Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
301/1120 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eräs ystäväni joka aina pahoitti mielesnsä jos minulla meni hänen mielestään paremmin kuin itsellään. Olimme alle vuoden "kavereita.

Vierailija
302/1120 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkat ja omistusasunto, jotka olen ihan itse hankkinut tekemällä kovasti työtä ja säästämällä ( =välttämällä tuhlausta). Entinen ystäväni valitteli koko ajan, että "aina sä saat kaikkea kivaa" ja minus ärsytti selittää, että en todellakaan noin vain automaattisesti "SAA" mitään vaan olen joutunut tekemään uhrauksia ja kovasti työtä saadakseni, mitä olen halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1120 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuella olemisesta mt-ongelmien vuoksi. Mulla on kuulemma helppoa, kun ei tarvitse aamulla nousta töihin ja on vapaa-aikaa kokoajan.

Eikä näiltä tyypeiltä löydy myöskään ymmärrystä sille, miksi olen surullinen omasta tilanteestani. Ihmettelevät vain, miksi en osaa iloita kun "Sun elämäsi on niin vapaata".

Minulla sama.

Yksi ihminen sanoi suoraan, että mt-ongelmaisena en ansaitse työssäkäyvää, normaalia, tasapainoista ja hyvää miestäni. Kuulemma hän, joka tämän sanoi, käy töissä ja opiskelee ja yrittää parhaansa elämässä, joten hänelle kuuluisi kunnollinen mies.

Muutama ei myöskään ole pitänyt meidän perheen elintasosta. Se ei ole mikään ihmeellinen, mutta on ihan ok siihen nähden että meistä vain toinen käy töissä.

Eivätpä he tiedä, tai edes välitä siitä, miten paljon antaisin normaalista elämästä. Miten paljon antaisin, jos voisin muuttaa menneisyyttäni ja valintojani. Vaikka enhän minä lapsuudenperhettäni, traumojani, kiusaamista, kaikkea sitä valinnut.

Olisin erittäin mielelläni voittajien puolella.

Vierailija
304/1120 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli eräs ystäväni joka aina pahoitti mielesnsä jos minulla meni hänen mielestään paremmin kuin itsellään. Olimme alle vuoden "kavereita.

Olen tuon edellisen viestin kirjoittaja, jonka ystävä oli kateellinen painonpudotuksesta. Ja kyseisestä ihmisestä myös itselläni tuollainen samanlainen kokemus. Kaveri koki aina olevansa huonompi ihminen, kun hänen mielestään minulla meni paremmin kun hänellä. Ja tuossa painonpudotus asiassa koki ilmeisesti olevansa huonompi, vaikka itsekin pudotti 30kg painoa. Aina kun sanaakaan mainitsin jostain toisesta kaveristani niin oletti että hän on huonompi ystävä kun tämä toinen. Siksi aloin kauheasti varomaan omia sanomisiani hänen seurassaan ettei vaan suutu. Lopullinen niitti kaveruussuhteeseemme oli sitten tuo, minkä hän itse myönsi että joudumme mukamas kilpailemaan keskenämme ja että on kateellinen. Nyt hän on entinen ystävä ja hyvä niin. Surullista vaan toisaalta, tuollainen käytös kertoo vaan ihmisen omasta pahasta olosta ja itsetunto-ongelmista, mutta jos toinen ei itse sitä ymmärrä niin en voi asialle mitään.

Vierailija
305/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että en ole huomannut kateutta tuttavissani, mutta ketjua lukiessani tuli mieleen isäni, joka vähätteli opiskelusaavutuksiani. Hän oli varmaan kateellinen. Vanhempien kateus on kurjaa.

Vierailija
306/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että minulla tulee verta nenästä talviaikaan aika usein - pikkusiskoni alle kouluikäisenä.

Vierailija
307/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama on kertonut olevansa kateellinen harrastuksestani.

Hauskinta tässä on se, että jokainen heistä pystyisi samaan jos vain viitsisi.

Vierailija
308/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellinen ketju. Porukka oikeasti narsistisesti ajattelee, että toisia kiinnostaisi heidän viulunsoittotaitonsa tai täydellinen parisuhde.

Eiköhän jokainen keskity omiin juttuihinsa eikä mieti toisten muka saavutuksia.

Toisaalta vähän olen kyllä kade, kun Pena sanoi, että hänen vaimo on innostunut ottamaan suihin.

Vierailija
309/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit on kateellisia mun rinnoista. Ovat isot ja symmetriset, eivät roiku. Ja komeasta poikkiksesta.

Vierailija
310/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnoista, etenkin teininä. Eivät ne mitkään valtavat olleet tai ole, mutta isohkot kuitenkin. En itse edes ajatellut niistä alun perin oikein mitään - lähinnä häpesin, kun murrosikäni alkoi niin aikaisin - mutta lukiossa muutama kaverini kehui ja sanoi positiivisesti kadehtivansa niitä. Satuin myös joskus ohimennen kuulemaan koulussa, kun yksi poikaporukka puhui niistä sanoen mm. "Jumalauta mitkä tissit sillä (nimeni)llä on". Kyseiset pojat eivät koskaan puhuneet minulle mitään, enkä ollut uskonut heidän edes kiinnittäneen huomiota minuun.

Sen sijaan lukion mean girls -porukka suhtautui minuun aina todella nuivasti ja heitteli jatkuvasti ohimennen ilkeitä kommentteja, vaikka en ollut heidän kanssaan missään tekemisissä. Sain heiltä muun muassa h*orittelua ja kommentteja, että olen snobi. En ollut kumpaakaan, vaan ujo perhetyttö. Jossain vaiheessa nuo tytöt myös kiusasivat minua somessa. Kukaan muu, jonka koulussa tunsin, ei saanut heiltä vastaavaa kohtelua. Olen myöhemmin vetänyt johtopäätökset siitä, mistä tuo todennäköisimmin johtui.

Vierailija
311/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ihmeellinen ketju. Porukka oikeasti narsistisesti ajattelee, että toisia kiinnostaisi heidän viulunsoittotaitonsa tai täydellinen parisuhde.

Eiköhän jokainen keskity omiin juttuihinsa eikä mieti toisten muka saavutuksia.

Toisaalta vähän olen kyllä kade, kun Pena sanoi, että hänen vaimo on innostunut ottamaan suihin.

Miksei voisi kiinnostaa? Suurin osa ihmisistä kyllä varmaan välittääkin lähinnä omista asioistaan, mutta sitten on juuri niitä huonoitsetuntoisia, jotka kyräilevät ja kadehtivat toisia ja purkavat kateuttaan ilkeilemällä. Itselleni tulee heti mieleen yksi ihminen menneisyydestä, hän oli niin kiinnostunut toisten asioista ja kyräilystä, että se oli jo sairaalloista.

Olen minäkin joskus kadehtinut ihmisiä monista asioista, mm. juurikin soittotaidoista. Minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta purkaa sitä negatiivisesti tai ilkeillä kateuden kohteelle. Kateus on tosi inhimillistä, ihminen vain yksinkertaisesti haluaa jotain sellaista, mitä hänellä ei ole.

Vierailija
312/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkonäkö ja esimerkiksi isot rinnat ovat naisille ihan tyypillinen kateuden aihe. Mutta näköjään tämän nostaminen esille täällä on monelle punainen vaate. Haukutaan kommentoijaa narsistiseksi ja harhaiseksi jne :D 

Vierailija
313/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkat ja omistusasunto, jotka olen ihan itse hankkinut tekemällä kovasti työtä ja säästämällä ( =välttämällä tuhlausta). Entinen ystäväni valitteli koko ajan, että "aina sä saat kaikkea kivaa" ja minus ärsytti selittää, että en todellakaan noin vain automaattisesti "SAA" mitään vaan olen joutunut tekemään uhrauksia ja kovasti työtä saadakseni, mitä olen halunnut.

Tämä todellakin.

Vierailija
314/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikana eräs tyttö tuli sanomaan: Kyllä Eijalla on hienommat hiukset kuin sinulla.

Minulla oli pitkä, paksu ja ruskea tukka. Eijalla oli pitkä, paksu ja vaalea tukka. 

Sanoin, että "niin minunkin mielestäni". Tämä tyttö meni ihan vaikeaksi ja poistui paikalta. 

En tiedä, oliko tämä kateutta vai ihan silkkaa ilkeyttä. 

Vierailija
315/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkonäkö ja esimerkiksi isot rinnat ovat naisille ihan tyypillinen kateuden aihe. Mutta näköjään tämän nostaminen esille täällä on monelle punainen vaate. Haukutaan kommentoijaa narsistiseksi ja harhaiseksi jne :D 

Ulkonäkö kyllä, mutta isot rinnat? Ei kiitos. 

Vierailija
316/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 miljoonan Eurojackpot voitosta.

Vierailija
317/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi, että hänelle on oltu kateellisia velalla ostetusta autosta ja matkailuautosta.

Vierailija
318/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsaannöllisistä menkoista.

No tämä on jo todella outoa.

Vierailija
319/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että teen ylitöitä ja siitä, että en tee ylitöitä. Sama työ"kaveri" oli kateellinen molemmista.

Vierailija
320/1120 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuo parisuhde. Etenkin yksi tietty ihminen on tehnyt selväksi, että hän on kateellinen ja katkera siitä että seurustelen hänen kaverinsa kanssa. Itsellään parisuhde kariutui, varmasti siitä katkera. On yrittänyt sabotoida suhdettamme moninkin eri tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi