Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

1021/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkkeestä. Saan perhe-eläkkeitä enemmän kuin keskivertosuomalainen palkkaa. Ja ne siis oman isohkon palkkani lisäksi. 

Vierailija
1022/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksistani, lähinnä niiden tuuheudesta ja hyväkuntoisuudesta. Ja nainen siis olen. Silloin nuorempana lukemattomat ihmiset niitä ihailivat, itseäni nuoremmat tytöt halusivat letittää, tai kammata niitä. Se ei kyllä ollut kateutta, mutta kerran eräs mies tuijotti mua aivan haltioituneena ja kehui hiuksiani upeiksi... Olihan se joskus aika imartelevaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kookaasta iloviisarista

Vierailija
1024/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan huomannut, että joku olisi ollut mulle kateellinen.

Mulla ihan sama. Mulla on niin surkea elämä, ettei irtoa mitään kadehdittavaa. Kerran tosin joku luuli, että mulla olisi laaja ystäväpiiri mutta totuus on että olen todella yksinäinen eikä mulla ole yhtään ystävää. Eli jos joku olisi jostain kateellinen niin todennäköisimmin erehtyisi.

Vierailija
1025/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran yksi työkaveri valitti siitä että ei ole reilua kun minä lapsettomana saan lomani milloin haluan ja hän joutuu ottamaan lomansa silloin kun on lapsillakin loma. En ole KOSKAAN törmännyt noin härskiin kommenttiin, niin monella tapaa. Hän ei tiedä haluaisinko lapsia (en halua, mutta kärsin siitä että ei ole edes puolisoa) ja myös omaa perhettään kohtaan - kukaan ei ole pakottanut häntä lisääntymään ja sitten hän ajattelee perheestään noin.

Vierailija
1026/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että äitini oli töissä samassa päiväkodissa, jossa minä olin hoidossa. Äiti oli todella tykätty ja näin aina välillä hänen kanssaan muita hoitajia vapaa-ajallakin, pääsin jopa kyläilemään heidän luonaan. Tietysti tämä "suhde" näkyi myös päiväkotikavereille ja eräs opettaja kyllä vähän suosikin minua. Muistan, että tämä suututti joitain lapsia ja eräskin tyttö suorastaan inhosi minua. Hän kiusasi minua aika ilkeästikin ja aina kun päiväkotiin tuli joku uusi hoitaja tai sijaisia, yritti mustamaalata minut näiden silmissä mm. lavastamalla minut syylliseksi johonkin, mitä en ollut tehnyt.

Hän sitten myönsi minulle joskus parikymppisenä (pieni kaupunki, kävimme samoja kouluja ja törmäsimme aina silloin tällöin), ettei tuolloin pitänyt minusta ollenkaan ja kadehti minua. Ei tosin myöntänyt kiusanneensa tai ollut siitä mitenkään pahoillaan.

Vierailija
1027/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut kateutta, vaikka olen elämässäni ihan hyvin menestynyt monella eri osa-alueella.

Monesti tuntuu siltä, että nämä kateuden merkkejä joka puolella näkevät ihmiset vain toivovat/haluavat muiden olevan kateellisia itselleen, joten sen vuoksi he tulkitsevat muiden ihmisten käytöksen aina kateellisuutena, vaikka todellisuudessa tästä ei olisikaan kyse.

Kateus on suomalaisten helmasynti. Se on siitä hankala tunne, että sitä harva tiedostaa ja myöntää itselleen, että tuntee kateutta.

Usein kateus naamioidaan oikeudenmukaisuuden kaapuun. Kadehdittava on tuolloin saanut kadehtijan mielestä ilman ansiota jotakin.

Kateus on siitä jännittävä juttu, että harvoin kadehtija kadehtii itselleen vaan nimenomaan toiselta pois.

Työpaikoilla kateus rehoittaa ja ilmenee yleensä vähättelemisenä, syyllistämisenä, mustamaalaamisena.

Esimiehen on tärkeä tunnistaa nämä tilanteet.

Suomessa on myös ns. vaatimattomuus-kulttuuri, mikä tarkoittaa sitä, että jos joku tuo julki epäilyn, että häntä kadehditaan jostain ja siksi kohdellaan huonosti, asia käännetään väärinpäin ja sanotaan hänen luulevan itsestään liikoja.

Eli jos sinulla on jotain kadehtimisen arvoista, pidä se omana tietonasi.

Vierailija
1028/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteestani ja avio-onnesta.

"Miten tollanen läski saa noin hyvännäköisen miehen?".

Myös piikitelty, ettei avio-onneni ole muka aitoa.

Vierailija
1029/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän jengin tuomioista saatiin aika kevyet.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dd283cc8-af5e-4caa-902a-ca3c0216e772

"Vuosaaren RK98-jengin johtohahmolle 8 vuotta vankeutta

24-vuotias Abdinashir Mohamud Ali tuomittiin vankilaan yhdeksästä rikoksesta."

"Käräjäoikeuden mukaan RK- ja RK98-nimillä tunnettu ryhmä täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit. Ryhmä muun muassa pyrki suojelemaan ryhmän ja sen jäsenten koskemattomuutta ja kunniaa väkivallan uhalla ja väkivallalla."

"Kaikki tuomiot:

Vuonna 1998 syntynyt Abdinashir Mohamud Ali: 8 vuotta vankeutta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta ampuma-aserikoksesta, törkeän kiristyksen yrityksestä, törkeästä ryöstöstä, lievästä ampuma-aserikoksesta, huumausaineen käyttörikoksesta ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2002 syntynyt Ayuub Hassan: 4 vuotta ja 7 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta, kahdesta huumausaineen käyttörikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 2002 syntynyt Abubakar Isse Mohamed: 3 vuotta ja 3 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta.

Vuonna 2003 syntynyt Abdihakim Abdullahi Mahamud Farah: 2 vuotta ja 10 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä ja pahoinpitelystä.

Vuonna 2003 syntynyt Abdulaa Khalid Al-Mawla: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.

Vuonna 2002 syntynyt Samet Küçükyilmaz: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.

Vuonna 2002 syntynyt Morad Elias Kichene: 2 vuotta ja 7 kuukautta vankeutta huumausainerikoksesta, kolmesta törkeästä huumausainerikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 1999 syntynyt Sakariye Abdi-Mahad Hassan Farah: 2 vuotta ja 6 kuukautta vankeutta kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta.

Vuonna 2001 syntynyt Ilias Mohamed Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1997 syntynyt Khaalid Mohamed Diriye: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2001 syntynyt Ridwan Rafle Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1999 syntynyt mies: 3 kuukautta vankeutta ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 1996 syntynyt mies: 1 vuosi ja 9 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1993 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2000 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta pahoinpitelystä ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2001 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä huumausainerikoksesta.

Vuonna 1998 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2000 syntynyt mies: 8 kuukautta ehdollista vankeutta ampuma-aserikoksesta ja huumausainerikoksesta."

Varmaan joku ryhmäalennus.

Vierailija
1030/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteestani ja siitä että olen köyhyydestä huolimatta onnellinen. Ehkä olen onnellinen siitä että olen löytänyt hyvän miehen. Auttaa minua, eikä ole itsekäs sika.

Vierailija
1031/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän toisinpäin, mutsi kehuu kun heidän talo maksettu etuajassa aikanaan ja räyhää kun meillä vielä maksamatta.

Ihan kun sillä olisi mitään väliä/kehumista.

Vierailija
1032/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän jengin tuomioista saatiin aika kevyet.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dd283cc8-af5e-4caa-902a-ca3c0216e772

"Vuosaaren RK98-jengin johtohahmolle 8 vuotta vankeutta

24-vuotias Abdinashir Mohamud Ali tuomittiin vankilaan yhdeksästä rikoksesta."

"Käräjäoikeuden mukaan RK- ja RK98-nimillä tunnettu ryhmä täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit. Ryhmä muun muassa pyrki suojelemaan ryhmän ja sen jäsenten koskemattomuutta ja kunniaa väkivallan uhalla ja väkivallalla."

"Kaikki tuomiot:

Vuonna 1998 syntynyt Abdinashir Mohamud Ali: 8 vuotta vankeutta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta ampuma-aserikoksesta, törkeän kiristyksen yrityksestä, törkeästä ryöstöstä, lievästä ampuma-aserikoksesta, huumausaineen käyttörikoksesta ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2002 syntynyt Ayuub Hassan: 4 vuotta ja 7 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta, kahdesta huumausaineen käyttörikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 2002 syntynyt Abubakar Isse Mohamed: 3 vuotta ja 3 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta.

Vuonna 2003 syntynyt Abdihakim Abdullahi Mahamud Farah: 2 vuotta ja 10 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä ja pahoinpitelystä.

Vuonna 2003 syntynyt Abdulaa Khalid Al-Mawla: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.

Vuonna 2002 syntynyt Samet Küçükyilmaz: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.

Vuonna 2002 syntynyt Morad Elias Kichene: 2 vuotta ja 7 kuukautta vankeutta huumausainerikoksesta, kolmesta törkeästä huumausainerikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 1999 syntynyt Sakariye Abdi-Mahad Hassan Farah: 2 vuotta ja 6 kuukautta vankeutta kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta.

Vuonna 2001 syntynyt Ilias Mohamed Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1997 syntynyt Khaalid Mohamed Diriye: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2001 syntynyt Ridwan Rafle Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1999 syntynyt mies: 3 kuukautta vankeutta ampuma-aserikoksesta.

Vuonna 1996 syntynyt mies: 1 vuosi ja 9 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 1993 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2000 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta pahoinpitelystä ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2001 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä huumausainerikoksesta.

Vuonna 1998 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.

Vuonna 2000 syntynyt mies: 8 kuukautta ehdollista vankeutta ampuma-aserikoksesta ja huumausainerikoksesta."

Joo ehdollisella pääsee. Saa näköjään oikeudessakin uhkailla todistajia ja lähteä siitä samaa matkaa samaan naapurustoon, vaikka on tustalla ampuma-aserikoksia. Saattaa se kateutta herättää muissa maissa.

Vierailija
1033/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimostani, lapsistani ja sähköautostani.

Vierailija
1034/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudesta, hoikkuudesta, pituudesta, kauniista hampaista, kivoista harrastuksista ja varakkuudesta ainakin. Toisaalta ihmiset eivät tiedä että minulla on paljon vaikeuksia elämässä.

Vierailija
1035/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulainen sanoi olevansa minulle kateellinen.

On tiuskinut ja kiukutellut ( sisarus) minulle vuosikymmenen.

Tai ei varsinaisesti minulle ole kateellinen ,minä olen juuri jäänyt eläkkeelle, eläkkeeni on pienin mahdollinen, kun työvuosia oli niin vähän.

Vaan minun lapsieni takia ! Voi taivaan vallat !

Siis siksi kun minun kaikki lapseni opiskelivat ja saivat kohtuulliset työpaikat. Ei mitään ökypalkkoja, mut kohtalaisen hyvin tienaavat.

Ja kaikki kukkuraksi ( 🙈) , hän on kateellinen kun minun lapsieni puolisot ovat varakkaita ! Tai hyvin toimeen tulevia, ei rikkaita edes.

Kun hänen yksi lapsensa on työkyvyttömyyseläkkeellä.

-Ja kun minun yksikään lapsi ei ole !

Hänen muut lapsensa ovat hyvissä työpaikoissa.

Mitä tulee muuhun omaisuuteen ja rikkaiteen, niin HÄNELLÄ ON maita ja mantuja ja metsiä, kesämökki, sekä toinen valtavan iso vapaa-ajan asunto, kerrostalo asunto , sijoitus osakkeita ja ties mitä...

Mutta , se että hän "häviää" minulle lasten menestyksessä !

Kun hänen yksi lapsensa ei ole työelämässä.

Tästä syystä:

- minulle ei lähetetä synttäri-eikä joulukortteja

- lähetetään ilkeyksiä sähköpostitse

- kettuilu viestejä jne....

Kunnes minulle riitti.

Vaihdoin sähköposti osoitteeni.

Tein eston hänen puheluihin ja viesteihinsä.

Ikävä juttu. En voinut tälle mitään.

Minun syy ei ole lapsieni menesu tai epäonni.

Suku on totta kai pahin - ja myös kateellisin!

Äitini on ollut minulle kateellinen

- koulumenestyksestä ja hyvästä tuloksesta yo-kirjoituksissa

- ammatistani (tavallinen, ei mitään ekstraa)

- työpaikoistani ja siitä, että olen viihtynyt työssäni

- aviomiehestäni ja lapsistani

- ulkomaanstipendistäni ja matkoista ulkomaille 

En olisi saanut onnistua missään asiassa! Sen huomaa siitä, että äitini korostaa joka käänteessä, että on paljon parempi ja kyvykkäämpi kuin minä.

Ihan sama mulle - jos hän on kateellinen tyttärelleen, niin minkä minä sille voin?

Vierailija
1036/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä, vanhempien omaisuudesta, poikaystävästä, ystävästä, lasten lukumäärästä ja sukupuolesta. Kateus teki sen, että kaikkea itseeni liittyvää piilottelin vuosikaudet. Itse olen ollut kateellinen perheen perustamisesta kun omia lapsia ei vielä ollut, kavereiden seurustelusuhteista kun tuo kateutta aiheuttanut poikaystävä oli sitoutumiskyvytön ja monella tapaa häiriytynyt ja olisi saanut vankeustuomion jos olisin tehnyt ilmoituksen, ulkonäöstä, terveydestä, sosiaalisuudesta, ahkeruudesta. Enää en kadehdi muita, haluaisin kyllä fyysisen terveyden koko perheelleni, ja ihailen ihmisiä jotka vaikeuksista huolimatta näyttävät pärjäävän ja ovat ystävällisiä.

Vierailija
1037/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella vaikea elämä lapsesta alkaen. Vanhemmat eivät juuri välittäneet mistään, ei koskaan kehuja tai kannustusta, vain vähättelyä, pilkkaa ja jatkuvaa ivaamista ja äiti vielä oli väkivaltainen etenkin minua kohtaan. Koko peruskoulun ajan ns. kiusattiin (=rajua väkivaltaa, pilkkaamista, vähättelyä, tavaroiden rikkomista, nolaamista yms yms.) ja halusin kuolla jo alle 10-vuotiaana. Tämä johti elämässä todella pahaan kriisiin ja kaikki unelmat jäivät toteuttamatta ja lopulta koko homma johti toistaiseksi voimassa olevalle tk-eläkkeelle.

Tämä mukamas kaverini oli todella hapan ja kateellinen kun ei tarvinnut mennä töihin, rahaa vain tupsahteli tilille ja nukkua saattoi vaikka kuinka myöhään. Kateus oli jotain käsin kosketeltavan paksua ilmaa. Kuitenkin sain pikkuhiljaa aikuislukion käytyä läpi ja reilusti päälle kolmekymppisenä olin sen verran toipunut että pääsin erääseen erittäin haluttuun ja hypetettyyn opiskelupaikkaan. Arvatkaas kuinka hapanta naamaa tämä samainen "kaveri" näytti tämän jälkeen ja mikä vähättely siitä sitten alkoi?

Nyt kun keski-ikä on täällä, niin aion elää ja tehdä niin paljon mukavia asioita kuin haluan. Olen huomannut itselläni olevan todella paljon kykyjä, mitkä nuorena jäivät käyttämättä, mutta nyt annan niiden kukoistaa.

Vierailija
1038/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... ei ole oikein mitään :) Mutta luulen, että ulkonäöstäni ollaan joskus oltu kateellisia ja siitä, että olen oma itseni (vaikka tylsäkin) enkä välitä mitä minusta ajatellaan.

Vierailija
1039/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muna tietysti

Vierailija
1040/1120 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulainen sanoi olevansa minulle kateellinen.

On tiuskinut ja kiukutellut ( sisarus) minulle vuosikymmenen.

Tai ei varsinaisesti minulle ole kateellinen ,minä olen juuri jäänyt eläkkeelle, eläkkeeni on pienin mahdollinen, kun työvuosia oli niin vähän.

Vaan minun lapsieni takia ! Voi taivaan vallat !

Siis siksi kun minun kaikki lapseni opiskelivat ja saivat kohtuulliset työpaikat. Ei mitään ökypalkkoja, mut kohtalaisen hyvin tienaavat.

Ja kaikki kukkuraksi ( 🙈) , hän on kateellinen kun minun lapsieni puolisot ovat varakkaita ! Tai hyvin toimeen tulevia, ei rikkaita edes.

Kun hänen yksi lapsensa on työkyvyttömyyseläkkeellä.

-Ja kun minun yksikään lapsi ei ole !

Hänen muut lapsensa ovat hyvissä työpaikoissa.

Mitä tulee muuhun omaisuuteen ja rikkaiteen, niin HÄNELLÄ ON maita ja mantuja ja metsiä, kesämökki, sekä toinen valtavan iso vapaa-ajan asunto, kerrostalo asunto , sijoitus osakkeita ja ties mitä...

Mutta , se että hän "häviää" minulle lasten menestyksessä !

Kun hänen yksi lapsensa ei ole työelämässä.

Tästä syystä:

- minulle ei lähetetä synttäri-eikä joulukortteja

- lähetetään ilkeyksiä sähköpostitse

- kettuilu viestejä jne....

Kunnes minulle riitti.

Vaihdoin sähköposti osoitteeni.

Tein eston hänen puheluihin ja viesteihinsä.

Ikävä juttu. En voinut tälle mitään.

Minun syy ei ole lapsieni menesu tai epäonni.

Suku on totta kai pahin - ja myös kateellisin!

Äitini on ollut minulle kateellinen

- koulumenestyksestä ja hyvästä tuloksesta yo-kirjoituksissa

- ammatistani (tavallinen, ei mitään ekstraa)

- työpaikoistani ja siitä, että olen viihtynyt työssäni

- aviomiehestäni ja lapsistani

- ulkomaanstipendistäni ja matkoista ulkomaille 

En olisi saanut onnistua missään asiassa! Sen huomaa siitä, että äitini korostaa joka käänteessä, että on paljon parempi ja kyvykkäämpi kuin minä.

Ihan sama mulle - jos hän on kateellinen tyttärelleen, niin minkä minä sille voin?

Munkin (edesmennyt) äiti oli mulle kateellinen. Ei välttämättä niistä asioista mitä mulla oli elämässäni vaan siitä että olin onnellinen ja tyytyväinen elämääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä