Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti väärän auton!

Vierailija
09.08.2015 |

Miehen piti käydä eilen hakemassa autokaupasta torstaina yhdessä koeajettu pari vuotta vanha Mazda 6 farmari. Eilen päivällä se tuli himaan Volvon XC60 katumaasturilla! Oletti vielä stna, että olisin jotenkin positiivisesti yllättänyt. Auto maksoi 7000€ enemmän kuin alunperin suunniteltu, kontti on pienempi (lyhyempi), vaikka se nimenomaan oli yksi tärkeä valintakriteeri. Eikä tullut Uunolle mieleen, että tuohon autoon vaikkapa renkaiden vaihto kustantaa aivan pirusti enemmän. Lisäksi auto on diesel, vaikka piti olla bensa - meillä on jo yksi diesel, jolla tulee enemmän kilsoja per vuosi. Eli käyttövoimaverot vielä päälle!

Otin eilen muksut ja lähdin vanhempien luokse, koska alkoi kiehua niin paljon. Sanoin, että auton on syytä vaihtua päivän aikana siihen mitä suunniteltiin. Tänään tultiin takaisin, eikä ole vaihtunut. "Ei sitä enää voi vaihtaa, koska kaupat on jo tehty. Ja onhan tää nyt parempi."  Siis AAAAARRRGGHH!

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit saatana edes tyytyväine ett sull o auto PRKL

Vierailija
22/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä olen tässä tapauksessa AP:n puolella. Mazda Skyactiv bensamoottorit ovat hyviä ja kestäviä moottoreita oikein huollettuna/kohdeltuna. Hyvä alavääntökin ilman turhia ja typeriä vikapommi turboahtimia tuomassa kalliita korjauslaskuja sitten myöhemmin:  700-1600e + 60-80e per tunti , 1500-4000e + 60-80e per tunti jos tupla turbomoottori.

Sitten vielä joihinkin uusiin diesel moottoreihin pitää vielä silloin lisätä adblue ainetta, että uuden diesel moottorin päästöt pysyisi hyväksyttävällä tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se teidän toinen auto on? Mitä jos vaihdat sen teille sopivampaan. Pikkusittareissa on tosiaan aika pienet peräkontit, mutta ei se nyt niin iso asia ole jos rengassarja maksaa satasen enemmän, vakuutus on satkun enemmän vuodessa ja polttoainetta kuluu satasella enemmän vuodessa. Tuo peräkontti on näistä asioista varmasti suurin. Relaa vähän.

Vierailija
24/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinunhan sillä ei tarvitse ilmeisesti ajaa, kun auto on miehen käytössä? Ymmärrän kyllä ärtymyksesi ja sen, että hatuttaa, kun rahaa meni väärään kohteeseen ja enemmän kuin piti. Tunnejutut on kuitenkin autojutuissa aika iso komponentti - ja tutkimusten mukaan juuri miehillä tunneasiat vaikuttaa enemmän kaupantekoon kuin naisilla, vaikka ne yritetään verhoilla järkiseikoiksi. Autokaupoissa naiset yleensä järkeistää ja analysoi, miehille iskee se kuuluisa autokuume. Hyväksy vaan nyt tapahtunut ja mies huomaa sitten oman virheensä, jos huomaa. Itsehän hän sitä autoa pääosin käyttää, nauttikoon/kärsiköön siitä sitten. Maksanee sitten itse nuo korkeammat rengas- ja käyttömaksukulutkin ja isomman autovelan (toki ne on sitten pois yhteisestä taloudesta, ymmärrän senkin harmituksen). Aikuista miestä nyt ei vaan voi vaimo eikä auto enää määräillä kokonaan, vaikka välillä olisi hyötyäkin. Ehkä miehesi itsetunto tästä nyt hetkeksi kohenee ja kokee olevansa hetken Mies ja Uros. Älä liikaa väännä veistä haavassa vaan anna miehen nyt hetki nauttia. Ehkä saat sitten siitä hyvästä vähän iloisemman ja tyytyväisemmän miehen hetkeksi.

Vierailija
25/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, vaimo eikä äiti piti olla, ei vaimo eikä auto...

t.33

Vierailija
26/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kai tässä pitää positiivisen kautta yrittää lähteä rakentamaan. Kieltämättä sinällään hellyttävää, kun mies todistelee päätöstään oikein laskelmien kera (mitkä nyt väsäsi "omassa huoneessaan"). Ihan kuin perheen 10-vuotias, kun pitäisi jotain saada; puuttuu vain puuväreillä tehdyt havainnollistavat kuvat ja "pliiis"-tekstit lapusta :D

Poika näyttää ainakin olevan innoissaan "isin uudesta autosta". Ehkä tästä yli ja ympäri päästään, mutta tuo selän takana toimimisen ja kusetuksen maku vain kirvelee suussa vielä jonkin aikaa, ei sille mitään voi.

-Ap

PS: Tämänkin ketjun muutamasta kommentista huomaa, miten se tietty merkkiuskovaisuus, -kammoisuus paistaa vahvasti, kaiken järjen ohitse. Ilmeisesti miehet kommentoimassa  ;) 

Ja juu, kyllä voin kuvitella, miten miehen ryhti on nyt vähän polleampi kaupan parkkipaikalla tai työpaikan kahvipannun luona pari viikkoa.

Vierailija
27/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaanko oikein, että ei tämä nyt ollut ensimmäinen eikä varsinkaan ainoa kerta, kun mies 'kävelee sinun ylitsesi' ja sinä vaan kiukuttelet?

Ei, nainen, ei sen näin voi mennä. Ei vaan sinä kävelet maanantaina autoliikkeeseen ja vaihdat se toisen dieselauton siihen, jonka ensin valitsitte. Sinun on aikuisten oikeasti itsenäistyttävä. Ei tuosta mitään tule, että ole niin epätoivoisesti Kiltti Tyttö, että et koskaan saa omia toiveitasi toteutetuksi. Eikä miehen tarvitse näköjään pitää edes sinun kanssasi tehtyjä yhteisiä sopimuksia.

Miksi ihmeessä mies ei edes neuvotellut sinun kanssasi toisen auton ostamisesta vaan toi sen kysymättä? Joo, tiedämme kyllä: vallankäyttöä se on ja yksi tapa osoittaa, että "siinähän ämmä vikiset, minä teen mitä MINÄ haluan".

Minä tiedän kyllä nuo tilanteet. En omasta kokemuksesta vaan äitini, jolla ei ollut koskaan mitään sanomista mihinkään asiaan. Hän saattoi käydä valitsemassa esimerkiksi jonkun kodinkoneen, ja mies toi sitten minkä toi, vähääkään välittämättä siitä, että siitä puuttuivat juuri ne ominaisuudet, jotka olivat äidilleni tärkeitä, ihan niin kuin miehesi ostamassa autossa.

Vierailija
28/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:44"]

Kyllä sen auton voi kahden viikon sisään vielä vaihtaa. Miehesi valehtelee!

[/quote]

No voi kai sen vaihtaa vaikka tänään, mutta kauppaa ei voi perua.

Vierailija
29/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä nillitystä :D minä olisin kiljunu ilosta ja ottanu heti omaam käyttöön. Toki maksaa kulut ostoksestaan!

Vierailija
30/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla pahemman sortin kontrollifriikki......

Vierailija
31/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sellainen makea, ja tuollaisen maasturin saa kilohinnaltaan aika halvalla, siinä ei vaan tajuta sitä että edellinen omistaja haluaa moisesta bensarosvosta kirkuen eroon.

Vierailija
32/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:04"]

Arvaanko oikein, että ei tämä nyt ollut ensimmäinen eikä varsinkaan ainoa kerta, kun mies 'kävelee sinun ylitsesi' ja sinä vaan kiukuttelet?

Ei, nainen, ei sen näin voi mennä. Ei vaan sinä kävelet maanantaina autoliikkeeseen ja vaihdat se toisen dieselauton siihen, jonka ensin valitsitte. Sinun on aikuisten oikeasti itsenäistyttävä. Ei tuosta mitään tule, että ole niin epätoivoisesti Kiltti Tyttö, että et koskaan saa omia toiveitasi toteutetuksi. Eikä miehen tarvitse näköjään pitää edes sinun kanssasi tehtyjä yhteisiä sopimuksia.

Miksi ihmeessä mies ei edes neuvotellut sinun kanssasi toisen auton ostamisesta vaan toi sen kysymättä? Joo, tiedämme kyllä: vallankäyttöä se on ja yksi tapa osoittaa, että "siinähän ämmä vikiset, minä teen mitä MINÄ haluan".

Minä tiedän kyllä nuo tilanteet. En omasta kokemuksesta vaan äitini, jolla ei ollut koskaan mitään sanomista mihinkään asiaan. Hän saattoi käydä valitsemassa esimerkiksi jonkun kodinkoneen, ja mies toi sitten minkä toi, vähääkään välittämättä siitä, että siitä puuttuivat juuri ne ominaisuudet, jotka olivat äidilleni tärkeitä, ihan niin kuin miehesi ostamassa autossa.

[/quote]

Arvaat aika lailla väärin. Meidän taloudessa vallitsee käsitys, että molemmilla on omat rahat ja tietty summa menee yhteiseen kassaan ja sitten talosäästöön jne. Väite siitä, että etten toteuttaisi omia toiveitani, tai "olisi itsenäinen" on itselleni naisena sen verran härski syytös, että alkaa näkyä välittömästi punaista. Tässä ei ole kyse siitä. Ja toista autoa ei niin vain vaihdeta, koska se on työsuhdeautoni. Ja olen siihen ihan tyytyväinen enkä sillä rupea pelleilemään :)

Ja ei, tässä ei ole kyse vallankäytöstä vaan miehen kyvyttömyydestä ajatella järkevästi, kun edessä heilutellaan uutta lelua. Siinä mielessä ovat kuin pikkupoikia. Kuten edellisessä viestissä sanoin, mies on nyt tosiaan enemmän kuin pikkulapsi, joka yrittää saada anteeksi tekoaan perustelemalla sitä vaikka millä. Jos haluaisi "esittää valtaa", hänhän ei näin tekisi. Nyt vain överiksi hänellä ja olen tästä syystä vihainen. 

Mutta eiköhän tästä selvitä... Katsomaan, mitä palveluksia saaa tehdä "koirankopistaan"... ;)

Vierailija
33/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: tuossa perheessä siis miehellä ja vaimolla omat autonsa. Eli siinä mielessä miehellä kyllä on oikeus vaikuttaa siihen auton valintaankin, vaikka tunneperustein, jos niikseen tulee. Kaikkea ei pidä vaimon määrätä. Toki perheessä varmaan käytetään miehen isompaa autoa sitten koko perheen kuljetustarpeeseem, esim. mökkilomille tai perhereissuille, kun on tarvetta kuljettaa enemmän porukkaa ja tavaroita. Mutta tuon kokoluokan auto todennäköisesti riittää niihinkin tarpeisiin, vaikka totta se on, että katumaasturin kontti ei vedä vertoja farkun kontille. Ap, anna miehelle jotain hyvääkin palautetta autosta, vaikka vähän pitkin hampainkin, saat palkinnoksi tyytyväisemmän miehen ja paremman parisuhteen. Tavarat on vaan tavaroita ja parin kolmen vuoden kuluttua on seuraava auto kierroksessa. Olet oikeassa hankinnasta mutta aina sitä ei kannata takoa vasaralla päähän.

Vierailija
34/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei saa olla tunteita

Vierailija
35/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:11"]

Jos hän hommaa nuohoojan  niin itse maksaa jne.

[/quote]Käsikädessäkö sille nuohoojalle pitää soittaa? 

[/quote]

Saa soittaa ihan itse ja sopimatta kunhan maksaa  laskun.

[/quote]En ymmärrä. Mitä sopimista siinä on, että lakisääteinen nuohous täytyy tilata? 

[/quote]

Lainasit tekstiäni missä  tämä kysymykesi vastaus on. " Saa  soittaa jne ."

Meillä on se periaate että jos  jotain  "järkevää" tilaat  ilman etukäteiskeskustelua niin itse maksat tämän järkevän lakisääteisen ja tarpeellisen.

Tosi hyvä käytäntö. Simppeliä kun saa elää rauhassa ilman että   tulee koko ajan järkevää hyödyllistä ja lakisääteistä laskua.

Vierailija
36/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:12"]

Onhan sellainen makea, ja tuollaisen maasturin saa kilohinnaltaan aika halvalla, siinä ei vaan tajuta sitä että edellinen omistaja haluaa moisesta bensarosvosta kirkuen eroon.

[/quote]

Mistä lähtien taloudellinen dieselkone on bensarosvo?

Tuo Volvo kuluttaa monta litraa vähemmän kuin bensakoneinen Mazda.

Ja neliveto on Suomen talvessa aivan yliveto. Jos itse tykkäät jäädä liikennevaloihin sutimaan paikallesi niin ei siinä mitään, jos ei paremmasta tiedä.

Vierailija
37/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:11"]Miehesi teki  tosi  veemäisen tempun.  Näin se luottamus  sitten rapisee ja katoaa.  Juuri  se että  päätitte  ensin yhdessä ja  mies sitten sooloilee on se vikatikkki. Sun pitää  laitaa kaikki ylimääräinen kustannus miehesi piikkiin. Sekin on mahdolista ettet ota ollenkaan osaa auton kustannuksiin. Ehkä liian radikaalia. Minulla on vaimooni tämä  toimintatapa. Kaikki minkä hän yksin  sopimatta tilaa  menee hänen maksettavaksi  ja mitään  rahanmenoa  hän ei minulle voi järjestää. Jos hän hommaa nuohoojan  niin itse maksaa jne. [/quote] Vahinkoyläpeukku. Tohon nuohoojan asti ihan järkevää, mutta nuohoojan säännölliset käynnit ovat omaisuudenhoitoa. Muistaakseni lakikin sanoo jotain tulisijojen kuntotarkastuksista.

[/quote]

Kun kerran on  järkevää  ja hyödyllistä niin mikä estää  palvelun tilaajaa itse maksamasta tuota  tilaamaansa juttua. Meidän pereheessä ei voi tilata mitään omaisuuden järkevää hoitopalvelua toisen  maksettavaksi, ellei ensin ole   ottanut asiaa puheeksi  puolison  kanssa.

Olet pitkälti samanlainen kuin avauksen autokauppoja tehnyt mies. Eli jos mies olisi  mennyt ilman sopimista ostamaan auton niin sitten olisi ollut logiikkaasi mukaista,   kun  hänellähän oli järkisyitä valinnalleen :)

Vierailija
38/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa ja etenkään pääkaupunkiseudulla nelivetoa ei voi kyllä talvikelein perustella mitenkään. Lunta tulee max 20cm koko talven aikana, jos sitäkään, tiet ja risteykset on aurattu ja suolattu tehokkaasti. Risteyksiin ei jää etu-eikä takavetoisellakaan. 

Vierailija
39/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvon xc ei ole edes mikäön maasturi vaan lähinnö homosohva, en kehtaisii työpaikan pihaan viiedäEn ole koskaan ottanut muijaa autokaupoille mukaan, koska sille on ihan sama millä ajetaan. Autoja on kolme ja vapaasri perheen käytössä, kunhan mulle on aika yksi. 

Vierailija
40/99 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valitsi väärän miehen joka osti väärän auton. Hankkiudu kummastakin eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä