Paljonko maksat kirpparilla kengistä?
Mulla on kirppiksellä pöytä ja kaikki muu siellä menee paitsi kengät. On KMB, Gennia, Högl, Vagabond, Clarcs ja kaikki loistokuntoisia. Hinta on viisi euroa, yhdet melkein uudet kympin. Onko se liikaa? Koko on 37. Paljonko pitäis hinnan olla?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:48"]
En osta kirpparilta jalkasieni kenkiä
[/quote]Jos möisit omiasi kirpparilla, olisivatko nekin jalkasienikenkiä?
[/quote]
Ostajan mielestä varmaankin olisivat.
Mahtavatko nuo sienet sun muut tarttua sukan läpi ylipäätään?
Entä miten kenkien pakastus, voiko kesäkenkiä oikeasti laittaa pakastimeen desinfioitumaan? Tietääkö joku?
Jos laittaisi sinne vaikka Jimmy Choon kengät kympillä eipä taitais jalkasieni pelottaa...
Jos eivät mene kaupaksi, hintaa on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:48"] En osta kirpparilta jalkasieni kenkiä [/quote]Jos möisit omiasi kirpparilla, olisivatko nekin jalkasienikenkiä? [/quote] Ostajan mielestä varmaankin olisivat.
[/quote]No, jos kerta olet haisuli...
Kuoleeko sieni muka pakastamalla? Sen olen kuullut että Tea Tree -öljy voi auttaa sienestä pääsemiseen, mut en kyllä luottaisi siihen kirpparikengissä
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:48"]En osta kuin lapsille (nekin pesen huolellisesti), suuri vaara saada jalka- tai kynsisieni. Tai no yhdet kumpparit ostin vitosella itselleni, mut en ainakaan yli kymppiä maksaisi edes uusista aikuisten kengistä kirpparilla
[/quote]
Minä taas en ostaisi lapselle ikinä käytettyjä kenkiä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:54"]
19: kerro lisää! Olen etsinyt tuollaista, moniin muihinkin tarkoituksiin. Minkänimistä? Paljonko maksaa? Mihin voi käyttää?
[/quote]
Neo-amisept. Se tappaa myös sienet.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NEO-AMISEPT-DESINFIOINTILIUOS-250-tai-500-ml
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:58"]
Kuoleeko sieni muka pakastamalla? Sen olen kuullut että Tea Tree -öljy voi auttaa sienestä pääsemiseen, mut en kyllä luottaisi siihen kirpparikengissä
[/quote]
Netistä luin, että riittävä kuumuus tai pakkanen tuhoaisivat sienen, mutta tiedä sitten. Asteista en osaa sanoa senkään vertaa.
En tajua mun tyttäret esim ostaa käytettyjä kenkiä koko ajan. Ei mitään sieniä ole esiintynyt
Mun kengät ainaki menee aina heti ekana kaupaks :D hinta 2-8€
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:01"]
En tajua mun tyttäret esim ostaa käytettyjä kenkiä koko ajan. Ei mitään sieniä ole esiintynyt
[/quote]
No aika harvoinpa niissä mitään sieniä on. Yleensä ihmisillä on sen verran järkeä etteivät pistä kenkiään myyntiin jos itsellä on jalkasieni.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:01"]
[/quote]
No aika harvoinpa niissä mitään sieniä on. Yleensä ihmisillä on sen verran järkeä etteivät pistä kenkiään myyntiin jos itsellä on jalkasieni.
[/quote]
Tätä toivon. Että siis ihmiset olisivat sen verran ajattelevaisia, etteivät myy kenkiään, jos on jotakin tarttuvaa.
Ikinä en ole jalkasientä saanut, vaikka olen paljon kenkiä ostanut kirpparilta. Kyllä on kertakäyttökulttuuri todella on valloillaan nykypäivänä, kun ei vähän käytettyjä, laadukkaita, hyväkuntoisia kenkiä huolita ihan vaan sen takia että "joku raja siinä mitä kirpparilta ostaa".
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:48"] En osta kirpparilta jalkasieni kenkiä [/quote]Jos möisit omiasi kirpparilla, olisivatko nekin jalkasienikenkiä? [/quote] Ostajan mielestä varmaankin olisivat.
[/quote]No, jos kerta olet haisuli...
[/quote]
En ole haisuli, enkä missään tapauksessa edes myisi likaisia, loppuunkulutettuja tai haisevia kenkiä. Moni muu näkyy myyvän kyllä minunkin edestäni. Itse olen myynyt lähes käyttämättömiksi jääneitä kenkiäni muutamalla eurolla. Esim. käyttämättömät Hanna Sarenin balleriinat ja Clarksin sandaalit 4 €/pr. Menivät kaupaksi.
Ostin vähän käytetyt nahkaiset Riekerin kävelykengät kirppikseltä, hinta 1€. Olisin maksanut 5€akin.
Jännä juttu, olen itse ostanut varmasti aikojen saatossa kymmeniä pareja kenkiä enemmän tai vähemmän käytettynä eikä mulla koskaan ole ollut eikä tullut mitään kynsi- tai iho-ongelmia niistä. Suurin osa kengistäni on edelleen käytettyinä ostettuja, vaikka muuten olen siirtynyt enemmän kaupan kuin kirppiksen asiakkaaksi.
Hyvä tietysti meille muille että jotkut niin kammoavat kenkiä joita joku muu on voinut käyttää - jää enemmän valikoimaa ostettavaksi =)
Ap, hyviä hintoja sulla, ei todellakaan liikaa. Koko on vaan vähän pieni (mulle ja myös keskimääräistä naisten kokoa Suomessa ajatellen).
En muuten ole kenkiä mitenkään desinfioinut ennen käyttöä vaikka olisivat tulleet paljaaseen jalkaankin (sandaalit tai kevyemmät kengät).
-38
No ei se sieni välttämättä ole mikään näkyvä homma, voi kutista silloin tällöin niin ettei edes tajua että sellainen on jalassa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:47"]Miks käytetty vaate kelpaa mutta kenkä ei?
[/quote]
Vaatteet voi pestä, mutta kenkiä yleensä ei.