Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
181/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Top 3, mistä perus palstamamma ajattelee muiden olevan kateellinen (en nyt viittaa AP:hen):

- Oman lapsen "super"älykkyys/lahjakkuus, joka on usein vähintäänkin kyseenalainen asia kun aletaan vertaamaan omaa rakkauden hedelmää muihin samanikäisiin objektiivisesti

- Oma ura alalla, joka tuskin kiinnostaa intohimoisesti suurinta osaa omista ystävistä

- Oma (piereskelevä ja ukkoontunut) mies, joka oli hot n. 10v sitten

Sen sijaan asiat, joista aika varmasti yleisesti ottaen ollaan kateellisia:

- Kauneus ja hoikkuus

- Huomattava varallisuus (ja ei, en tarkoita perus Pertti insinöörin ja Liisa hoitajan tuloja)

Noista kahdesta minä olen kateellinen ihan oikeasti parille ihmiselle ja väitän että moni muukin. On helppoa kuvitella toisten olevan itselle vaikka mistä kateellinen, mutta isompi todennäköisyys on, että ystävällä ei voi vähempää kiinnostaa saiko muksusi kokeesta kympin ja melko varmasti hänen päiväunelmissa seikkailee joku muu kuin kaverin mies. Jos olet jonkin vuoden miss Suomi tai perinyt miljoonaomaisuuden niin lähes varmasti jossain vaiheessa elämää olet kohdannut paljonkin aidosti kateellisia ihmisiä.

Kyllä mun miehestä on oltu kateellisia, mutta ei siksi että hän olisi jotenkin hot, vaan siksi että hän kohtelee minua niin hyvin, ja hänen tunteensa minua kohtaan ovat sellaisia jotka kateellinen haluaisi omalta mieheltään, sinkut eivät ole olleet miehestäni kateellisia. Samoin parisuhdettamme kadehditaan. En lotkauta korvaani. Olin itse 8 vuotta sinkku ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Tuona aikana nämä nyt kateelliset olivat tahoillaan parisuhteissa tai löystivät minun sinkkuaikanani kumppanit itselleen, ihkuttelivat ja olivat niiin onnellisia. No ovat kerenneet erota, osa jopa useaan kertaan tässä kun ollaan miehen kanssa oltu 7 vuotta yhdessä.  Eivät he kadehdi sitä että mieheni olisi jotenkin hot :D

Vierailija
182/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulumenestyksestä, ulkonäöstä, siitä, että ihastus ihastuikin minuun (sain kauttarantain tietää tämän), älykkyydestä, varallisuudesta... perjaatteessa kaikesta :)

PerJaate paljasti sen ettei kyseessä ole älykäs ihminen.

Se on periaate....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Piirustustaito

- Vapaus, kun ei ole lapsia (huvittavaa kyllä, nysvään silti vaan kotona eli en tee mitään kadehdittavaa sillä kadehditulla vapaudella)

Vierailija
184/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan avopuolison kanssa edelleen vartaloilta kuin 20 vuotiaat. Pari vm 1980

Vierailija
185/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta aiheuttaa mm,

Okt eteläsuomessa

BMW

Prätkä

Mökki

Laaja yleissivistys, seuraan ja luen lukuisten eri tieteen alojen asioita.

Sijoitukseni

Sijoitusasunto

Vielä enemmän joitakin ihmetyttää että olen kaiken itse saavuttanut työni teolla, en perimällä tms.

Vierailija
186/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa noista kateusjutuista on ihan smalltalkia, ei kateutta.

Mä oon niin kateellinen sun hiuksista! - Ei kun mutta sullahan on tosi upea takki, oisipa mullakin tollanen! - Mutta sullapa on ihana mies, saisinpa mäkin sellaisen!

Mikä sinä olet vähättelemään kenenkään sanomisia, kun et ole itse ollut paikalla ja nähnyt ja kokenut kyseistä asiaa? Oma ihana mieheni on ollut useiden ex-ystävieni lirkuttelun kohteena, mistä mies on itse ihmetellen kertonut minulle.

Yksikin oli kysynyt, että mitä sä oikein näet hänessä (siis minussa) ja toinen oli ehdottanut itseään tyrkylle, ja jotain sen suuntaista, että heti kun menee teillä poikki, niin odottelen sua täällä -tyylisesti. Ja mies ei todellakaan valehtele. 

Eräs noista sanoi ihan suoraan, että on oikeasti kade, ja että oma mies ei enää miellytä silmää, ja olen saanut kuulla usein tivaamista "Mistä sä oikein olet tuon löytänyt"? Päällekäyvää, mutta täyttä totta. Siksi ovatkin liuta entisiä ystäviä.

En ole itse mitenkään kaunis, mutta miehen mielipide on, että olen juuri kaikkea sitä mitä hän haluaa ja toivoo naiselta. Ja tuossahan tuo on vuosia kanssani kulkenut, vaikka missitasoisia ois tarjolla..

Väitätkö vielä niin tyhmäksikin, ettemme muka smalltalkia erota tosiasioista??

Vierailija
187/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.

Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.

En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.

No tässä onkin esimerkki kuvitellusta kateudesta. Ne työpaikan naiset, joilla on ruuhkavuodet, haluavat naureskella lasten tempauksille ja muille ruuhkavuosijutuille rauhassa. He tietävät että sinä urheileva sinkku haluat keskustella vain proteiinipitoisesta ruokavaliosta niin eivät tietenkään halua sinua tunnelmaa pilaamaan. Nuo miesten arvailut voit jättää omaan arvoonsa. Ja miltähän tuo oma asenteesi mahtaa muista vaikuttaa?

Tämä. Itse vielä tunnustaa, että on tuskin nättikään. Miksi naiset olisivat hänen ulkonäöstään ja kropastaan kateellisia. Mulla on "ruuhkavuosia" elävänä mammana varmasti parempi kroppa ja kauniimmat kasvot ja lisäksi tekemällä tehdyt lapset, jotka on siis haluttu ja halusi lapsia mieskin. Ei tultu vanhemmiksi vahingossa. On meillä lapsettomiakin ystäviä. Ei silti kiinnostaisi tutustua kehenkään lapsettomaan urheilevaan naiseen joka lenkillä vilkuilee haluaako mieheni häntä ja otanko minä epävarman ärtsyilmeen :D

Mäkin sain mieleenki kuvan pyllytrikoista, katsokaa mua!

On teillä naisilla huolet. Jokainen terve mies katsoo jos vieressä on "urheileva nainen" "pyllytrikoissa" mutta ei se tarkoita sitä että kumppania oltaisiin dumppaamassa. Me miehet vaan ollaan sellaisia eikä sitä voi muuttaa.

Ja jos kumppanuus on sillä tasolla että pyllytrikoot riittää siihen että tulee ero se joutaakin tulla

Vierailija
188/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirustustaito, hyvä kielipää ja isot rinnat (ei silikonia, typerä asia olla kateellinen isoista rinnoista, mutta jos toinen nainen puhuu mulle vihaisesti utareistani, kyllä ne jotain kateutta ja vihaa hänessä aiheuttavat)

Vierailija
189/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus, hoikkuus, ja se että olen matkustellut paljon… Ihmiset on oikeasti tosi monista asioista kateellisia.

Vierailija
190/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.

Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.

En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.

No tässä onkin esimerkki kuvitellusta kateudesta. Ne työpaikan naiset, joilla on ruuhkavuodet, haluavat naureskella lasten tempauksille ja muille ruuhkavuosijutuille rauhassa. He tietävät että sinä urheileva sinkku haluat keskustella vain proteiinipitoisesta ruokavaliosta niin eivät tietenkään halua sinua tunnelmaa pilaamaan. Nuo miesten arvailut voit jättää omaan arvoonsa. Ja miltähän tuo oma asenteesi mahtaa muista vaikuttaa?

Tämä. Itse vielä tunnustaa, että on tuskin nättikään. Miksi naiset olisivat hänen ulkonäöstään ja kropastaan kateellisia. Mulla on "ruuhkavuosia" elävänä mammana varmasti parempi kroppa ja kauniimmat kasvot ja lisäksi tekemällä tehdyt lapset, jotka on siis haluttu ja halusi lapsia mieskin. Ei tultu vanhemmiksi vahingossa. On meillä lapsettomiakin ystäviä. Ei silti kiinnostaisi tutustua kehenkään lapsettomaan urheilevaan naiseen joka lenkillä vilkuilee haluaako mieheni häntä ja otanko minä epävarman ärtsyilmeen :D

On teillä naisilla huolet. Jokainen terve mies katsoo jos vieressä on "urheileva nainen" "pyllytrikoissa" mutta ei se tarkoita sitä että kumppania oltaisiin dumppaamassa. Me miehet vaan ollaan sellaisia eikä sitä voi muuttaa.

Ja jos kumppanuus on sillä tasolla että pyllytrikoot riittää siihen että tulee ero se joutaakin tulla

Oon tämän ketjun alkuperäinen ja pakko vastata pariin kohtaan. Ensinnäkin, meidän työpaikalle ei ole paljon firman puolesta illanistujaisia vaan yleensä joku järjestää niitä itse. Näistä on helppo jättää halutessaan joku kutsun ulkopuolelle.

Lisäksi, en ole mikään proteiiniruokavaliosta pauhaava sinkku, vaan ihan naimisissa oleva nainen joka sattuu tykkämään urheilusta ja tämä tietenkin näkyy kropassakin. Olen sosiaalinen luonne ja jos joku treenituttu tulee vastaan niin varmasti moikkaan ja jään ehkä juttelemaan. En oo siis liikkeellä millään mieheniskukierroksella jos hölkkäilen vastaan :)

Pyllytrikoista en tiedä mitä ovat, mutta trikoot mulla on kyllä ihan aina päällä treeneissä ellei ole shortsikeli.

Vierailija
191/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikielisyydestäni

Vierailija
192/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimattomasta luonteesta

Vierailija
193/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tämän ketjun alkuperäinen ja pakko vastata pariin kohtaan. Ensinnäkin, meidän työpaikalle ei ole paljon firman puolesta illanistujaisia vaan yleensä joku järjestää niitä itse. Näistä on helppo jättää halutessaan joku kutsun ulkopuolelle.

Lisäksi, en ole mikään proteiiniruokavaliosta pauhaava sinkku, vaan ihan naimisissa oleva nainen joka sattuu tykkämään urheilusta ja tämä tietenkin näkyy kropassakin. Olen sosiaalinen luonne ja jos joku treenituttu tulee vastaan niin varmasti moikkaan ja jään ehkä juttelemaan. En oo siis liikkeellä millään mieheniskukierroksella jos hölkkäilen vastaan :)

Pyllytrikoista en tiedä mitä ovat, mutta trikoot mulla on kyllä ihan aina päällä treeneissä ellei ole shortsikeli.

Miten lapset tai lapsettomuus vaikuttaa ulkonäköön?

Vierailija
194/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oltu kateellisia lapseni saamasta vammaistuesta. Joo, olisin mieluummin ottanut terveen lapsen, jos olisin päässyt valitsemaan.

Vierailija
195/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudesta, älykkyydestä, varakkuudesta ja luontaisesta vaatimattomuudestani.

Vierailija
196/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta omakotitalosta lapsuudessani. "Kaverien" oli ilmeisesti pakko saada sanoa kateuksissaan jotain ilkeää, niin väittivät, että meidän perheelle oli tyypillistä, että oli sotkuista. Muiden mielestä meillä ei ollut sotkuista.

"Kaveri" haukkui soluasuntoani karuksi, kun oli ilmeisesti niin kateellinen ulkomaalaisesta kämppiksestäni, jonka kotimaan kulttuuria kaveri fanitti.

Kielitaitoani on yritetty vähätellä ilmeisesti kateellisena ulkomaanvaihdostani. Nämä vähättelijät eivät itse osanneet ko. kieltä ollenkaan, eli heillä ei ollut mitään perustetta vähättelylleen.

Vierailija
197/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin kateellinen sun hiuksista! - Ei kun mutta sullahan on tosi upea takki, oisipa mullakin tollanen! - Mutta sullapa on ihana mies, saisinpa mäkin sellaisen!

Mikä sinä olet vähättelemään kenenkään sanomisia, kun et ole itse ollut paikalla ja nähnyt ja kokenut kyseistä asiaa? Oma ihana mieheni on ollut useiden ex-ystävieni lirkuttelun kohteena, mistä mies on itse ihmetellen kertonut minulle.

Yksikin oli kysynyt, että mitä sä oikein näet hänessä (siis minussa) ja toinen oli ehdottanut itseään tyrkylle, ja jotain sen suuntaista, että heti kun menee teillä poikki, niin odottelen sua täällä -tyylisesti. Ja mies ei todellakaan valehtele. 

Eräs noista sanoi ihan suoraan, että on oikeasti kade, ja että oma mies ei enää miellytä silmää, ja olen saanut kuulla usein tivaamista "Mistä sä oikein olet tuon löytänyt"? Päällekäyvää, mutta täyttä totta. Siksi ovatkin liuta entisiä ystäviä.

En ole itse mitenkään kaunis, mutta miehen mielipide on, että olen juuri kaikkea sitä mitä hän haluaa ja toivoo naiselta. Ja tuossahan tuo on vuosia kanssani kulkenut, vaikka missitasoisia ois tarjolla..

Ei tuo viesti ollut edes osoitettu sulle ja alkoi "Osa noista kateusjutuista on ihan smalltalkia, ei kateutta"

Vedit herneen nenääsi siis ihan suotta.

Vierailija
198/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimattomuus ja kiitollisuus.

(jotku huomaa nämä vasta vanhana jos sittenkään.)

Vierailija
199/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenä ulkomailla asumisesta ja sen jälkeen omistusasunnon hankinnasta.

Nämä tulivat ihan räikeinä esille niin, että sukulaispariskunnan nainen suoraan näytti hapanta naamaa ja puhui katkeria ennen meidän ulkomaille muutoa. Kun palattiin Suomeen, muutettiin suoraan isompaan omistusasuntoon. Pariskunta kävi meillä pian muuton jälkeen, ja nainen oli niin happamana etten uskoisi kenenkään sellaiseen pystyvän. Sen jälkeen välit naiseen viilenivät niin, että ne käytännössä katkesivat. Sukulaismies esim. kävi yksin lasten kanssa meillä, naisella oli aina jotain "muuta".

En laske kateuksiksi sellaista, mitä vain arvelisin jokun tuntevan. Tuo kateus tuli ihan silmille.

Vierailija
200/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo viesti ollut edes osoitettu sulle ja alkoi "Osa noista kateusjutuista on ihan smalltalkia, ei kateutta"

Vedit herneen nenääsi siis ihan suotta.

Ota näistäkin selvää. Täällä jaellaan narsismidiagnooseja, syytellään valehtelijaksi ja vaikka ja mitä.

Ikuista vähättelya ja vastaan pitää jankuttaa vähän joka asiassa, vaikka ei ois mitään tietoa mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän