Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö muilla ollut seksuaalista ahdistelua 90-luvulla?

Vierailija
09.03.2022 |

Minusta silloin nuorena tyttönä se oli yleistä. Olin työllistämistuella eräässä paikassa ja se pomo lähenteli, kysyi mökille yms. Lopetin ja ilmoitin työkkäriin asiasta, myös muut nuoret naiset olivat ilmoittaneet, silti tuli karenssia. Tämä ukko sai olla pomona vuosikymmenet ja jäi vasta muutana vuosi sitten eläkkeelle.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sitä aina kun halusi vaan tehdä. Oi niitä aikoja...

Vierailija
22/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei uskalla enää tehdä fyysisiä aloitteita ja naiset ei luonnostaan osaa, jotta sitten kärsitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin siitä saatava hyöty kelpasi ja nytkin siitä saa lisähyötyä kun alkaa kiristämään asialla mitä ei millään tavalla tarvitse tai voi edes todistaa, kiitos metoo kultin. Ei ole naista joka ei valehtelisi jos siitä saa hyötyjä itselle

T. Naisia ahdisteleva mies

En. Naisista ei ole kuin harmia jonka ymmärsin jo nuorena niin välttelen naisia kuin ruttoa

Vierailija
24/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoita varmasti riittää. Onneksi ajat on muuttumassa ja pervopertit saavat ansionsa mukaan. Nuoria miehiä kasvatetaan ihan eri tavalla nykyisin ja he ovatkin isiään ja isoisiään fiksumpia. Noh, palstamiehiä ei kyllä voi tähän joukkoon laskea... :D

Minä olin nuori mies 90-luvulla, enkä minä ahdistellut ketään. Ei minulla ollut mitään valta-asemaa, ja olin ihan pahnanpohjimmainen. Minusta sekin kuului 90-lukuun, että nuoret miehet olivat ihan pohjasakkaa. Vanhat äijät veivät naiset nenän edestä rahoineen ja mökkeineen ja veneineen.

Vierailija
25/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sitä kaikenlaista tuolloin. Mutta minusta se oli mukavaa enkä koskaan tuntenut olevani missään alisteisessa asemassa, päinvastoin.

Vierailija
26/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin oli. Se oli niin tavallista siihen aikaan, että siihen jollain tapaa turtui. Yritti vain väistellä limaisia kouria ja vältellä tiettyjä tyyppejä. Poistua tilanteesta mahdollisimman nopeasti, kun seksistiset jutut alkoivat lentää. Kerrankin piti lähteä työmatkalle ja pomoni ihan tosissaan ehdotti, että majoittuisimme samaan hotellihuoneeseen. Pysyin lujana ja sain oman huoneen, mutta onhan tuo pöyristyttävää, kun miettii tuotakin nykyisin.

Olitte 90-luvulla nuoria ja kaikenikäisiä miehiä kiinnostaa nuoret naiset.

Vierailija
27/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei uskalla enää tehdä fyysisiä aloitteita ja naiset ei luonnostaan osaa, jotta sitten kärsitään. 

Osaa naiset mutta eivät siihe suostu kun eivät kestä torjumista. Sekä tuntuuhan se pahalta siirtyä tavoitellusta tavoittelijaksi

Vierailija
28/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan sitä kaikenlaista tuolloin. Mutta minusta se oli mukavaa enkä koskaan tuntenut olevani missään alisteisessa asemassa, päinvastoin.

Tottakai olit alisteisessa asemassa ja vain h...ran mielestä se on mukavaa.

Vierailija
29/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Noista ajoista on 30-vuotta ja mitä hyötyä on velloa jossain "Timo kouraisi tissistä vuonna 1991" -jutussa? Ei se siitä mihinkään muutu.

Get over it.

On tapahtunut kuule paljon pahempiakin juttuja. Ja ne kyllä syöpyvät mieleen ikuisiksi ajoiksi. Hyötyä niistä kokemuksissa "vellomisista" on, koska niistä kokemuksista kerrotaan nyt nuorille naisille, jotta he osaavat pistää pelin poikki heti. Hyötyä on, sillä nykyisin esim. työpaikoilla seksististä menoa ei enää katsella sormien läpi, ja siihen on päästy vain siksi, että näistä asioista puhutaan nykyään ääneen. Enää eivät miehet pysty vaientamaan naisia ja piilottelemaan törkeää käytöstään.

Vierailija
30/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin siitä saatava hyöty kelpasi ja nytkin siitä saa lisähyötyä kun alkaa kiristämään asialla mitä ei millään tavalla tarvitse tai voi edes todistaa, kiitos metoo kultin. Ei ole naista joka ei valehtelisi jos siitä saa hyötyjä itselle

T. Naisia ahdisteleva mies

En. Naisista ei ole kuin harmia jonka ymmärsin jo nuorena niin välttelen naisia kuin ruttoa

Voisit sitten tehdä itsellesi vielä yhden palveluksen ja poistua tältä naisvaltaiselta foorumilta. Win-win.

Vierailija
31/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Noista ajoista on 30-vuotta ja mitä hyötyä on velloa jossain "Timo kouraisi tissistä vuonna 1991" -jutussa? Ei se siitä mihinkään muutu.

Get over it.

Kysehän ei ole vain siitä, mitä joskus tapahtui vaan myös (ja ennen kaikkea) siitä, miten se muovasi kyseistä tyttöä ja ehkä vaikutti hänen tuleviin miessuhteisiinsa. Seksistä tuli yököttävä asia ja siitä on vaikea pyristellä eroon.

T: eri

Vierailija
32/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ja jo 80-luvulla.

Eivätkä ne jääneet törkyehdotuksiin.

Vierailija
33/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä paikassa piti lopettaa kesätyöt vain muutaman päivän jälkeen, kun paikan omistavan avioparin miesosapuoli alkoi lähentelemään ja tekemään törkyehdotuksia. Olin 15 v.

Oliko avioparin vaimo jo yli 30 vuotias? En ihmettele yhtään, että mies halusi juuri kukkaansa puhjennutta.

Voi kumpa olisin saanut olla työelämässä jo 90-luvulla, jolloin näteille naisille sai flirttailla avoimesti. Valitettavasti oli tuolloin vasta teini.

Vierailija
34/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoita varmasti riittää. Onneksi ajat on muuttumassa ja pervopertit saavat ansionsa mukaan. Nuoria miehiä kasvatetaan ihan eri tavalla nykyisin ja he ovatkin isiään ja isoisiään fiksumpia. Noh, palstamiehiä ei kyllä voi tähän joukkoon laskea... :D

Mistä piipitys? Naisethan ova väittäneet, että"seksin"saamisesta on heille jotain hyötyä? Pomomiehethän ovat tarjonneet sitä seksiä, eikö sen pitäisi olla hyvä ja kehuttava asia, että nainen"saa seksiä"?

Vierailija
35/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Get over it.

On tapahtunut kuule paljon pahempiakin juttuja. Ja ne kyllä syöpyvät mieleen ikuisiksi ajoiksi. Hyötyä niistä kokemuksissa "vellomisista" on, koska niistä kokemuksista kerrotaan nyt nuorille naisille, jotta he osaavat pistää pelin poikki heti. Hyötyä on, sillä nykyisin esim. työpaikoilla seksististä menoa ei enää katsella sormien läpi, ja siihen on päästy vain siksi, että näistä asioista puhutaan nykyään ääneen. Enää eivät miehet pysty vaientamaan naisia ja piilottelemaan törkeää käytöstään.

En voi ymmärtää.

olen aina, ihan aina, voinut lähteä pois tai poistua tilaisuudesta tai tilanteesta, jossa joko ehdotellaan härskejä tai muutoin ahdistellaan.  Lähden pois. Jos en olisi lähtenyt pois vaan jäänyt kikattelemaan herran höpinöille, niin vika ei ole herran. Se on minun, minun pitää vetää rajani. Ja kyllä tämä tiedettiin jo 90-luvulla.

Vierailija
36/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä ahdistelijat tällä palstalla sairaita. Tässäkin ketjussa näitä riittää.

Vierailija
37/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Get over it.

En voi ymmärtää.

olen aina, ihan aina, voinut lähteä pois tai poistua tilaisuudesta tai tilanteesta, jossa joko ehdotellaan härskejä tai muutoin ahdistellaan.  Lähden pois. Jos en olisi lähtenyt pois vaan jäänyt kikattelemaan herran höpinöille, niin vika ei ole herran. Se on minun, minun pitää vetää rajani. Ja kyllä tämä tiedettiin jo 90-luvulla.

Älä ymmärrä sitten. Minä olin nuori nainen, esimieheni keski-ikäinen limanuljaska. Minun piti elättää itseni tekemällä töitä. En voinut tuosta vaan sanoa itseäni irti. Toinen työpaikka oli löydettävä sitä ennen. Joten sian käytöstä oli siedettävä aikansa, ihan kikattelematta tosin.  Ja saanen sanoa vielä, että olet törkeä vähätellessäsi.

Vierailija
38/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä piipitys? Naisethan ova väittäneet, että"seksin"saamisesta on heille jotain hyötyä? Pomomiehethän ovat tarjonneet sitä seksiä, eikö sen pitäisi olla hyvä ja kehuttava asia, että nainen"saa seksiä"?

Sama ilo vanhan, epämiellyttävän miespomon ahdistelusta on naiselle kuin sinulle itselkesi olisi. Kun ei kiinnosta niin ei, oksettaa vaan.

Vierailija
39/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo sairasta että naispuoliset ihmiset kokee yleensä eniten ahdistelua ikävuosina 12-20? Eli miehet valitsee kohteekseen tyttöjä, jotka ei vielä osaa eikä uskalla asettaa rajoja tai puolustaa itseään. Kokemusta tuosta on. Teinivuodet oli hirveitä kun limaäijät vonkas seksiä ja puhui törkeitä milloin missäkin, jopa opettaja koulussa...

Vierailija
40/66 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehiä kyllästyttää me too -jutut, niin siihen on yksi lääke: ottakaa opiksenne niistä jutuista ja lopettakaa tyttöjen/naisten ahdistelu. Sitten ei naisten tarvitse enää näitä juttuja esille tuoda, kun niitä ei enää tapahdu.