Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löytää autiotalon, saako sinne pihalle mennä istuttamaan perunaa ja hernettä ja ehkä porkkanoita.

Vierailija
09.03.2022 |

Koska ei ole keltä kysyä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa, varsinkaan porkkanoita! Retiisiä korkeintaan.

Vierailija
42/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin pihasauna. Kaikilta naapureilta piti käydä kysymässä kirjallinen lupa.

Kaksi naapuria löytyi. Kolmannen tölkin omistajasta ei ollut kunnassa hajuakaan.

Lupa tuli silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku omistaa pihan, jolloin maan käyttöön tarvitaan omistajan lupa. Samoin kuin kaupungin maille viljelyssä.

Vierailija
44/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa selvittää , ettei ole myrkytetty ja sen takia levossa.

Vierailija
45/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me löysimme rantaniityltä kasvattamon. Poltimme sen, koska maanomistajahan siitä olisi vankeustuomion saanut.

Senkin mikkihiiret, kyllä omalle maalleen saa kasvattamon perustaa omalla riskillä. Sitä paitsi jos ei korjaa satoa, ei rikosta tapahdu. Tehän sen rikoksen itse asiassa teitte.

Vierailija
46/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "autiotalo". Jos raivaat kasvimaan ja hoidat itse kaiken, saat ottaa myös kaivosta veden. Kellarin saat pestä ja täyttää, mutta mitään et saa itse käyttää. Kiinnostaako vielä?

Vierailija
47/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me löysimme rantaniityltä kasvattamon. Poltimme sen, koska maanomistajahan siitä olisi vankeustuomion saanut.

Senkin mikkihiiret, kyllä omalle maalleen saa kasvattamon perustaa omalla riskillä. Sitä paitsi jos ei korjaa satoa, ei rikosta tapahdu. Tehän sen rikoksen itse asiassa teitte.

Lain mukaan vain huumeeksi kasvattaminen on kiellettyä. Periaatteessa koristeeksi saa kasvattaa mutta käytännössä ei saa. 

Vierailija
48/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, saa. Sitten ihan kuka tahansa voi käydä keräämässä sadon talteen.

No ei, vaan sen kiinteistön omistaja tai se jolle hän on antanut luvan.

Jos mitään lupia ei ole kysytty, niin ei sadonkorjuuseenkaan tarvitse kenenkään lupia. Todennäköisesti se on kuitenkin tontin omistaja, joka kerää sadon talteen.

Se sato kuuluu maan omistajalle, usko nyt.

Se omistaja voi maata dementoituneena hoivakodissa eikä perillisiä ole tai he asuvat ulkomailla.

Vierailija
49/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus laittanut sissiperunat tulemaan kaupungin retkeilyreitin varrelle. Hyvä hiekkaharju, ei juuri rikkaruohojakaan. Syrjäinen paikka nokkospuskien ja pajujen suojissa. Nostin elokuun lopussa hyvän sadon. Kenenkään pihaan, edes autiotalon tontille en pykäisi kasvimaata, mutta en nyt tiedä kuka noista mun perunoista kärsi.

No joo, harrastuksensa kullakin. Kahden kilon pussillinen pestyjä perunoita maksaa hypermarketissa euron, joten ei tuolla oikein palkoille pääse.

Vierailija
50/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus laittanut sissiperunat tulemaan kaupungin retkeilyreitin varrelle. Hyvä hiekkaharju, ei juuri rikkaruohojakaan. Syrjäinen paikka nokkospuskien ja pajujen suojissa. Nostin elokuun lopussa hyvän sadon. Kenenkään pihaan, edes autiotalon tontille en pykäisi kasvimaata, mutta en nyt tiedä kuka noista mun perunoista kärsi.

No joo, harrastuksensa kullakin. Kahden kilon pussillinen pestyjä perunoita maksaa hypermarketissa euron, joten ei tuolla oikein palkoille pääse.

Ei harrastuksilla yleensä pyritä saamaan palkkaa. Mä olen kasvattanut parvekkeella kaikenlaista. Oreganoa, tilliä, tomaatteja, salaattia jne. En ajatellut niistä rahallista hyötyä. Voisi ihan huviksi laittaa muutaman itäneen perunan johonkin ulos ja katsoa tuleeko niistä mitään.

Vierailija
51/51 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä asuimme mieheni kanssa kuukauden autiotalossa. Tehtiin pihatöitä, siivottiin talo yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi