Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USA:ssa ei kesälomia eikä äitiyslomia, tuleeko sama Suomeenkin

Vierailija
09.08.2015 |

sitten kun vapaakauppasopimus tulee voimaan? Emmehän me muuten pärjää kilpailussa amerikkalaisia firmoja vastaan, koska he tekevät kuukauden enemmän työtä vuodessa, eivätkä äidit jää pois töistä.

" Yhdysvallat on ainoa teollisuusmaa, jossa työntekijöille ei ole lain perusteella pakko antaa lomaa."

" Yhdysvallat on ainoa teollisuusmaa, jossa äideille ei ole lain perusteella annettava palkallista äitiyslomaa."

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1439002821514

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin kiinteistöalan rouva on ekana maannut 20 vuotta kotirouvana. Kyllä sen jälkeen jaksaa paahtaa.

Itse olen tehnyt töitä lukioikäisestä asti, ja sitä ennen jaoin ilmauslehtiä. Olen opiskellut ja tehnyt töitä. Äitiyslomaa en ole koskaan pitänyt. Sain lapseni, kun olin yliopistossa. Lapsi oli kaksikuukautinen, kun menin tiedekuntatenttiin.

Monet naiset tekevät lapsia ja makaavat sitten kotona kymmeniä vuosia. Toiset paahtavat yhteen menoon, kyllä se väsyttää,

Vierailija
22/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:52"]

USAssa töitä on todella tehtävä. Se on siellä elämän keskus. Ja lakkoilevia todella on ihmisten tuella ammuttu ja leiritetty.

[/quote]

Älä keksi omiasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus hyppii riemusta, jos noin tapahtuu myös Suomessa. Silloin Kokoomus on taas askeleen tai kaksi askelta lähempänä suurta unelmaansa, joka tarkoittaa ihmisiä töissä 24/7/365 ja ilman palkkaa.

Vierailija
24/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:28"]

Kokoomus hyppii riemusta, jos noin tapahtuu myös Suomessa. Silloin Kokoomus on taas askeleen tai kaksi askelta lähempänä suurta unelmaansa, joka tarkoittaa ihmisiä töissä 24/7/365 ja ilman palkkaa.

[/quote]

ja rahat omaan taskuun

Vierailija
25/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää vaan. Saahan sitä ihminen kuvitella kaikenlaista mutta vapaakauppasopimuksilla ei ole mitään tekemistä työaikojen tai lomien kanssa, höpöhöpö. Suomella on ollut vuosia erilaisia vapaakauppasopimuksia monien maiden kanssa. Kyllä niistä lomista edelleen sopivat suomalaiset ihan itse! Voi teitä.

Vierailija
26/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:44"] Toivottavasti tulee. En ymmärrä tätä hyysämistä ja paapomista verorahoilla. Jokainen tienatkoon rahansa, tehköön muksunsa varallisuutta miettien. Kannatan Yhdysvaltojen vakuutusjärjestelmää. Itselläni 3 lasta, joista kaksi jo aikuisia ja ihan täyspäisiä. Itse äitiyslomalla molemmista 10 kk. Lapsilisiäkään en tarvitse, ne olen lahjoittanut todella tarvitseville, en siis sosialidemokratiaSuomeen. [/quote] Eli kun olet itse hyötynyt niin muille ei tarvi jäädäkään mitään. Pistetäänkö eläkkeet myös nollille? Hoitaako lapset sinut sitten kun et enää tule yksin toimeen? Viedäänkö saunan taakse ja kuula nuppiin? [/quote] Hyötynyt? Olen ihan itse rahani ansainnut. Pakkohyötynyt joo. Eläkkeeseen säästänyt. Ja olisin valmis maksamaan lasteni koulutuksen.

[/quote]

Olet hyötynyt omasi ja lastesi ilmaisen koulutuksen, edullisen terveydenhuollon ml.neuvolat,hammashoidot yms., päivähoidon, edullisen julkisen liikenteen, lapsilisät. Nämä tulivat ensiksi mieleen. Äläkä vaan sano, ettet ole hyödyntänyt mitään näistä, sillä se ei pidä paikkaansa.
[/quote]

Totta, miksi ei? Isäni vanhemmat ei, ja sitä kannatan. Kuten sanoin tyhmää, että ei hyväkskäytä idioottia systeemiä. Mutta rahat riittävät toteamaani systeemiin? Ja olkaa hyvä, maksan 47 prosenttia veroja. Ihan tuloveroa.

Vierailija
27/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:52"]

USAssa töitä on todella tehtävä. Se on siellä elämän keskus. Ja lakkoilevia todella on ihmisten tuella ammuttu ja leiritetty.

[/quote]

Älä keksi omiasi
[/quote]En keksi, tutustu asiaan.

Vierailija
28/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:28"]

[/quote]

ja rahat omaan taskuun
[/quote]

Sinulleko pitäisi, joopajoo.

Vierailija
29/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on masilman paskin maa kaikkine maailmanpoliisitoimineen ja Guanatamoineen, mutta tässä asiassa heitä arvostan. Tulisipa tämä systeemi myös Suomeen, saisivat laiskat paskiaiset miettimustä ja samalla ahkerat ihmiset palkittaisiin. Nykyisessä Suomessa rangaistaan ahkerasta työnteosta tai se jopa estetään ammattiyhdistyksen ja verottajan toimesta!

Vierailija
30/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maa päättää itse. Esim Ruotsissa paremmat ja joustavammat äitiyslomat ja pitkät vuosilomat ja taloudessa menee paremmin kuin useimmilla Euroopan mailla. Palkat myös paremmat.
Teollisuusmaiden kilpailukyvyn ydin ei ole bangladeshiläisen tehdastyöläisen palkkataso tai sosiaaliturva.

Vierailija
31/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:27"]

Toivottavasti tulee. Mielestäni on oikein että palkkaa maksetaan vain tehdystä työstä. Silloin ahkeruus palkitaan. Ärsyttää ihan suunnattomasti saada samaa palkkaa kuin laiska työkaveri vaikka minä teen työtä paljon enemmän. Ja silloin ei myöskään pätkätöissä olevat joutuisi erilaiseen asemaan.

[/quote]

Se on sitten eri asia, saako pitkää päivää ja pitkää viikkoa tekevä yhtään sen enempää aikaan kuin lyhempääkään päivää tekevä. Etenkin henkisessä työssä ihmisellä on rajansa. Esimerkiksi monet, jotka ovat siirtyneet osittaiselle hoitovapaalle ja tekevät 8-tuntisen sijasta 6-tuntista päivää, huomaavat saavansa siinä kuudessa tunnissa käytännössä saman verran aikaan kuin ennen kahdeksassa tunnissa.

Vierailija
32/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan samaa mallia meillekin.

Vierailija
33/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tulee sama kuin USAssa eli naiset ei välttämättä käy töissä saatuaan lapsen.

Tuo USAn lomattomuus taas on pitkälti eräänlainen harha - siellä tehdään paljon töitä kotona tai etänä, yrittäjämäisesti, joten moni voi muuttaa "mökille" koko kesäksi ja tehdä töitä sieltä käsin.

Vierailija
34/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö siellä äidit kokonaan kotiin kun isät kantaa rahat taloon? Leffaharhaa?

Vierailija
35/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa on perinteisesti ammuttu jos et töitä tee. Siellä ei istumalakko onnistu.

Vierailija
36/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa amerikkalaisista äideistä on työelämässä ennen kuin vauva on 6 kk.

Vierailija
37/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta sitten useamman viikon jenkeissä kesälomalla. Siellä kysyttiin että oonko irtisanonut itseni kun voin olla niin pitkään. Kun sanoin olevani lomalla, mulle naurettiin että kultapieni ei me olla ala-asteella. Ei, vaan olen Suomesta ja meillä on useiden viikkojen palkallinen vuosiloma :)

Vierailija
38/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastahan se joku sijoituspankki tmv ilmoitti ylpeänä, että heillä ei enää teetetä kuin ainoastaan 16 tunnin työpäiviä harjoittelijoilla. Ilmeisesti oikeat työntekijät voivat sitten tehdä pidempää.

Tämä laupeudenele juonsi juurensa siihen, kun toisessa pankissa oli ihminen työskennellyt itsensä kuoliaaksi.

Tätä ihanaa mahdollisuuksien maata meille kans ja paljon!

Vierailija
39/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rajat auki"- ja monikulttuurisuushuumassa olisi ihan hyvä muistaa se fakta, että tuntemamme hyvinvointiyhteiskunta voi toimia vain suht suljetussa yhteiskunnassa. Syitä on esim. ne, että kaikki työnteko on hyvinvointiyhteiskunnassa kalliimpaa, koska verojen osuus on suurempi, ja avoimessa maailmassa aina löytyy joku kehitysmaa tai amerikka, jossa työ voidaan tehdä halvemmalla. Toinen syy on se, että suljetussa yhteiskunnassa tunne siitä, että pidetään toisista huolta on vahvempi, eikä omien verorahojen käyttäminen huonossa tilanteessa olevan naapurin hyväksi tunnu niin pahalta. Jos taas verorahoista elätetään toiselta puolelta maailmaa tänne tulleita, ei kokemus yhteisestä hyvästä ole niin vahva.

Vierailija
40/43 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut USA:ssa, ja mun tuntemat naiset kyllä enimmäkseen jatkoi työntekoa/firman pyörittämistä, kuka mitäkin. Aika moni nainen myös hoiti työkseen toisten lapsia omien ohessa, vauvat saattoivat mennä hoitoon 1 kk iässä.

Tietty jos on Suomen systeemiin tottunut, niin ehkä eka ajatus on, että mähän lopetan työnteon jos meille tulee samanlaista. Mutta jos meille tosiaan tulee samanlaista, niin se työnteon lopettaminen ei taida olla vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän