Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee järki unettomuuden kanssa. Toissa yönä nukuin 1.5-2h ja viime yön nukuin, mutta olin kokoajan puoliksi hereillä

Vierailija
08.03.2022 |

Siis en nähnyt unia ja heräilin jatkuvasti. En oikein tuntunut edes vaipuvan syvään uneen.
Tuntuu, että heräilykin kävi niin kevyesti, että aloin jo epäillä, että olinko unessa lainkaan.
Kuitenkin yö hujahti niin sukkelaa, että olen kyllä lähes koko yön nukkunut

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttanut

- kaikki elektroniikka eli kännykkä, tv, tietokone... pois käytöstä viimeistään tunti ennen nukkumaanmenoa. Sitten kuunnelman kuuntelia, kirjan lukemista, rentoa venyttelyä tms puuhaa jossa ei katsota näyttöä.

- melatoniini, ihan marketin, kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa

- joka aamu herätys samaan aikaan oli yö mennyt miten vain

- liikuntaa päivään

Jos on paljon huolia ja murheita, kannattaa muutama tunti ennen nukkumaanmenoa kirjoittaa huolipäiväkirjaa eli kaikki murheet paperille. Sitten ne on siellä eikä tarvi muistaa. Voi myös pohtia miten voisi ratkaista ongelmat.

Jos unettomuus jatkuu pitkään, kannattaa mennä lääkäriin ja tutkia esim uniapnea ja muut syyt. Lääkäriltä voi myös saada järeämpiä konsteja unettomuuden hoitoon.

Vierailija
22/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisit tyytyväinen noinkin hyvästä yöstä, kuin viime yö.

Minulla on välillä näitä 2h yö kausi pitkääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valot ja laitteet, puhelin, TV, tietokone yms yöksi kiinni.

Vierailija
24/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan yöllä herätessäni ja unettomana pyöriessäni jonkin yle areenan podcastin pyörimään, parhaita ovat puheohjelmat jostain teemasta, joka ei ole liian "tunteita herättävä". Hannu Lauerman ääni on erittäin rauhoittava, samoin Perttu Häkkisen ohjelmat jotenkin rentouttavia. Nukahdan 5-15 minuutissa, auttaa mulla 90 % varmuudella.

Vierailija
25/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämäntavat kunnossa? Ruoka & liikunta?

Vierailija
26/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi on niin tuttua. Kadehdin ihmisiä, jotka pärjäävät lyhyillä unilla, itse olen ihan tööt huonon yön jälkeen. Aivot ei toimi, päähän sattuu, maha on kuralla jne. Tuntuu kuin olisi just saamassa sydänkohtauksen. Vuosia jo ollut huonot unet ja kaikki alkoi kilpparin vajaatoiminnasta. Tyroksiini ei auta tähän, vaikka muuten onkin kohentanut terveyttä.

Vierailija
27/27 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, muutamana yönä on unet jääneet vähiin eli 2-3 tuntiin. Esim viime yönä jäi unet alle 2 tuntiin, enkä saanut enää unta, pyörin sängyssä kun uni ei tule.  Päivällä on sitten pää kipeä.

Mä arvelen, että nuo sota-uutiset nostaa stressitasoa ja on pitää ikäänkuin hälytysvalmiudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi