Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?
Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?
Minulla ainakin nämä:
- koulu- ja opiskelumenestys
- viulunsoittotaito
- tanssitaito
- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)
- hyvä työpaikka
- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa
Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.
Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...
Kommentit (1120)
Miesystävän ex-vaimo alkoi käyttäytyä oudosti. Hän oli itse lähtenyt heidän suhteesta, muttei suvainnut myöskään sitä, että joku toinen nainen tulee tilalle. Hän on itse pienirintainen ja oli levittänyt huhua, että minulla on silikonit. Siis tähän tyyliin: ”Kai sellaiset silikonimimmit yrittää saada kaikki ihastumaan ja sitten eräät munattomat menee täysillä mukaan.” Minulla siis ei ole silikoneja vaan luomut.
Toinen mitä tämä nainen kadehti, oli se kun käytiin miesystäväni kanssa teatterissa ja syömässä. Hän oli sanonut lapsille, että kyllä se isi nyt kuljettelee uutta naista teatteriinkin ja häntä ei koskaan minnekään. Miesystäväni kertoi, että hän vaikka miten monta kertaa pyysi teatteriin ja konsertteihin ja syömään, mutta aina tällä oli ollut työkiireitä tai sanonut, että viitsiikö sinne lähteä, onko edes katsomisen arvoinen esitys. Ja näyttelijätkin oli haukkunut (se nyt ei yhtään osaa näytellä, oli ihan hirveä siinä TV-sarjassakin). Kertakaikkisen kateellinen pitää ihmisen olla, jos myöhemmin kadehtii, kun ex-mies käy teatterissa uuden naisystävän kanssa.
Kaikesta. Pelkkä tieto olemassaolostani aiheuttaa suurta kateutta!
Ymmärtäähän sen. Minä kun satun olemaan itseni tietoisuus, joka on kaikki!
Olen siitä eri mieltä, että viulunsoittotaito olisi jokaisen saavutettavissa. Lapseni soittaa viulua, ja siihen menee kyllä aika paljon rahaa. Toisin sanoen, tarvitaan ainakin jokseenkin hyvää perheen varallisuutta. Olisin itse lapsena halunnut soittaa jotain (olen hyvin musikaalinen), mutta ei ollut puhettakaan, että perheelläni olisi ollut siihen varaa.
Ovatko nuo 'matkijalinnut' ja 'copy-cat'it' kateellisia? Sellaiseen pariin olen törmännyt.
Miehen suku on aivan äärettömän kateellista porukkaa. Ovat olleet kateellisia oikeasti jopa ala-asteikäisten lasten koulumenestyksestä ja esim soittotaidoista. Ja tietenkin ovat kateellisia meidän pitkästä parisuhteesta joka heidän harhoissaan on jotenkin täydellinen, kun ovat kaikki itse eronneet. Ajattelevat että ollaan varakkaitakin, kun tulot ovat tasoa Sari-sairaanhoitaja ja Pekka-putkimies.
Toisaalta sitten oikein hykertelevät tyytyväisyyttään kun joku (lapsikin!) vaikka sairastuu ja siitä seuraa epäonnea kuten vaikkapa lomamatkan peruuntuminen. Olen todistanut tällaisia reaktioita ihan toistuvasti. Että tällaisia ihmisiä ympärillämme oikeasti on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.
Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.
En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.
No tässä onkin esimerkki kuvitellusta kateudesta. Ne työpaikan naiset, joilla on ruuhkavuodet, haluavat naureskella lasten tempauksille ja muille ruuhkavuosijutuille rauhassa. He tietävät että sinä urheileva sinkku haluat keskustella vain proteiinipitoisesta ruokavaliosta niin eivät tietenkään halua sinua tunnelmaa pilaamaan. Nuo miesten arvailut voit jättää omaan arvoonsa. Ja miltähän tuo oma asenteesi mahtaa muista vaikuttaa?
Tämä. Itse vielä tunnustaa, että on tuskin nättikään. Miksi naiset olisivat hänen ulkonäöstään ja kropastaan kateellisia. Mulla on "ruuhkavuosia" elävänä mammana varmasti parempi kroppa ja kauniimmat kasvot ja lisäksi tekemällä tehdyt lapset, jotka on siis haluttu ja halusi lapsia mieskin. Ei tultu vanhemmiksi vahingossa. On meillä lapsettomiakin ystäviä. Ei silti kiinnostaisi tutustua kehenkään lapsettomaan urheilevaan naiseen joka lenkillä vilkuilee haluaako mieheni häntä ja otanko minä epävarman ärtsyilmeen :D
Mäkin sain mieleenki kuvan pyllytrikoista, katsokaa mua!
On teillä naisilla huolet. Jokainen terve mies katsoo jos vieressä on "urheileva nainen" "pyllytrikoissa" mutta ei se tarkoita sitä että kumppania oltaisiin dumppaamassa. Me miehet vaan ollaan sellaisia eikä sitä voi muuttaa.
Ja jos kumppanuus on sillä tasolla että pyllytrikoot riittää siihen että tulee ero se joutaakin tulla
Ei tarkoitakaan.
Mutta kun nainen pylly pystyssä trikoissaan esittelee itseään miehille, meinaa HÄN että hänelle ollaan kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.
Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.
En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.
No tässä onkin esimerkki kuvitellusta kateudesta. Ne työpaikan naiset, joilla on ruuhkavuodet, haluavat naureskella lasten tempauksille ja muille ruuhkavuosijutuille rauhassa. He tietävät että sinä urheileva sinkku haluat keskustella vain proteiinipitoisesta ruokavaliosta niin eivät tietenkään halua sinua tunnelmaa pilaamaan. Nuo miesten arvailut voit jättää omaan arvoonsa. Ja miltähän tuo oma asenteesi mahtaa muista vaikuttaa?
Tämä. Itse vielä tunnustaa, että on tuskin nättikään. Miksi naiset olisivat hänen ulkonäöstään ja kropastaan kateellisia. Mulla on "ruuhkavuosia" elävänä mammana varmasti parempi kroppa ja kauniimmat kasvot ja lisäksi tekemällä tehdyt lapset, jotka on siis haluttu ja halusi lapsia mieskin. Ei tultu vanhemmiksi vahingossa. On meillä lapsettomiakin ystäviä. Ei silti kiinnostaisi tutustua kehenkään lapsettomaan urheilevaan naiseen joka lenkillä vilkuilee haluaako mieheni häntä ja otanko minä epävarman ärtsyilmeen :D
On teillä naisilla huolet. Jokainen terve mies katsoo jos vieressä on "urheileva nainen" "pyllytrikoissa" mutta ei se tarkoita sitä että kumppania oltaisiin dumppaamassa. Me miehet vaan ollaan sellaisia eikä sitä voi muuttaa.
Ja jos kumppanuus on sillä tasolla että pyllytrikoot riittää siihen että tulee ero se joutaakin tulla
Oon tämän ketjun alkuperäinen ja pakko vastata pariin kohtaan. Ensinnäkin, meidän työpaikalle ei ole paljon firman puolesta illanistujaisia vaan yleensä joku järjestää niitä itse. Näistä on helppo jättää halutessaan joku kutsun ulkopuolelle.
Lisäksi, en ole mikään proteiiniruokavaliosta pauhaava sinkku, vaan ihan naimisissa oleva nainen joka sattuu tykkämään urheilusta ja tämä tietenkin näkyy kropassakin. Olen sosiaalinen luonne ja jos joku treenituttu tulee vastaan niin varmasti moikkaan ja jään ehkä juttelemaan. En oo siis liikkeellä millään mieheniskukierroksella jos hölkkäilen vastaan :)
Pyllytrikoista en tiedä mitä ovat, mutta trikoot mulla on kyllä ihan aina päällä treeneissä ellei ole shortsikeli.
Et ole ap
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoitakaan.
Mutta kun nainen pylly pystyssä trikoissaan esittelee itseään miehille, meinaa HÄN että hänelle ollaan kateellisia.
Joku voi olla myös rasittava/ärsyttävä/röyhkeä/tms jonkun mielestä, ilman että hänelle oltaisiin kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoitakaan.
Joku voi olla myös rasittava/ärsyttävä/röyhkeä/tms jonkun mielestä, ilman että hänelle oltaisiin kateellisia.
Niin. Se oletus kateudesta on sen naisen päässä, koska se on hänen tarkoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siitä eri mieltä, että viulunsoittotaito olisi jokaisen saavutettavissa. Lapseni soittaa viulua, ja siihen menee kyllä aika paljon rahaa. Toisin sanoen, tarvitaan ainakin jokseenkin hyvää perheen varallisuutta. Olisin itse lapsena halunnut soittaa jotain (olen hyvin musikaalinen), mutta ei ollut puhettakaan, että perheelläni olisi ollut siihen varaa.
Viulutunnit auttavat toki paljon, mutta oma motivaatio on tärkein soittamisessakin. Tiedän useampia itseoppineita tai nettikurssien/youtube-videoiden avulla opetelleita soittajia, jotka ovat mukavasti edistyneet soittamisessa. Lisäksi työväenopistossakin on tarjolla opetusta. Ei niillä tunneilla edistytä ehkä samaa vauhtia kuin yksityistunneilla, mutta kyllä niilläkin oppii.
Ap
Peniksestä. Moni nainen on sanonut, että kumpa olisi syntynyt peniksen kanssa.
Mitä on kateus?
En ole koskaan ollut kateellinen kenellekään enkä mistään, ehkä muut voivat olla minulle kateellisia juuri siitä syystä, sinäkin.
Miksi joku olisi kateellinen kenellekään mistään? Itseäni huvittaa ihmiset ketkä luulevat ja puhuvat kuinka heitä kadehditaan millon mistäkin. Onko se kateutta jos joku sanoo muuttavansa ulkomaille ja kommentoit siihen, että ihanaa, olisipa itselläkin mahdollisuus. Sillä esim. näin olen sanonut enkä kyllä ollut yhtään kateellinen. Tai jos kommentoit jotain kuinka tyrkky on, niin sekin on heti kateutta. Mitäpä jos se onkin totuus eikä kateutta?
Olen sitä mieltä ettei kukaan karehdi ainakaan minua. En myöskään osaisi elää muuta kuin omaa elämääni, joka on mittatilaus minulle. Kaikkea on eikä mitään puutu.
Itsevarmuuteni, varallisuuteni, ulkonäköni. Kiitos siskot itsetuntoni pönkittämisestä kateellisuutena. Kateus täytyy ansaita.
Ystävällä oli hieno, kallis lelukaupasta ostettu nukkekoti. Hän oli kateellinen kun isä rakensi minulle lastulevystä kodin barbeille. Vaikka se ei maksanut mitään kun tarvikkeet olivat valmiina. Muka haukkui aina "köyhän barbitaloa" mutta myöhemmin tunnusti olleensa kateellinen. Johtui varmaan siitä, että hänellä ei ollut isää (edesmennyt jo kun kaveri oli pieni) Toki annoin hänen leikkiä sillä ja lukuisat leikit leikimme yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että olen hoikka.
Siitä, että mulla on edelleen puoliso ja jaetaan 3lapsen kulut vs yksinhuoltaja, jolla yksi lapsi ja saa elareita. Kuulemma meillä helppoa, kun on kaksi maksajaa. Hmm, mitenhän tää nyt meni? Me kaikki: minä, mieheni, ja kaverini tienataan about saman verran. Minä ja mieheni maksetaan 1,5lapsen kulut, ilman tukea mistään. Kaverini maksaa 1lapsen kulut+saa siihen vielä tukea lapsen isältä. (+lisäksi mummot kummit sun muut kun onhan se niin rankkaa yksin maksaa kaikki) Meillä kuulemma helppoa esim. järjestää hoplop synttärit yms, kun on 2 maksajaa. Hänellä mahdotonta, kuulemma.
Miten voi ajatella noin päin hevlettiä? Tuolla logiikalla ette te maksa yhdessä mitään 1,5 tai 3 lapsen kuluja ilman tukea mistään, vaan sinä maksat ne ja saat lasten isältä tukea siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikielisyydestäni
Sama, paitsi että kolmikielisyydestä :-) Ennen harmitti jonkun kateus, mutta nykyään vaan naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen suku on aivan äärettömän kateellista porukkaa. Ovat olleet kateellisia oikeasti jopa ala-asteikäisten lasten koulumenestyksestä ja esim soittotaidoista. Ja tietenkin ovat kateellisia meidän pitkästä parisuhteesta joka heidän harhoissaan on jotenkin täydellinen, kun ovat kaikki itse eronneet. Ajattelevat että ollaan varakkaitakin, kun tulot ovat tasoa Sari-sairaanhoitaja ja Pekka-putkimies.
Toisaalta sitten oikein hykertelevät tyytyväisyyttään kun joku (lapsikin!) vaikka sairastuu ja siitä seuraa epäonnea kuten vaikkapa lomamatkan peruuntuminen. Olen todistanut tällaisia reaktioita ihan toistuvasti. Että tällaisia ihmisiä ympärillämme oikeasti on!
Tämä mua ihmetyttää. Että ollaan kateellisia aivan tavallisista asioista. Siitä että joku on parisuhteessa, tai asuu jossain. Välillä tuntuu että pitäisi vain kadota olemattomiin, koska jo pelkkä elossaoleminen on joillekin kateutta aiheuttavaa.
Mulla oli menestynyt, hyvä ystävä, jossain vaiheessa jopa ihan paras ystävä. Hänellä oli "kaikki", eli pitkä parisuhde nuoruuden rakkaan kanssa, oma talo, josta kohta just lainat maksettu, 2 tervettä lasta, 3 autoa pihassa, elossa sukua vaikka miten paljioin, ja läheiset suhteet omiin sisaruksiin ja sukuun. Vakityö, ja miehellä hyvä esimiestyö myös, rahasta ei puutetta, ulkomaanmatkat 2x/vuodessa jne.
Minä olin yh, miessuhteet epäonnistuivat jo alkuvaiheessa. Olen itse terveysrajoitteinen, ja lapseni sairastui myöhemmin vakavasti. Vuokralla asuttiin niin että minä nukuin olohuoneessa. Vanhempiini välit huonot, koska olion se epätoivottu lapsi, sisaruksen kanssa en juuri tekemisissä. Työttömyyttä lapsen j aoman sairastelun vuoksi jne.
Kun sitten mieheni kanssa löydettiin toisemme, ostettiin talo, ja parisuhde kukoistaa, niin mitäpä tapahtuu? No se kateus. Nyt vuosien jälkeen emme ole tämän ystävän kanssa enää missään tekemisissä.
Siitä, että olen hoikka.
Siitä, että mulla on edelleen puoliso ja jaetaan 3lapsen kulut vs yksinhuoltaja, jolla yksi lapsi ja saa elareita. Kuulemma meillä helppoa, kun on kaksi maksajaa. Hmm, mitenhän tää nyt meni? Me kaikki: minä, mieheni, ja kaverini tienataan about saman verran. Minä ja mieheni maksetaan 1,5lapsen kulut, ilman tukea mistään. Kaverini maksaa 1lapsen kulut+saa siihen vielä tukea lapsen isältä. (+lisäksi mummot kummit sun muut kun onhan se niin rankkaa yksin maksaa kaikki) Meillä kuulemma helppoa esim. järjestää hoplop synttärit yms, kun on 2 maksajaa. Hänellä mahdotonta, kuulemma.