Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?
Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?
Minulla ainakin nämä:
- koulu- ja opiskelumenestys
- viulunsoittotaito
- tanssitaito
- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)
- hyvä työpaikka
- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa
Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.
Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...
Kommentit (1120)
Arvosteltiin kun olin kaunis ja hoikka.
Toiset kadehti kun pojat kilpailivat suosiostani ja sain pojilta treffiehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Arvosteltiin kun olin kaunis ja hoikka.
Sama. Sain aina kuulla kuinka tuuli vie mukanaan ym keljuilua.
Jengi kyllä turhaankin kuvittelee muiden olevan kateellisia.
Yksi tuttu saa ylinopeussakkoja koska ajaa kuin raivopää omasta mielestään turvallista nopeutta. Hänen mielestään. Poliisit ovat kateellisia hänen ei-niin-uudesta mersustaan. Yksi kevarikuski selitti että autoilijat ovat kateellisia siitä parin tonnin kevarista.
Minulle oltiin parikymppisiä kateellisia ulkonäöstäni, eräs läheinen ystävä myönsi humalassa että häntä inhotti "kilpailla" huomiosta kun oli kanssani. Olimme työkavereita ja minä olin kyllä varattu enkä yrittänyt "viedä huomiota" häneltä pois millään tapaa. Olin todella hoikka ja kaunis blondi isolla rintavarustuksella. Todellisuus oli se että olin huonossa suhteessa jossa mies painosti minua hankkimaan todella isot silikonit, epäterveellisen suhteen takia söin huonosti ja minulla oli todella huono itsetunto. Sain miehen kanssa lapsen ja masennuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lopulta erosin miehestäkin. Ystävä jäi myös taakse koska hänen mielestä en osannut arvostaa miestäni ja perhettäni vaan "sekosin" kun olin masentunut. Että ei tosiaan kyllä ikinä kannata olla kateellisia varsinkaan kenenkään ulkokuoren takia, ei ikinä tiedä mitä pinnan alla tapahtuu. Onneksi tästä on jo vuosikausia.
Peniksestä aina työpaikoilla, joissa on naisia.
Siitä että mä elän toimeentulotuella ja syön kirsikkatomaatteja.
Ulkonäkö, hoikkuus , laulutaidot, ystävällinen käytös
Ulkomaille muutosta ja täällä hyvin menestymisestä.
Kun aikanaan lähdin, kuoro lauloi miten kohta tulen korvat luimussa takaisin. En tullut.
Siitä nousi sitten tietyissä piireissä suuri kateus ja katkeruus, eräs läheinen ihminen jopa katkaisi välit tämän takia.
Minua yritettiin houkutella takaisin ja suututtiin kun en missään tapauksessa halua. Kun kävin Suomessa, kuulin kiertoteitä kuinka luulin olevani jotenkin parempi ja hienompi. Tätä en ymmärrä sillä olen ihan se sama ihminen joka aikanaan lähti maailmalle siipiään kokeilemaan.
En olisi saanut onnistua, ja kun niin kävi, kaikenlaista ilkeyttä alettiin levitellä. Toki tiedän mitä kateus on enkä anna sen elämääni vaikuttaa muuten kuin että olen karsinut myrkylliset ihmiset pois.
Minuakin on kadehdittu, mutta en ymmärrä mistä ja miksi. Minusta kenelläkään ei ole oikeasti syytä kadehtia ketään toista. Elämä kolhii kaikkia.
Minua ei kukaan ole koskaan kadehtinut: olen lyhyt, pyöreä ja ruusufinninen brunette. Mutta jospa sitä joku päivä heräisi upeana ilmestyksenä, joka jollekin kelpaisi :D
Avuton oli kateellinen perusasioista. Niistä mitä ei itse osannut. Vaan tuolla tasolla pitäisi olla kateellinen 11-vuotiaalle.
Kaikista ei tule astronautteja, lahjat ei riitä. Eikä kaikkien palkka ole sopivan liian suuri.
Mitä se kateus on????
Materialistinen on tosi tyhmää. Ominaisuus yhtä tyhmää.
Kateellista ihmistä ei oikein voi auttaa.
Vai voiko.
Ostin tän Toyotan vaan siks et naapurit ei ois kateellisia.
Mä ostin Toyotan kun ne vanhat on toimivia vielä ja toimii paremmin ja o halvempi korjata, kuin ton ikäiset audit.
Kateus on tyhmää.
Ostasin itekin sen uuden business mallin Audin jos ois yhtä hyvä palkka.
En kadehdi ketään ja luulen että kikaan ei kadehdi minua.
Yritys vaihtaa yhden viikonpäivän työvuoro aamuksi että pääsee lukioon matematiikalle aiheutti eräässä naisessa hirveän huudon työpaikassa että kuka on ikinä saanut vaihdettua työvuoroja Blaaa blaa VARMASTI RIIVATTU.
Viinabaarissa työpäivän jälkeen istuttiin niin yhtä äkkiä lensi olutpullo kohti pöytää olkapään yli seinään Romani nainen saanut kohtauksen vain katsellessaan meitä ja huusi kuinka meillä on kaikkea hänellä ei. KATEUS ON OIKEIN SYNTI SYÖPÄ KUULKAA.
Varmaan kohtalainen kauneuteni ja hyvä koulumenestys aikoinaan, on ollut suuri kateuden tunteita herättänyt syy. Olen kokenut paljon kiusaa ja tuhoa elämäni aikana. Suoranaista syrjimistäkin on ilmennyt, joka on johtanut aikoinaan mielialaoireisiin ja varhaiseen eläköitymiseen.
Muilla mailla matkaillessani tosin olen huomannut, että siellä monessa maassa arvostetaan, vielä onneksi, skandinaavista vaaleaa naista, ja kohtelu on parempaa, vaikka olenkin nuorehko mielenterveyseläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kukaan ole koskaan kadehtinut: olen lyhyt, pyöreä ja ruusufinninen brunette. Mutta jospa sitä joku päivä heräisi upeana ilmestyksenä, joka jollekin kelpaisi :D
Voi hyvät ystävät, älkää. Tämä on saman asian kääntöpuoli, kun hoikat kauniit saavat koko ajan kuulla nälvimistä ja ivailua. N8mittäin kuonka voi sanoa, että ei ole mitään kadehdittavaa, kun on ilmeisesti aika normaalin nököinen tavallinen ihminen, eikä kaunis? Kokeilkaa joskus, laihduttakaa jos on laihdutettavaa, ja laitattakaa meikki kosmetologilla ja köykää kampaajalla, ja katsokaa, kuinka ns ihanaa on olla hoikka ja kaunis. Ihan kuin se todella tekisi jonkun onnelliseksi. Ja isompia kurheita ei olisi. Voi syvä huokaus.
Mistä tiedätte, että kyse on nimenomaan kateudesta? Itse en ole kateellinen vaikka sanoisin jollekin "onpa kauniit hiukset olisipa minullakin" tai joku muuttaa ulkomaille, johon voisi todeta, että "kuulostaa ihanalle, olisipa itselläkin joskus tuollainen mahdollisuus". Itseäni ärsyttää ihmiset (en ole kateellinen), jotka hehkuttavat asioita suurena saavutuksena vaikkei se nyt niin ihmeellistä olisikaan. Samoin lapsiaan jatkuvasti hehkuttavat kuinka "meidän xx teki maalin jääkiekossa" tai nämä synttärihehkutukset ja rakkaudenosoitukset lapsille somessa. Enemmänkin yllä olevat vaikuttaa siltä, että pakko hehkuttaa, kun ei oikeasti ole mitään sen kummempaa. Vanha sanonta tosi rikas ei rahoillaan leveile sopii sanontana aika moneen.
Naapuri oli kateellinen ammatistani, ilmeisesti se vain annettiiin minulle enkä lainkaan opiskellut. Samoin kuin autoni joka oli ihan siisti mutta vanha. Ostin sen palkallani.
Kerran tulin töistä kotiin koirani kanssa ja olin osranut koiran ruokaa eläinkaupasta. Naapuri tuli hikisenä ilmeisesti lenkiltä (töissä kun ei käynyt) ja kiroili kun olin ehtinyt hakea koiranruokaa, miten hän nyt saa bussissa tuotua omalle koiralleen ruokaa?
Voi voi..
Koulukaverit haukkui ja arvosteli kun olin jossain kouluaineissa erittäin hyvä. Kateus.