SAIRASTA!! Prisman Wc
Hyi suatana! Kävin äsken Prismassa yleisövessassa ja teki mieli oksentaa..
Jos joudun käyttämään yleistä vessaa tarkistan aina, että vessa näyttää suht siistiltä ennen asiointia siellä. Tällä kertaa hätä oli kuitenkin jo melkoinen, joten en ehtinyt pikaista vilkaisua enempää tutustua tilaan ennen istahtamista pöntölle. Juuri kun tilanne oli se, että "hommaa ei voi enää pysäyttää" olin ottamassa paperia sellaisesta yksittäissysteemistä mikä Prismoissa monesti on. Ja HYI SUATANA!! Sen paperidispenserin päälle oli aseteltu pökäle sitä itseään! Siis mitä V*TTUA???!! Minkälaista tyydytystä joku voi saada tuollaisesta tekemisestä?? Ei se pökäle kai siihen vahingossa ole voinut ilmestyä..
Tais tulla jonkin sortin maailmanennätys rakon tyhjentämisnopeudessa mulla siinä kohtaa...
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:18"]Jotenkin tuli nyt taas yllätyksenä, että naiset ovat saastaisia olentoja? [/quote] On muuten mielenkiintoista, miten julkiset miestenvessat ainakin minun työpaikallani ovat siistit ja naistenvessat aina sotkuiset.
[/quote]
Meillä on toimisto kahdessa kerroksessa. Yhteen aikaan sattui olemaan niin että yläkerrassa työskenteli vain miehiä. Aloiteltiin pikkujoulua yläkerran kahvihuoneessa ja yksi alakerran täti kävi vessassa ja taivasteli palatessaan että yläkerran vessat on näköjään paljon siistimmässä kunnossa kuin alakerrassa. En voinut muuta kun todeta että hän kävikin tällä kertaa miesten vessassa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:41"]
En voi uskoa, että kyseessä olisi ollut jokin ilkeä jekku. Pakko olla jollain päässä jokin ruuvi löysällä, että tekee tuollaista (esim. down?)
[/quote]
Ystäväni lapsella on downsyndrooma ja olen törmännyt heillä vessassa en nyt ihan samaan tilanteeseen kuin ap, mutta miltei. Pökäle oli lattialla pöntön vieressä. Kuulemma on heillä ollut isokin ongelma kun lapsi on niin kiinnostunut ulosteistaan. Kerran oli ottanut jätöksen pussiin ja vienyt omaan huoneeseensa, josta äiti oli sen sitten myöhemmin löytänyt.
[/quote]
Ohis, mutta yleensä Prisman kokoisista kaupoista löytyy ne inva vessat. Niissä olen henkilökohtaisena avustajana ollut avustettavan kanssa. Eiköhän ulosteella leikkijöillä yleensä ole avustaja (/vanhempi) mukana?
Tuo ap:n tapaus kuulostaa joltain hullun jekulta...
[/quote]
Kyllä näitä kakalla leikkiöitä on. Pari päivää sitten pururadalla oli iso paska korkean kannon päällä. En jäänyt analysoimaan että oliko ihmispaskaa vai koiran paskaa, mutta siihen kannon päälle se ei ole itsestään kiivennyt, vaan joku ihminen on sen siihen laittanut.
Kannattaa käydä vaikkapa pusikossa kun noissa
Aikoinaan olin eräässä kauppakeskuksessa siivoojana ja naisten vessat oli kyllä aina pahempia ku miesten. Miesten vessoissa oli kyllä jarrujälkiä pöntöissä mutta naisten vessoissa melkein joka aamu löyty pönttöön jätetyt paskat. Siis että ei tarkoituksellakaan oltu vetäisty. Ja paskalla tuhrittuja wc kopin seiniä, pönttöjä jne näkyi. Yök!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:58"]
Olen opiskelujen ohessa töissä siivoojana eräässä Prismassa ja omien kokemukseni mukaan näitä vessoja sotkevat mielenterveystapaukset, kehitysvammaiset ja venäläiset. Minut on määrätty vessavahtiin kun venäläisen bussi on kaartanut kaupan parkkipaikalle. Joillekin ihmisille täytyy oikeasti selittää, että pöntön reunoilla ei seistä. Kerran satuin vessaan kun eräs nuori kehitysvammainen tyttö kaivoi housuistaan kakkaa siinä kopin ulkopuolella. Ruvettiin sitten yhdessä siivoamaan ja pesulle.
[/quote]
Kai sait jotain "kakkalisää"? Kuulostaa kohtuuttomalta että siivoojan työnkuvaan kuuluu perushygienian opettaminen!
[/quote]
sain kyllä jotain lisää. Pomon kanssa sovittiin. Tuo kehitysvammainen tyttö oli kyllä aikamoinen yllätys, mutta tytöstä näki päällepäin että oli paniikissa. Meillä on ohjeena, että sotkijan tavatessa voi pyytää vartijan paikalle poistamaan sen ihmisen. Se Tyttö itki niin lohduttomasti, että en voinut sitä vaan vartijan vastuulle jättää. Irtauduin siis siivoojan tehtävästä ja autoin kanssaihmistä hädässä.
Nämä sotkijat ovat kuitenkin harvinaisia.
Huoltofirma selvästi laiminlyö. Prisma on varmasti sopinut vessan ylläpidosta ja niin että niitä kuurataan puolen tunnin välein niinkuin muualla. Huoltofirma tuossa on tyrinnyt.
Kilpailutuksen takia kaikki asiat kusee. Jos prismalla olisi omat siivoojat homma pysyis hanskassa
Enempi harmittaa siivoojan puolesta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:18"]Jotenkin tuli nyt taas yllätyksenä, että naiset ovat saastaisia olentoja? [/quote] On muuten mielenkiintoista, miten julkiset miestenvessat ainakin minun työpaikallani ovat siistit ja naistenvessat aina sotkuiset.
[/quote]
Meillä on toimisto kahdessa kerroksessa. Yhteen aikaan sattui olemaan niin että yläkerrassa työskenteli vain miehiä. Aloiteltiin pikkujoulua yläkerran kahvihuoneessa ja yksi alakerran täti kävi vessassa ja taivasteli palatessaan että yläkerran vessat on näköjään paljon siistimmässä kunnossa kuin alakerrassa. En voinut muuta kun todeta että hän kävikin tällä kertaa miesten vessassa.
[/quote]
Oon ollut ainoana naisena miesporukassa hommissa, ja vessasta kyllä löytyi pissaroiskeita ohi pöntön, joskus vauhtiraitojakin. Enkä ole kaikista varma pesivätkö käsiään, kun huoneeni oli vessaa vastapäätä. Mutta huomaavaisinta oli, että miehet myös suihkuttivat vessassa olevaa tuoksusprayta ison asian jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:58"]
Olen opiskelujen ohessa töissä siivoojana eräässä Prismassa ja omien kokemukseni mukaan näitä vessoja sotkevat mielenterveystapaukset, kehitysvammaiset ja venäläiset. Minut on määrätty vessavahtiin kun venäläisen bussi on kaartanut kaupan parkkipaikalle. Joillekin ihmisille täytyy oikeasti selittää, että pöntön reunoilla ei seistä. Kerran satuin vessaan kun eräs nuori kehitysvammainen tyttö kaivoi housuistaan kakkaa siinä kopin ulkopuolella. Ruvettiin sitten yhdessä siivoamaan ja pesulle.
[/quote]
Kiitos kun leimaat meitä mt-potilaita. t. pakko-oireinen joka ei ikinä sotkisi vessoja.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:46"]
Naisten vessat tosiaan yleensä ovat paljon likaisempia :) Miesten puolella vähän kusiroiskeita ja rivoja tekstejä kopeissa, mutta naisten puolelta voi löytää mitä tahansa verisistä siteistä vauvan vaippoihin keskeltä lattiaa
[/quote]
Täytyy ihmetellä missä te ihmiset oikein asutte. Mä en ole ikinä törmännyt ällöttävyyksiin naistenvessassa, sotkuisuutta on aiheuttanut korkeintaan joku vessapaperi lattialla. Joiltain miehiltä olen kuullut että niiden vessoissa on usein kusta ja sotkua ja itsekin olen todennut ainakin joskus että miesten vessa haisee.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:58"]
[/quote]
Kiitos kun leimaat meitä mt-potilaita. t. pakko-oireinen joka ei ikinä sotkisi vessoja.
[/quote]
Eiköhän tässä nyt tarkoiteta ihan muunlaisia kuin masentuneita, pakko-oireisia ja adhd-tapauksia.
t. masentunut ADD joka ei sotke vessoja
Se on se ikuinen mysteeri, miten sieltä vessasta voi löytää esim. kusilammikon lattialta papereineen päivineen. Vaikka ne pissat pääsisikin siihen lattialle, niin eikö edes vitunpyyhintäpaperit voisi heittää pönttöön?
Ap, ilmoitit tietenkin tilanteesta infoon, jotta sotku siivottiin?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:38"]
Olihan Porvoossa ?
[/quote]
Mikä tää Porvoojuttu on? :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:25"]
[/quote]
Tuo muuten tuli minullekin täytenä yllätyksenä. Aina puhuttu siitä kuinka naiset ovat niin siivosti ja mitä kaikkea. Aikoinaan tuli sekin yllätyksenä että kuinka monen naisen koti on aivan järkyttävän törkyisiä. Ei silleen että varsinaisesti välittäisin mutta tulihan se aikamoisena yllätyksenä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 11:55"]jos vessa on tuon näköinen niin minkäköhän näköinen on varasto?
[/quote]
Siellä tuskin henkikökunta käy p...lla...
n25
oon kuvitellut, että naisilla kestää vessassa niin kauan, kun meikkaavat siellä. olen vissiin ollut väärässä. sielllä leikitään kakalla ja sotketaan.