Meille tulee tyttö! Nimiehdotuksiin apuja?
Pohjustan nopeasti;
Olen puoliksi ranskalainen (syntynyt Suomessa, mutta nimi kokonaan ranskalainen/kansainvälinen), mieheni on suomenruotsalainen (ruotsalainen etu- ja sukunimi). Lapsi saa miehen sukunimen, eli ei oo Virtanen tai Pirttijärvi.
Näistä olemme tykänneet;
Celie, Celia, Emeline, Evelyn, Francesca, Violet, Viola, Lydia, Leone, Edith, Cecilia, Martha, Andrea, Alexandra, Livia, Olivia, Isla ja Leyla.
Olisiko jollain mielikuvitusta ja/tai ideoita jatkaa tuota listaa? :)
Kommentit (43)
Mila
Lilian
Judith
Madelyn
Adele
Adelia
Bettina
Avalin
Evelyn on mun lemppari!<3
Charlotte
Amay
Elisabeth
Bianca
Sarah
Natalia
Victoria
On se hyvä, että koulut taas alkavat. Ei tarvitse keksiä juttuja ajankulukseen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:24"]
Onnea tulevasta pikkuisesta!
Asutte ilmeisesti suomessa. Puhutteko kotona suomea vai ruotsia?
Yksi nätti nimi mielestäni on Amelie. Listaasi lueskellessani tykkään eniten Ceciliasta, Liviasta ja Francescasta.
Lapseni on päiväkodissa ja siellä on monen maalaisia lapsia eli paljon vieraskielisiä nimiä. Jo 3-vuotiaana hän osasi hienosti sanoa kavereiden nimet oikein eli ääntämyksellisesti mikään nimi ei ole liian vaikea :)
[/quote]
Kiitos onnitteluista <3
Puhutaan pääasiassa suomea koska minä en puhu ruotsia, mutta mies tulee puhumaan lapselle ruotsia kuitenkin. Ja Suomessa asutaan! :)
Ameliekin on ihana, laitetaan sekin harkintaan, kiitos! :)
[/quote]
Se oliski aika haastavaa jo jos sä puhuisit ranskaa, isä ruotsia ja päiväkodissa suomee :D
Antakaa nyt joku sellainen, joka sopii myös suomen kieleen, kun kerran täällä asutte ja suomesta tulee ilmeisesti tytön toinen äidinkieli.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:24"] Onnea tulevasta pikkuisesta! Asutte ilmeisesti suomessa. Puhutteko kotona suomea vai ruotsia? Yksi nätti nimi mielestäni on Amelie. Listaasi lueskellessani tykkään eniten Ceciliasta, Liviasta ja Francescasta. Lapseni on päiväkodissa ja siellä on monen maalaisia lapsia eli paljon vieraskielisiä nimiä. Jo 3-vuotiaana hän osasi hienosti sanoa kavereiden nimet oikein eli ääntämyksellisesti mikään nimi ei ole liian vaikea :) [/quote] Kiitos onnitteluista <3 Puhutaan pääasiassa suomea koska minä en puhu ruotsia, mutta mies tulee puhumaan lapselle ruotsia kuitenkin. Ja Suomessa asutaan! :) Ameliekin on ihana, laitetaan sekin harkintaan, kiitos! :) [/quote] Se oliski aika haastavaa jo jos sä puhuisit ranskaa, isä ruotsia ja päiväkodissa suomee :D
[/quote]
Joo mun ranska onkin aika ruosteessa, että sanoja ja yksinkertaisia lauseita voisin opettaa, mutten kielenä siten että se olisi lapsen kannalta järkevää. Ruotsissa ja suomessa siis pysytään! :) Meillä ei muutenkaan kovin ole vahvoja sukulaissuhteita Ranskaan, olen käynyt siellä lapsesta asti noin 5vuoden välein.
Ystäväni kodissa puhutaan lapsille englantia ja filipiiniä, tarhassa sitten taas suomea, minkä vuoksi molempien lapsien puhekehitys on viivästynyt. He ymmärtävät kyllä, mutta eivät juurikaan puhu. Kolme kieltä taitaa siis olla jo vähän liikaa ainakin oman kokemukseni mukaan!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:45"]
Edith Cecilia olisi ihana ja tyylikäs nimi :)
[/quote]
Kuulostaa kyllä hyvälle! Laitankin sen tollaisenaan listalle (siis kokonimi ehdotuksena)! :)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:18"]
Antakaa nyt joku sellainen, joka sopii myös suomen kieleen, kun kerran täällä asutte ja suomesta tulee ilmeisesti tytön toinen äidinkieli.
[/quote]
Joo tottakai, siksi esimerkiksi mikään Genevive tai Margaux ei missään nimessä käy. Mielestäni kaikki nimet mitä listallamme nyt on, käyvät myös suomalaiseen ääntämiseen aika hyvin! :) Ei kuitenkaan haluta antaa mitään Armia tai Toinia koska minulla eikä miehelläni ole kummallakaan perinteistä suomalaista nimeä, niin tuntuisi oudolle että lapsella sitten olisi.
Olisiko sulla ollu joitain ehdotuksia mitkä sun mielestä käy myös suomalaiseen nimikulttuuriin? :)
Adelia, Adeliina, Adessa ja Adele on sellaisia valkoroskamuotinimiä nyt ettei missään nimessä niitä!!!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:16"]
Meleena/Melena Mirena Aina Ilona
[/quote]
Aina on "liian suomalainen", kuulostaisi hassulle sukunimen kanssa.
Mirena taas on hormonikierukan merkki, mikä mulla oli ennen raskautta, en saa kivaa mielleyhtymää.
Ilona on venäläinen nimi.
Melena on veriripuli (googlaa vaikka, yh).
Kamalaa teilata heti ekat ehdotukset, mutta näistä ei mikään "tarttunut", kiitos kuitenkin :)
up