Eikö nyt voitaisi vain purkaa tuo eläkejärjestelmä
Ei ole mitään järkeä ylläpitää tuota kallista järjestelmää. Palkansaajillekin vapautuisi heti 25% lisää rahaa kulutukseen joka varmasti näkyisi myönteisesti taloudessa. Työeläkkeen tilalla sitten taattaisiin nykyistä hieman korkeampi takuueläke, ja loput saisi sitten säästää itse haluamallaan tavalla.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Oletko vajaaälyinen, tyhmä vai ryssätrolli?
ap on rahapulassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on rahapulassa
Koko Suomi on rahapulassa kun kaikesta tehdystä työstä valuu 25% eläkejärjestelmän ylläpitoon.
Ole huoleti. 2000-luvulla syntyneet tulee taatusti tekemään radikaaleja muutoksia eläkejärjestelmään, kunhan ensin pääsevät sankemmin joukoin vallankahvaan kiinni.
Koko eläkemaksu järjestelmä on heidän kohdaltaan niin epäreilu, että aivan oikeutetusti tulevat tekemään asialle paljonkin.
Aiempienkien sukupolvien olisi pitänyt portaittain järjestelmä uusia, mutta eipä ole ollut rohkeutta sitä tehdä. Tämä on ollut vastuuttomuutta meidän sukupolvilta.
M46
Eivät eläkemaksut ole 25% palkasta. Määrä on alle 10%.
https://palkanlaskijanopas.fi/taulukot/palkkahallinnon-tarkeat-luvut/pa…
20 vuoden kuluttua on 30% vähemmän eläkemaksujen maksajia kuin nyt. 50 vuoden kuluttua noin 60% vähemmän. Eli kyllä nykyinen systeemi tuhoaa itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi unohdat työnantajan osuuden joka tekee kaikesta työstä todella kallista.
Ei luulisi maksujen lopettamisen nykyisiä eläkeläisiä haittaavankaan, kun kerta ovat itse omat eläkkeensä maksaneet. Elelkööt niillä rahoilla sitten loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi unohdat työnantajan osuuden joka tekee kaikesta työstä todella kallista.
En unohda. Korjasin AP:n väitteen, jonka mukaan palkasta jäisi 25% enemmän käteen ilman eläkemaksuja.
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden kuluttua on 30% vähemmän eläkemaksujen maksajia kuin nyt. 50 vuoden kuluttua noin 60% vähemmän. Eli kyllä nykyinen systeemi tuhoaa itse itsensä.
eläkeläisten määrä vähenee vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on rahapulassa
Koko Suomi on rahapulassa kun kaikesta tehdystä työstä valuu 25% eläkejärjestelmän ylläpitoon.
kade
Koska suomeen tulee laki että nämä trollit saa listiä välittömästi ilman seuraamuksia, mielummin maksettaisiin tapporaha paskoista.
Rahat pois eläkeläisiltä, annetaan ne vaikka Gazaan
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi maksujen lopettamisen nykyisiä eläkeläisiä haittaavankaan, kun kerta ovat itse omat eläkkeensä maksaneet. Elelkööt niillä rahoilla sitten loppuelämänsä.
Nykyiset eläkeläiset osallistuivat järjestelmään ja saivat ansioidensa mukaan eläkekertymän, mutta heidän maksunsa rahoittivat pääosin aikaisempien sukupolvien eläkkeet, eli he eivät ole käytännössä maksaneet omia eläkkeitään.
Aina siis aiemmat sukupolvet on rahoittaneet kulloistenkin eläkkeen saajien eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Rahat pois eläkeläisiltä, annetaan ne vaikka Gazaan
Tampere lahjoitti jo 50000e Gazaan
Vierailija kirjoitti:
Koska suomeen tulee laki että nämä trollit saa listiä välittömästi ilman seuraamuksia, mielummin maksettaisiin tapporaha paskoista.
Tein ilmoituksen poliisille tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ole huoleti. 2000-luvulla syntyneet tulee taatusti tekemään radikaaleja muutoksia eläkejärjestelmään, kunhan ensin pääsevät sankemmin joukoin vallankahvaan kiinni.
Koko eläkemaksu järjestelmä on heidän kohdaltaan niin epäreilu, että aivan oikeutetusti tulevat tekemään asialle paljonkin.
Aiempienkien sukupolvien olisi pitänyt portaittain järjestelmä uusia, mutta eipä ole ollut rohkeutta sitä tehdä. Tämä on ollut vastuuttomuutta meidän sukupolvilta.
M46
Suomen eläkejärjestelmä on maailman 8. paras tutkimuksen mukaan, joten kirjoituksesi on scheissea.
Millä puppa👴🏻 ja mumma👵🏻 sitten eläisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on rahapulassa
Antti Pääkkönen
Antakaa mulle vitonen niin saan ostettua saunakajat, köyhä kun olen niin tuhlasin rahani konjakkiin.