Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube-reissaajien kulut verovähennyksiin

Vierailija
27.06.2026 |

Jos henkilö käy eri Euroopan kohteissa esim. vertailemassa ravintoloita ja syö niissä hyvät ateriat useissa paikoissa saman matkan aikana luodakseen YouTubesisältöä, niin eikö nuo kaikki matkakulut, hotellikulut, ravintolakulut jotka näkyvät YouTube-videoissa silloin tule tuotannosta ja voida vähentää veroista, koska hän on työmatkalla?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis näitä influenssereitä tyyliin Miska Haakana, Jethro Rostedt, Helmi Kantola jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulonhankkimistarkoitus on ihan selkeä, niin kyllä.

Vierailija
4/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ihan kuten joku iso tv-tuotantoyhtiö. Samat säännöt kaikilla.

Mutta ei se niin toimi, että kuvaat pari lomavideota matkalla ja kuittaat muhkeat verohyödyt itselle. Se on sitten pelkästään veronkiertoa. Matkan pitää oikeasti olla työmatka.

Vierailija
5/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lomilla jonkin verran työtä hiihdonopettajana. Saan laitettua tietyn määrän työmatkoista Helsingistä Lappiin, siellä asumisen ja tietyn määrän hiihtokamoja verovähennyksiin vuodessa. 

Vierailija
6/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap alat tienaamaan tubettamisella, niin voit varmistua asiasta kirjanpitäjältäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ap alat tienaamaan tubettamisella, niin voit varmistua asiasta kirjanpitäjältäsi.

Voi myös ihan rohkeasti soittaa verottajalle. Ne palvelee ja opastaa tosi hyvin! Yrittäjänä tullut joskus kyseltyä miten joku juttu menee. Verottaja mielellään neuvoo, eikä virkailijaa yhtään harmita jos joku haluaa saada hänelle kuuluvat verovähennykset.

Vierailija
8/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä  Ruoholahdessa.

1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Nyt sitten olet kateellinen tubettajille.

Vierailija
10/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä  Ruoholahdessa.

1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos. 

Miten se on mahdollista ilman kuitteja.

Vierailija
12/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Nyt sitten olet kateellinen tubettajille.

Misdä kohtaa tuossa oli kateutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti mitä videolla näkyy.. Ei se koko matka automaattisesti ole verovähennyskelpoista.

Vierailija
14/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä  Ruoholahdessa.

1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos. 

Oikeistolaiset laskuttaa tunnetusti eniten, verottomien kulukorvausten lisäksi eniten myös taksimatkoista ja kokoomuskavereidensa areenoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä mitä kirjoittaisit. Harmittaako?

Vierailija
16/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten kaikki ilmaiseksi saatu pitää ilmoittaa lahjana eli tulona. 

Vierailija
17/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.

Veroja ne vähennykset juuri laskevat, ja jokainen ammattitubettaja vähentää takuulla maksimaalisesti kaiken minkä voi. 

Vierailija
18/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.

Miksei haluaisi? Puhutaan helposti tuhansien eurojen verovännyksistä.

Vierailija
19/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.

Veroja ne vähennykset juuri laskevat, ja jokainen ammattitubettaja vähentää takuulla maksimaalisesti kaiken minkä voi. 

Ihan kuten jokainen yrittäjä/yritys.

Veroja maksetaan voitosta, eli yrityksen tulot miinus yrityksen kulut. Mitä enemmän on kuluja niin sitä vähemmän syntyy verotettavaa tulosta.

Vierailija
20/25 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 8 miljoonaa ulosotossa oleva heppu voi tehdä aivan koko ajan matkoja eri Euroopan maissa, Yhdysvaltojen läpikulkureissun, Indokiinan pitkän kiertomatkan ja Keski- Etelä-Amerikan vastaavan matkan? Pitäisikö ottaa miljoonavelat jotta voi elää leveästi maailmaa ristiin rastiin koluten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi