pastaan, lasagneen yms.
Tonnikalapiirakka ja sit pakasteena löytyvä herne-maissi-paprika-riisiseos, johon sotketaan majoneesia ja tonnikalaa.
Oletko allerginen myös kypsennetyille tomaateille? Joskushan on hyvä siedättää itseään. Mitä ohjeita sait lääkäriltä?
Tonnikala- tankoparsa-mustapippuri- valkosipuli-herkkusieni-juusto tai kerma nyt ainakin sopivat samaankin uunipaistokseen. Itse taidan kokeilla seuraavaksi lisätä myös paprikaa ja jättää esim. herkkusienen silloin pois.
Paista tonnikalaa pannulla, lisää kesäkurpitsaa, jonka olet höylännyt leveän spagetin kaltaiseksi esim. juustohöylällä. Sekoita kesäkurpitsa ja tonnikala, paistele niin kauan, että kesäkurpitsa on kypsää. Mausta mustapippurilla ja lisää päälle juustoraastetta, jonka annat sulaa. Ruoka valmis. Hyvää!
Pitsataikinan pinnalle sipaus majoneesia ja sitten pitsaa
Mieheni tekemiä tonnikalaruokia. Perunamuusia ja purkkitonnikalaa sotkuksi ja ääntä kohti. esim jos muusia jää edelliseltä päivältä tai pussista. Ihan ruskeakastike ja tonnikalaa ja sipulia. syö sitä riisin kanssa.
Mä en noita sotkuja syö, mutta moni on maistanut ja yllättäen tykännyt. :)
Tonnikala-makaroni-majoneesi salaatti. Mulla on siinä yleensä sipulia, tomaattia (!), suolakurkkua, omenaa, valkosipulia, maissia, herneitä... mitä ny kaapista löytyy.
Pastaa ja tonnikala kerma kastike pippuria vähän suolakurkkua. Tonnikala piirakka ruohosipulia tilliä purjo.Tonniksla tomaatiton pitsa uunissa pestokastike.Uuni leivät eväs leipä päälle vatkattu muna mihin vatkattu tonnikala ja pippuria sekä juustoraastetta. Uunissa hyvää tulee. Tonnikala salaatti missä fetajuustoa tuorekurkkua suolakurkkua oliiveja puristettu appelsiini. Leivän päällä ja juusto kylmänä. Keitetty muna puoliksi päällä tonnikalaa majoneesia. Tonnikala katkarapu majoneesi sotke aineet.Täytetty paprika tonnikala mausteita hetki uunissa.
Paprika kirjoitti:
Tomaatiton pitsa ja leipä ja keitto ja ketsuppi kiitos .
Tomaatiton ketsuppi kuulostaa ihan vegaanilta lihalta :)
Munakoisoa tonnikalaa uunissa vuoka mausteita.
Tonnikalaa, varsiselleriä, suolakurkkua, majoneesia tahnaksi ja alle paahdettu ruisleipä.
Tonnikalapihvit tai pyörykät vaikkapa tällä ohjeella: https://yhteishyva.fi/reseptit/tonnikalapihvit/recipe-709
Hyviä on kermaviilikastikkeen ja perunapinaattimuusin kanssa.
Tomaatiton pitsa ja leipä ja keitto ja ketsuppi kiitos .