Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö juoksemaan 5 km yhtäjaksoisesti

Vierailija
09.03.2022 |

Pystytkö, jos nyt pitäisi vaihtaa jumppakamat ylle ja juosta?

Pystytkö juoksemaan 5 km yhtäjaksoisesti

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn juoksemaan 42km yhteen pötköön.

Ai jos nyt pitäisi lähteä juoksemaan? Ilman valmistautumista. Ei neste- ja hiilaritankkausta. Mulla menisi kyllä varmasti enemmän tai vähemmän kävelyksi 30 kilsan jälkeen.

Vierailija
22/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varaan aina aikaa sen verran ettei tartte juosta vaan kävelyvauhti riittää. Sitä sanotaan ennakoimiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkinnosta

Vierailija
24/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos nyt pitäisi lähteä juoksemaan? Ilman valmistautumista. Ei neste- ja hiilaritankkausta. Mulla menisi kyllä varmasti enemmän tai vähemmän kävelyksi 30 kilsan jälkeen.

Itse juoksen ylipitkiä matkoja. Juoksen myös maratonia pidempiä juoksulenkkejä ilman ihmeempiä valmisteluja. Vettä ja syötävää toki otan mukaan lenkille.

Vierailija
25/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun olen viimeksi juossut Cooperin testissä koulussa. Päivittäin kyllä liikun paljon. 

Vierailija
26/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin jos olisi pakko. Mutta mielelläni söisin ensin jotain, koska en ole ehtinyt syödä vielä lounasta ja aamupalakin oli turhan kevyt. 5 km menisi näin yleisesti ottaen ihan vaivatta.

Vierailija
27/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juoksen ylipitkiä matkoja. Juoksen myös maratonia pidempiä juoksulenkkejä ilman ihmeempiä valmisteluja. Vettä ja syötävää toki otan mukaan lenkille.

Ok. Uskon kyllä. Juoksetko ultrakisoja vai "vaan" muuten vaan?

Vierailija
28/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomminvarmasti moni kyllä-vastaajista pohjaa tietonsa jopa kymmenien vuosien taakse, eikä tämä käsitys pidä enää paikkaansa.

Vierailija
29/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla heiluu tissit ihanasti kun juoksevat. Olen katellut. Kyllä moni pystyy juoksemaan 5km kerran, mutta jos pitäisi vaikka kerran viikossa vuoden ajan juosta sama 5km siihen ei moni pysty. Vaatii itsekuria ja viitseliäisyyttä. Arvostan lenkkeilijöitä.

Vierailija
30/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tällä hetkellä ylipainon ja treenaamattomuuden takia. Hyväkuntoisena ja normaalipainoisena menee kyllä 10km vaikken juoskusta tykkääkkään (olen pitkä joten painoni melko suuri normaalipainoisenakin)

Meitä on paljon, jotka kyllä pystyisivät, jos kunto ei vaan olisi huono. :D

Itse olen kuitenkin säännöllisesti juossut 10km lenkkejä kun kunto ollut parempi. Vähän eri asia jossitella kuin että on oikeasti tehnyt niin.

t. lainaamasi

Vierailija
31/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin siitä hyvästäjotain mitä en ole vielä vuosikymmeniin  vuoteen saanut niin jo vain mentäisi vaikka suon yli korkkareilla notta heilahtaa

Vierailija
32/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksen ultrakisoja, pääosin 100+ km:n matkoja. Ihmiskeho on yllättävän sitkeä.

Vierailija
33/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomminvarmasti moni kyllä-vastaajista pohjaa tietonsa jopa kymmenien vuosien taakse, eikä tämä käsitys pidä enää paikkaansa.

Totta. Puhuin yhden lähes 60-vuotiaan tutun kanssa liikunnasta. Hän surkutteli, kun on viime aikoina laiskistunut ja pitäisi alkaa taas liikkumaan. Keskustelun jatkuessa tuli ilmi, että niistä hänen liikunta-ajoistaan oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta. Hän kuitenkin puhui siitä niin kuin olisi vaan sairastelun tai kiireen takia ollut kuukauden verran taukoa.

Vierailija
34/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksen ultrakisoja, pääosin 100+ km:n matkoja. Ihmiskeho on yllättävän sitkeä.

Olen eri, mutta Alpeilla törmäsin tuollaiseen ultrajuoksijaan. Itse puolikuolleena kiipesin rinnettä ylös ja tämä kevyesti loikki vain eteenpäin just ennen taukopaikkaa, jossa tuli sitten juteltua ja eka kerran kuulin koko ultrajuoksusta. Tuolloin ei siis ollut ultrajuoksemassa vaan teki myös säännöllisiä juoksulenkkejä vuoristorinteillä. Silloin siis mietin, että kaikkeen se ihmiskeho pystyykin. Noin vain juostaan pitkin vuoristorinteitä ja tehdään pitkän matkan juoksuja. 

Vierailija
35/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee vaikka maraton. Joka kesä käyn ainakin yhden maratonin juoksemassa ja koko vuoden on sellainen kunto että voisin juosta tuon matkan. Kesäksi sitten parempaan maratonkuntoon että voi lähteä yrittämään hyvää aikaa.

Vierailija
36/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin mikä nopeus vähintään pitää olla, jotta se on juoksemista.

Kyllä 5 km kuitenkin menee aina putkeen ainakin jos on vain tasaista ja/tai alamäkeä.

Pururadalla joskus juoksin 10 km putkeen ja siellä oli hirvittäviä ylämäkiä ainakin 3-4 kpl per 5 km matkalla.

Vierailija
37/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, jostain syystä juokseminen aiheuttaa mulle närästystä. Kävellä tai pyöräillä kyllä voin ihan normaalisti. Onko kellään muulla tällaista outoa vaivaa?

Vierailija
38/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on nyt niin liukasta että harva pystyy. Joitakin uskalikkoja näkee silti oli keli mitä tahansa. 

Vierailija
39/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä tahansa muu laji menee, mutta juokseminen on aina iskenyt vastaan. Joten ei, en pysty.

Vierailija
40/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, koska en osaa hengittää juostessa. Jo ala-asteikäisenä yritettiin hengitystekniikan opettamista, koska en voi juosta laisinkaan, jopa hölkkä on vaikeaa. Silti kävelen päivän aikana helposti 20000 askelta eikä ole mitään hengitysvaikeuksia kiivetä rappusia tms., mutta hölkkä tai juoksu ei onnistu sitten millään.