Kaupunkilomalle Pietariin syyskussa, ilmat?
Suunnittelen 5 päivän kaupunkilomaa Pietariin. Noin kuukauden kuluttua meillä olisi molemmilla vapaata ja siihen voisi matkan tehdä.
Onko paikalla Pietarin tuntijoita? Onko syyskuussa siellä vielä niin kuuma, että kävelyt ja liikkuminen ulkona uuvuuttaa ja kuumuus ahdistaa? Emme ole nimittäin enää nuoria emmekä mitenkään hyvässä kunnossa. Olen kerran ollut kaupunkilomalla, jolloin oli niin tajuttoman painava helle, ettei millään jaksanut edes kävellä lähikorttelia pidemmälle. Kaikki aika meni huilaamiseen ja vedenjuomiseen.
Olen käynyt Pietarissa kerran ennenkin. Silloin totesin, että jonot Eremitaasiin olivat pitkät, mutta vetivät kyllä erinomaisesti. Silloin ei ollut turistisesonki.
Onko syyskuussa vielä turistisesonki Pietarissa? Pitääkö varautua todella pitkiin jonoihin noihin parhaisiin kohteisiin?
Kommentit (2)
Ah Pietariin! Tai siis mulle riittäis joku luxushotelli Eremitaasin lähellä ja sit sinne. Olin kerran viikon Piearissa ja kävin Eremitaasissa muistaakseni neljä kertaa sillä reissulla. Joka kerta löytyi jotain uutta ja muutenkin aivan ihana paikka! Jonot oli pitkät mutta ne vetää hyvin, kahvilassa sai myös olutta ja konjakkia sekä ihania pieniä venäläisiä suolaisia piirakoita.
Mitään shopattavaa en varsinaisesti löytänyt. Tai onhan siellä niitä astioita mutta muuten ei löytytyt mitään erikosta..
Samat ilmat suunnilleen siellä pietarissa on kuin eteläsuomessakin. Harvemmin syyskuussa on enää helteitä. Pahin turistisesonki on ohitse.